top of page
חיפוש

מה זה Site links ואיך הם נוצרים?


ה-Site links [בתרגום מילולי – קישורי אתר] הם פריסת לינקים בתוצאות החיפוש של גוגל. מדובר בקישורים משניים, שמופיעים תחת קישור הבית לאתר שלנו.

ה- Site links מקשרים לינקים לעמודים נוספים [פנימיים] של האתרים, המציגים לגולש חלק מתפריט האתר שחיפש. עפי"ר מוגבלת התצוגה ל-8 לינקים לכל היותר.

גוגל מקצר

באמצעות הקישורים הנוספים מקצר גוגל ומקל על דרכם של הגולשים בחיפוש אחר תוכן ספציפי שקיים באתר. על פי רב יציג גוגל את עמודי צור קשר, אודות, סל השירותים וכד'.


אם נבצע חיפוש ברשת של אחד הבנקים הגדולים במדינה, למשל, יציג לנו גוגל לינקים לעמוד ההתקשרות, לעמוד הסניפים, שערי מטבע, כניסה לחשבון וכיו"ב.


האם הקישורים האלה Site links מוענקים רק לאתרים גדולים?


התשובה החד משמעית היא - לא.

קישורי Site links מוענקים גם לאתרים קטנים.

למעשה אין שום קשר לגודל העסק או האתר. גם עסקים קטנים ובינוניים שמנהלים אתר קטן [ובתנאי שלא מדובר באתר של עמוד אחד - One page site] יכולים לקבל מגוגל קישורי Site links.


*מצרפת צילומים של מספר אתרים קטנים.


Site links

איך נדע אם לאתר שלנו יש Site links ?

כדי לבדוק אם יש לאתר קישורי Site links מחפשים בגוגל את שם המותג. [כפי שניתן לראות בתמונות האתרים המוצגים במאמר הזה] נניח "בנק יהב" או "רכבת ישראל" וכד'.


אליבא דה-גוגל [בתרגום חופשי שלי]: "הקישורים שמופיעים מתחת לתוצאות חיפוש מסוימות ב-Google, הנקראים Site links, נועדו לסייע למשתמשים לנווט באתר שלך. המערכות שלנו מנתחות את מבנה הקישורים באתר שלך כדי לגלות קיצורים שיחסכו למשתמשים זמן ויאפשרו להם למצוא במהירות את המידע הנחוץ להם".

מתי נקבל Site links מגוגל?

חשוב לציין כי ה- Site links לא מותנה בדירוג האתר בתוצאות החיפוש הראשונות במנוע החיפוש. קישורי אתר מוענקים ע"י גוגל גם כשהאתר איננו מדורג במקום הראשון בתוצאות החיפוש בגוגל.


בגוגל מסבירים [בתרגום חופשי]: "אנו מציגים קישורי Site links עבור תוצאות רק כשאנחנו חושבים שהם יועילו למשתמש. אם מבנה האתר שלך אינו מאפשר לאלגוריתמים שלנו למצוא קישורי Site links טובים, או אם אנו סבורים שקישורי ה- Site links אינם רלוונטיים לשאילתת המשתמש, איננו מציגים אותם".

האם נוכל להחליט אילו קישורים יוצגו בתוצאות החיפוש?

לא. אף אחד לא יכול להחליט אילו קישורים יוצגו. גוגל והאלגוריתמים שלו הם המחליטים הבלעדיים.


איך נוכל להשפיע או לגרום לגוגל להציג קישורי Site links ?


קישורי Site links נוצרים באופן אוטומטי ע"י גוגל ולא ניתן להשפיע עליהם באופן ישיר. אבל ... יש דרכים לשפר את איכות הקישורים, כדי שגוגל יתרצה יחשוק בנו ויציג אותם.



Site links

מה עושים?


צריך לשמור על היררכיה נכונה באתר – סידור מבנה האתר באופן נכון והגיוני, שמקל על ניווט הגולשים באתר.

כדאי להקפיד על הגדרה נכונה של כל האלמנטים באתר. ועל הגדרת תפריט והצגת ביטוי, ללא חזרה עליו. חשובים לא פחות הוספת תיאור מדוייקת לכל עמוד באתר, הטמעת סכימה, ביצוע אופטימיזציה לתכנים באתר.

גם לסמכותיות האתר ואמינותו [Authority] ולמספר הקישורים היוצאים והנכנסים אל האתר וממנו, חשיבות רבה. ואין ספק שבפרמטרים המחייבים כלולה גם חוויית משתמש טובה, כי זו משפיעה על כמות התנועה באתר ומשך זמן שהיית הגולשים בו.

למה זה חשוב בכלל?

זה בעיקר נחמד. אבל אין ספק שה-Site Links מעצימים את התנועה באתר.


העובדה שהמותג שלנו מוצג עם Site Links, מעבר לכך שהוא "תופס" שטח פרסום גדול במנוע החיפוש, דבר המבליט מאד את האתר שלנו על פני האחרים, ואין ספק שזה כשלעצמו ידרבן יותר גולשים להקליק על הלינק ולהכנס לאתר שלנו.


בהצלחה רבה (:

ואם יש לך צורך בהגדרות ובביצוע SEO באתר שלך אפשר לפנות אלי. אשמח לדבר איתך ולתת לך הצעת מחיר מדוייקת לביצוע העבודה.




308 צפיות2 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page