top of page
חיפוש

מיתוסים והגדות על SEO, גוגל, ואתרים ברשת


מנקים את החמץ מהקידום ברשת

פסח – ביעור חמץ.


הפסח הזה אנחנו פולים יחד את כל המיתוסים ה-בלתי. ועורכים ביעור חמץ כהלכתו.


כבר כתבתי לא מעט על כמיהתם של מנועי החיפוש, ובראשם מלך מלכי הרשת ... גוגל, להציג לגולשים את התוצאות המדוייקות ביותר במהירות הגבוהה ביותר. על התחרות בה שרויים מנועי החיפוש בינם לבין עצמם. ועל הרצון הבלתי נלאה שלהם להצמיד אותנו לעטיניהם.


זאת הסיבה שעלינו להיות ברורים למנועי החיפוש. להגדיר את האלמנטים באתר, באופן שגוגל וחבריו יבינו על מה מדובר. אנחנו חייבים לבדוק שגוגל הבין בדיוק מה אנחנו עושים. מה המטרות שלנו. למי אנחנו מכוונים. כדי שהוא יוכל לחשוף אותם לגולשים, שביקרם אנחנו חפצים, ברשת.


מיקום האתר בתוצאות החיפוש נקבע ע"י גוגל ומנועי חיפוש אחרים. וזו ככל הנראה הסיבה לצמיחה פרועה ובלתי הגיונית בעליל של הרבה מאד מיתוסים והגדות שונות ומשונות, לעיתים חסרות כל היגיון ומשוללות כל בסיס ואחיזה במציאות.


אספתי לקט לא מחייב של אמונות תפלות, או אמירות תפלות, שבינן לבין גוגל ומנועי החיפוש האחרים ברשת אין כל קשר:

מיתוסים והגדות על SEO, גוגל, ואתרים ברשת:


1. גוגל לא סורק ולא מאנדקס אתרים איטיים [וגם: גוגל לא מאנדקס ולא סורק אתרים שאינם מתאימים לניידים].


אז זהו ש... גוגל סורק הכל [!!!].

יש דברים שהוא לא חושף. קיימים לא מעט אתרים שגוגל לא חושף, או משליך לתהומות הנשייה. אבל ... שום דבר לא נעלם מעיניו ומאלתגוריתמיו והוא סורק ומאנדקס כל מה שזז ומצוי ברשת.


2. גוגל מקדם אתרים ברשת, בהתאם לגובה התשלומים שהם מעבירים לו.


גוגל אכן מקדם אתרים בהתאם לתשלומים ששילמו לו על פרסום [קידום ממומן], אבל ... לצד זה הוא גם מציג, מקדם וחושף אתרים איכותיים, שמעניינים את הגולשים ברשת, מבלי ששילמו על כך.


3. כדי לקדם אתר מספיק אם נכנס אליו אלפי פעמים ביום, וגם נשגר אליו את המשפחה והחברים שלנו.


נכון בתאוריה. אבל ... לא מדוייק.

גוגל מתרשם אכן מהתנועה הרבה הפוקדת את האתר שלנו, אבל ... הוא בהחלט יודע לזהות מתי בעל האתר ומכריו נכנסו אל האתר. והוא בהחלט מודד גם זמנים.

במילים אחרות – אלפי ועשרות אלפי כניסות לאתר מנוטרות בגוגל ומביאות אותו לנסות להבין מה הניע את התנועה הזו, והאם היא איכותית. הוא בהחלט ינטר ויתהה על כניסות חוזרות ונשנות מאותם מכשירים.

הוא ימדוד כמה זמן שהו הגולשים באתר, מאיכן הגיעו לאתר, מה היה נתיב הגלישה שלהם. מה עניין אותם יותר ומה פחות וכו'.


בהקשר הזה, חשוב אולי לציין גם שכמות כניסות, מרשימה ככל שתהיה לאתר שלנו, היא פרמטר חשוב, אבל ... זמן השהיה שהקדישו הגולשים לאתר, חשוב יותר. [ו...כן. גוגל מזהה מתי החלון נותר פתוח, ואין תנועה].


4. הצגת קישורי אתר [SiteLinks] בתוצאות החיפוש מחוייבות בתשלום שנתי לגוגל, ולכן רק אתרים גדולים זוכים לחשיפה גדולה באמצעותם.


קישורי אתר [Site Links] לא עולים כסף ולא ניתנים רק לאתרים גדולים.

גוגל מציג קישורים אלה [גם באתרים קטנים], ככל שהוא מאמין שהקישורים מסייעים ומקלים על המשתמשים.

בסופו של יום כשהאתר בנוי נכון. עדכני. איכותי ואנשים נהנים ממנו. הקישורים יוצגו כדי להקל על החיפושים שהם מבצעים בו, בלי קשר לגודלו של האתר ומבלי שזה יעלה לנו אגורה שחוקה אחת.

5. קידום אורגני עדיף על קידום ממומן [וגם הפוך – קידום ממומן עדיף על קידום אורגני]...


האמת היא ש... לכל אחד מהם יש יתרונות [ואם נודה על האמת גם ...חסרונות]. כדאי לבדוק מה הן המטרות העכשוויות והעתידות שלנו.

ההבדל המהותי ביניהם מתבטא בכך שקידום אורגני הוא קידום לטווח ארוך, ואילו קידום ממומן הוא מיידי.

קידום ממומן מאפשר לנו לשלם עבור הופעה מיידית בתוצאות החיפוש ברשת.

קידום אורגני [SEO] דורש עבודה יסודית ומורכבת של שיקום תשתיות האתר, תוך עמידה במאות הכללים והפרמטרים של גוגל [ובמילים פשוטות יותר – בהתאמה של האתר למנועי החיפוש ברשת]. את התוצאה נראה אמנם אחר חודשים, אבל ... ההופעה שלנו בתוצאות החיפוש מעידה על איכות האתר שלנו. וזה בהחלט יתרון משמעותי.


אתר גוגל
6. קידום ממומן מזרז את הקידום האורגני של האתר.


גוגל לחלוטין לא מתרשם מכמויות הכסף ששפכנו בקמפיין הממומן, וזה לא מהווה בעיניו שום צידוק או נימוק לקדם את האתר שלנו ברשת. מה גם שהקידום האורגני [כאמור] נשען על מאות פרמטרים אחרים, ולא קשור למימון.

אבל ... גורסי האסכולה טוענים [ואולי יש מידה של היגיון בכך] שכאשר מקדמים אתר בממומן, מגבירים את תנועה אליו וכך ניתן לזרז את תהליך ה"הכרות" והלמידה של האלגוריתם עם האתר.


7. חובה למקם את מפת האתר בפוטר.


חובה כזו לא קיימת כלל.


גוגל מסתפק במפת XML לצורך קידום אורגני של האתר. אין שום חובה או רלוונטיות למקם מפת אתר בפוטר. מה גם שהיום המגמה היא לעצב פוטר דק ומהודק ככל האפשר, ואין שום היגיון למקם בו אלמנטים שאין בהם צורך.


8. בכתיבת כותרות ראשיות באתר כדאי להשתמש בפונטים בעלי משקל גדול [מינימום 80 – 100 פיקסל].

הגודל לא קובע... כותרת ראשית היא זו שתייגנו כ-H1.


אתר אינטרנט הוא לא כרזה, אלא טקסט שנקרא באופן אינטימי על ידי גולש בודד. מנוע החיפוש לא מתרשם כמה גדולות ומפוארות האותיות. הוא מתרשם רק מההגדרות. יש הרבה מאד מצבים באתר בהם הכותרות הראשיות לא נכתבות באותיות קידוש לבנה.


9. כדי לא לפגוע בקידום, כדאי להשקיע ברכישת דומיין לפחות לשנתיים - שלוש

לגמרי לא נכון. כל עוד האתר אמין ואיכותי, אין שום ממש ברכישה של דומיין לשנים רבות. רכישה של הדומיין וחידושו אחת לשנה, מספקת את מנועי החיפוש.


10. כדי לקדם אתר חייבים להטמיע בו קישורים נכנסים ויוצאים.

נכון שקישורים יוצאים ונכנסים מסייעים לקידום האתר, אבל ... לא בכל מחיר.


קיימות לא מעט דרכים להטמיע קישורים באתר, אלא שצריך לעשות את זה נכון. לא פעם דווקא הטמעת קישורים, שבוצעה באופן חובבני ושגוי, וקנוי ... יכולה לפגוע בקידום האורגני של האתר.


11. קישורים יוצאים פוגעים בקידום.

לגמרי לא!


גם לקישורים יוצאים יש לא מעט יתרונות, כל עוד כאמור הטמעת הקישור היוצא נעשית באופן מקצועי.

לסיכום – הכמות לא חשובה, אלא האיכות... או במקרה שלנו הסמכות. [הטמעת קישורים רבים מדי יכולה להחשד ע"י גוגל כניסיון תמרון] חשוב להטמיע קישורים באופן מקצועי, תוך התחשבות בצרכים וברצונות שלנו ותוך שמירה קפדנית על חוויית משתמשים והכללים של גוגל.


12. צריך להטמיע מילת מפתח טובה וחזקה, כדי להיות ראשון בגוגל....

תיכף אתייחס למילות המפתח [בפיסקה הבאה], אבל בשלב הזה ההבטחה הזו לגבי המקום הראשון בגוגל, תמיד מכעיסה אותי.

מדלית זהב לזוכה במקום הראשון

מנועי החיפוש מציגים תוצאות שונות למשתמשים שונים.

אין מקום ראשון !!!


כלומר: יש מקום ראשון בגוגל, אבל ... הוא לא שמור. לא קבוע. ולא מובטח לאיש.

אף אחד [גם לא עובדי גוגל] לא יכול להבטיח לנו לככב בתוצאה הראשונה. מה גם שהמקום הראשון הוא רנדומלי. תלוי בחיפושי הגולשים. במיקומים שלנו ושלהם. במכשירים מהם חיפשו, ועוד.

כל עוד אנחנו עומדים בכללים של גוגל יש לגוגל אינטרס להציג אותנו.


13. צריך להטמיע באתר מילות מפתח רבות כדי לקדם אותו ברשת

אז פעם מזמן, לפני הרבה מאד שנים השתמשנו במילות מפתח ונסקנו ברשת. זה היה כשמנועי החיפוש זחלו בחיתולים, האינטרנט היה תמים. אבל מאז ... מים רבים זרמו בירדן, מיליוני דגים בורבקו על המנגל ומליארדי אתרים הפציעו ברשת, וכללי המשחק [כלומר: כללי הקידום] בה השתנו.


מילות מפתח, חשובות ככל שיהיו, חייבות גם הן לעמוד בכללים. שימוש בביטויים רבים ובתדירות חשודה יכול להזיק לנו. להדיח ולא לקדם, אותנו.


14. לא חייבים לבצע אופטימיזציה.

חייבים. תאמינו לי. חייבים.


אופטימיזציה היא למעשה התאמה של המידע המופיע באתר למנועי החיפוש, כדי שמנועי החיפוש יבינו מה אנחנו מבקשים להשיג ויצליחו לחשוף ולהציג את האתר שלנו לרוכשים פוטנציאלים.


אם לא נבצע אופטימיזציה, מנועי החיפוש לא יוכלו להבין על מה מדובר. מה העניין שיש לנו. מה הן המטרות שלנו. למי בדיוק אנחנו פונים וכו'. הם יסרקו את האתר ויאנדקסו אותו, אבל ממש לא יציגו אותו לאף אחד. או שיציגו אותו לאנשים הלא נכונים ...


15. חידוש ושיקום אתר ישן פוגעים בקידום

עוד אמירה תמוהה.

כאשר מבצעים את המעבר בצורה מקצועית, לא רק שהקידום לא יפגע, אלא שהוא ישופר באופן מדהים. האתר המחודש יזרח בשמי הרשת. כל עוד נשכיל ונדע לשמר את המוניטין והוותק שצבר במנועי החיפוש.


16. דומיין בעברית או דומיין בסיומת מיוחדת כמו: co.il או com תקדם את האתר טוב יותר.

לא. ממש לא בעברית. גוגל לא מתרשם מסיומת הדומיין. הוא בוחן את הותק והמוניטין שלו.


17. אי אפשר לקדם אתר חדש

אז למרבה הנחת - אפשר לקדם אתרים חדשים בתוך שבועות / חודשים. כל עוד הקפדנו לתכנן ולהקים את האתר, בהתאם לפרמטרים של מנועי החיפוש. [כלומר: ביצענו אופטימיזציה].


18. גוגל אוהב אתרים מרובי תוכן, ולכן אתרים בעלי מאות עמודים מקודמים טוב יותר.


גם כאן - הגודל ממש לא קובע. גוגל אכן אוהב אתרים מרובי תוכן, זה נכון.

אבל ... תוכן הוא סך כל האלמנטים שמכיל האתר [טקסטים, איורים, תמונות, סרטונים וכו']. וכל זה כלל לא קשור למספר העמודים שיש באתר.

מספר העמודים באתר לא מעניין את גוגל. מה שמעניין את גוגל זה שהתוכן באתר יעניין את הגולשים. יהיה משמעותי עבורם. עדכני. וירתק אותם אליו.

ו... אם יש לכם עוד אמירות, חצאי אמיתות, בדיות ומיתוסים ששמעתם, צרפו אותם בתגובות. מבטיחה להכניס אותם לרשימה ולתת לכם קרדיט.


חג שמח לכל המעוניינים
163 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page