top of page
חיפוש

יתרונות וחסרונות באתר מסוג One page – אתר של עמוד אחד



כל ארוחת הבוקר על מגש אחד

לא פעם אני נשאלת על אתרים מסוג One Page. כן, הם נהדרים. הם יפים. יש להם לא מעט יתרונות, אבל חשוב גם לדעת את החסרונות.

אתר מסוג One Page כשמו כן הוא אתר של עמוד אחד מעוצב לקטגוריות.


אך בניגוד לאתר הרגיל, הכל מצוי בו בעמוד אחד, שנגלל אופקית לכל אורכו.

כמו בכל דבר, גם כאן יש לא מעט יתרונות, אך גם לא מעט חסרונות.

אתר של עמוד אחד הוא בעצם אתר רגיל לכל דבר ועניין. קל מאד לגולשים להתמצא בו, ובעידן בו רובנו גולשים בסמארטפונים, הוא גם נח מאד לשימוש במובייל. כל שנדרש כדי לנווט הוא לגלול את העמוד.


במילים אחרות אתר של עמוד אחד מאפשר חוויית גלישה טובה ואיכותית. הגולשים לא נדרשים להשתמש בתפריטים, והם עוברים בין חלקי האתר בצורה אופטימלית.

חשוב גם לזכור כי מנועי החיפוש סורקים אתרים מלמעלה (הדברים החשובים ביותר) למטה (הדברים הפחות חשובים) – אם אין באתר דפים פנימיים, זה יתרון עצום, המקל על סריקת מנועי החיפוש.

אתר של דף אחד יעיל גם בהכוונה ויצירת הנעה של הגולשים. כיוון שהקריאה לפעולה (CTA) ברורה ופשוטה ונמצאת מתחת לאפו של הגולש. הוא לא צריך לעבור בין העמודים השונים, להתפעל ולהתחרט, להמלך בדעתו ולברור מהם. כל האופציות נמצאות בהישג ידו.

אולם ... חשוב לזכור שלאתר של עמוד אחד יש גם חסרונות לא מעטים, וצריך לקחת אותם בחשבון כאשר בוחרים תבנית מהסוג הזה.

מהירות הטעינה של אתר מסוג זה היא איטית יותר, כיוון שכל התכנים (הטקסט והמדיה) נמצאים על דף אחד.

אתר בעל דף אחד הוא בעל כתובת אחת – במילים אחרות: כל הדפים המרכיבים את האתר מאונדקסים (כלומר: נסרקים ונשמרים) במנוע החיפוש תחת כתובת אחת. העניין הזה בעצם גורם לכך שעלינו לשקול מילים. במקרה הזה – מילות מפתח. נצטרך להצטמצם ולהגדיר מילות מפתח בודדות. זה כמובן יקשה מאד על קידום אורגני של האתר שלנו ברשת.

כאשר האתר שלנו הוא רגיל, ומונה מספר עמודים, לכל עמוד באתר יש כתובת ייחודית (Meta Title), הנגזרת משם המתחם (הדומיין) ושם העמוד.

בנוסף יש לכל עמוד גם תיאור (Meta Description). כך שנצליח לבצע אופטימיזציה למנועי החיפוש - למקסם את הקידום האורגני. להרחיב את מילות המפתח לביטויים נוספים. ולמקד את הקידום באופן מדוייק לתוכן אותו אנו רוצים לקדם.

באתר מסוג עמוד אחד, עלולים חלק מהתכנים והעמודים הפנימיים לא להיות מאונדקסים במנוע החיפוש. לעיתים עלול מנוע החיפוש לחשוד בנו שעשינו ניסיון לא הולם להסתיר אלמנטים, ואף לנקוט נגדנו בסנקציות ובאמצעי ענישה חריפים.

מנועי החיפוש אוהבים אתרים מרובי תוכן.

כלומר אתרים עם כמה עמודים, המעניקים לגולשים אופציות מגוונות ואינפורמציה רבה יותר.

כדאי מאד לזכור שאחד הפרמטרים לקידום אורגני של אתרים (SEO) הוא משך זמן שהיית הגולשים באתר. במילים פשוטות – כאשר הגולש מתעכב זמן ממושך יותר באתר שלנו, עובר בין הדפים – מנועי החיפוש יתרשמו כי האתר מעניין, התכנים בו מרתקים, והם ידרגו את האתר כאיכותי, רלוונטי ואטרקטיבי יותר. ומכאן שהם יעשו הרבה כדי להציג אותו בתוצאות החיפוש לגולשים פוטנציאלים.

באתר רגיל ניתן להרחיב את משך זמן שהיית הגולשים באמצעות עוגנים וקישורים פנימיים, ובכך גם לקדם אורגנית את העמודים הפנימיים במנוע החיפוש. (קבלו 5 טיפים להעלאת תוצאת הדירוג של האתר ברשת).

כאשר האתר בנוי על דף אחד נתקשה לנטר את הנתונים הסטטיסטיים של המבקרים באתר שלנו – כמה זמן שהה הגולש? איזה חלק באתר עניין אותו במיוחד?.

כך לא נוכל לשפר את החלקים הטעונים שיפור, כי לא נדע. (ניטור נתונים סטטיסטיים למה זה חשוב ואיך עושים את זה)

לעומת זאת באתר רגיל, כאשר העלנו עמוד והבחנו כי מעטים הגולשים המבקרים בו, או ששהייתם בו היא קצרה, נוכל לשנות ולשפר.

שיתוף פוסט, או כל אלמנט אחר מהאתר שלנו ברשת החברתית.

באין כתובות משנה לעמודים, גם שיתוף תכנים בפלטפורמות החברתיות אינו אפשרי.

כיוון שאתר מסוג עמוד אחד הוא בעל כתובת אחת, לא נוכל להתמקד בתוכן מסויים, האתר יעלה במלואו ולא נצליח לכוון את הגולשים לחלק אותו רצינו לשתף. נצטרך לסמוך עליהם שיגלו אמביציה ויגללו את העמוד עד שיבינו למה התכוונו וכיוונו.

יש לקחת בחשבון כי במידה ונחליט ביום מן הימים להפוך את האתר לאתר רגיל, נצטרך בעצם לשנות את המבנה שלו. לעיתים רבות נגלה שמדובר בעלויות של הקמת אתר חדש. בעוד שאתר רגיל הוא מודולרי וניתן להרחבה בקלות רבה.

בהצלחה

ואם יש לך צורך בעזרה, אני מזמינה אותך לפנות אלי, בשמחה (:

537 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page