top of page
חיפוש

דרך העיניים של הגולש




משקפיים על חול - לא זורים חול בעיני הגולשים

מנועי החיפוש ברשת משתנים ללא הרף. זה נכון גם (אבל לא רק !) למנוע החיפוש של גוגל, שכבר מזמן הפך למנוע תוצאה.

כלומר: מנועי החיפוש ברשת מנסים להענות לבקשות הגולשים (לחיפושים שלנו) במהירות הרבה ביותר. באופן הטוב ביותר. לספק לנו תוצאות איכותיות ומהירות.


הם עושים כל מאמץ להציג בפנינו את התוצאה הטובה ביותר, שיש להם עבורנו, בזמן הקצר ביותר. ולנו אסור לזרות חול בעיניהם או בעיני הגולשים.


קיימים מאות מנועי חיפוש ברשת, והם נמצאים בתחרות אינסופית ומתישה עלינו. הם מתאווים להשאיר אותנו צמודים לעטיניהם, ולכן הם עושים כל שלאל מנועיהם כדי להציג בפנינו את התוצאה המעולה במהירות הבזק.

דרך העיניים של הגולש


העידן הדיגיטלי מיקם את הלקוח במרכז - הגולשים, אנחנו, בני האדם, נמצאים במרכז תשומת הלב. והדיגיטציה עושה שימוש ומתחשבת גם בהנדסת אנוש. היא מתחשבת בנו ורוצה שהמסרים ימצאו חן בעיננו. לכן היא מקדשת את מה שיראה הגולש דרך העיניים שלו.


זה מאד דומה לשאלת הביצה והתרנגולת, רק בהבדל אחד - אנחנו נוצרנו קודם...

אלא ש... כיום כשאנחנו שרוצים לקדם אתר ברשת, אנחנו מוכרחים להתחשב ברצונו, בהבנתו, ביכולתו, בתרבותו [וכיו"ב] של הגולש, כמו גם בדרישות של מנועי החיפוש.

גולשים מחפשים מוצרים ושירותים באמצעות מילים. מילות החיפוש המסויימות, שבאמצעותן הגולשים מחפשים אותנו ברשת הן ביטויי המפתח.

התחרות הרבה על ביטויי המפתח

מחייבת אותנו להתנהל נכון ברשת הדיגיטלית, ובעיקר לנהל מעקב תדיר אחר השינויים שעוברים מנועי החיפוש, וההשפעות שלהם עלינו.

כאשר מתכננים אתר חייבים לבחור שמות תואר נכונים וברורים לכל אחת מהקטגוריות (כותרות הדפים, תמונות, תיקיות וכו').

דרך עיני הגולש

ככל שבחירת המילים תהיה טובה ומדוייקת, הקידום ברשת יהיה טוב ומדוייק יותר.

באתרים מסחריים [eCommerce sites -חנויות מקוונות),

כדאי תמיד להוסיף לצד תיאור המוצר גם את שם המוצר, הדגם שלו ומספר קטלוגי.

כדי למצוא את ביטויי החיפוש הנכונים והמדוייקים ביותר עבור האתר שלנו, ראוי לבחור מילה או ביטוי ממוקדים, כאלה שיניבו תנועת מבקרים באתר.

אם נעשה שימוש במילים כלליות (כמו: עורך דין, מאפרת, חנות וכד') סביר להניח שנקשה מאד על מנוע החיפוש למצוא אותנו בין מיליארדי אחרים ברגע האמת.

איך עושים את זה?
  1. משתמשים בכלים לחיפוש מילות מפתח (צירפתי קישורים ל-3 כלים כאלה, ממש כאן בסוף המאמר.

2. מתייעצים עם אנשים איך הם היו מחפשים אותנו ברשת.


3. חושבים כמו הגולשים – איך אנשים מחפשים אותנו ואת השירותים שלנו ברשת?


4. משתמשים בביטויים ארוכים . ביטויי זנב ארוך - כאשר הגולש מחפש אותנו הוא לא יסתפק במילה "עורך דין" הוא יחפש: "עורך דין מומחה לענייני עבודה באזור ראש העין", או "מאפרת כלות מומחית לאיפור קבוע מאזור ירושלים", או "חנות למכירת עציצי פלסטיק מיוחדים בפתח תקווה".


ביטויי "זנב ארוך" הם אלה שיניבו עבורנו ועבור האתר שלנו את התוצאה הטובה ביותר.


5. שימוש במשפטי שאלה מגביר את סיכויי החשיפה שלנו ברשת. רב האנשים שואלים שאלות. כמו: "איך סורגים וילון במסרגה אחת בחוטי רקמה?" או "מתי יוצא האוטובוס האחרון מבאר שבע?". "כמה ביצים צריך למתכון סלט ביצים?", "מי היה הנשיא הרביעי של מדינת ישראל?"


6. לא נקפא על השמרים. - מעת לעת נבדוק את מילות העוגן שבחרנו, נשנה ונתקן את הביטויים, לפי הצורך והעניין. הפופולריות מרקיעת השחקים של ביטוי מסויים עלולה לעיתים לצלול ולהתרסק, וגם ההיפך – מילת מפתח נחותה עלולה להמריא ולנסוק לגבהים מטורפים בזמן אחר. שווה לבדוק את הפופולריות

כדי לייצר בולטות ברשת?

נבדוק, דרך העיניים של הגולש, האם שווה לנו להתהדר במילים וביטויים באנגלית או בעברית.

אם הלקוחות שלנו אינם דוברים עברית, כדאי שנעשה שימוש בשפה הרלוונטית להם, כדי שנקבל יתרון משמעותי. אבל אם האתר שלנו מכוון ופונה לקהל בישראל, כדאי שנעדיף ביטויים בעברית כמובן.

חשוב לזכור ששפה היא לא רק תצרף של מילים,

היא מורכבת גם מתרבות וניואנסים שזר לא יבין. עבודת ה-SEO מתחשבת גם במרכיבים האלה. ולכן יש חשיבות עצומה "להכיר" את הקהל ואת התרבות של הקהל אליו אנחנו מכוונים.


לא נשכח את המתחרים שלנו. תמיד שווה להציץ ולראות מה קורה אצלם. מה התחדש. לבדוק באילו ביטויים ומילות עוגן הם משתמשים. לנסות לשפר אותן, למצוא מילים נרדפות, טובות יותר.

כמובטח - אני מצרפת כאן קישורים למספר כלים בעזרתם נוכל לבצע מחקר מילים:

מתכנון מילות המפתח של גוגל, הוא כלי חינמי, המאפשר לחפש רעיונות למילות מפתח ולקבל נתונים סטטיסטיים הסטוריים.

באמצעות גוגל טרנדס נוכל לבדוק את הפופולאריות של מילת המפתח באזור הספציפי אליו אנחנו מכוונים, וגם לעקוב אחרי החיפושים העכשוויים הכי בולטים ברשת.

באמצעות סולב נמצא תוצאות מיידיות למילות העוגן ב-7 מנועי חיפוש (כולל גוגל).


28 צפיות0 תגובות
bottom of page