top of page
חיפוש

ניהול עסקים ברשת - איך לבחור שם דומיין לאתר? הכל על ה-דוט.קום



שם דומיין לאתר

המהפכה הדיגיטלית מאפשרת לנו לנהל עסקים ברשת. בעוד שבעולם האמיתי כדי לפתוח עסק, עלינו לשכור שטח פיזי, בעולם הוירטואלי עלינו לשכור "שטח" בשרת.

שרת הוא בעצם מחשב מחובר לאינטרנט עם תוכנה שמאפשרת לו לאחסן את האתר. לכל שרת יש כתובת ייחודית לו. (IP = Internet Protocol) בדיוק כמו שלכל אדם יש מס' זיהוי ייחודי לו. או כתובת מגורים ייחודית לו.

לכל אתר יש גם שם דומיין. שם הדומיין הוא גורם משמעותי בקידום האתר שלנו במנוע החיפוש והצגתו בפני הגולשים הרלבנטיים.

שם הדומיין ובעברית שם המתחם (בדומה לכתובת המגורים שיש לכל אדם בעולם האמיתי) הוא כל מה שמופיע אחרי רצף האותיות - ".www", למשל שם הדומיין של האתר שלי הוא: wordswales.com

שם הדומיין מאפשר ללקוחות פוטנציאליים להקליד בחלון הדפדפן שלהם את שם האתר כדי לגלוש בו.

בחירת שם דומיין לאתר היא משמעותית כי היא מאפשרת להבין במה עוסק העסק.

מנועי החיפוש יודעים גם לזהות את המוניטין של האתר לפיו. הדומיין חייב להיות נהיר וקליט. לא תמיד חייב הדומיין להיות זהה לשם העסק, אבל רצוי שכן.

רצוי לשים לב לכך ששם הדומיין מורכב משני חלקים: החלק הראשון מכיל מילה כלשהי (או רצף אותיות, סימנים ומספרים) והחלק השני הוא סיומת (קיימים כמה מאות סיומות). בין שני החלקים מפרידה תמיד נקודה (".").

בישראל קיימות מספר סיומות כתובות דומיין שמורות

org.il – שמור לארגונים לא מסחריים

co.il – שמור לארגונים וחברות מסחריות

muni.il – לרשויות מקומיות

idf.il - לצה"ל

gov.il - למשרדי הממשלה

ac.il - למוסדות אקדמיים


כאשר מישהו מקליד את שם הדומיין שלנו, המכשיר שלו (המחשב, הטאבלט, הסמארטפון וכו') מבקש בעצם מהשרת שלו לאתר איפה (על איזה שרת / באיזה מתחם) מתארח האתר שלנו.


ב"דיאלוג" שנוצר בין שני השרתים מבקש השרת של הגולש מהשרת עליו מתארח האתר שלנו להציג בפניו את כל רכיבי האתר שלנו (דפים, תכנים, תמונות). השרת שלנו ממהר להציג לו את האתר שלנו והוא מציג אותו לגולש.

התהליך המורכב הזה נשמע מסורבל וארוך, אך לוקח שניות. זה כמובן תלוי בזמן הטעינה של האתר שלנו (בעגה המדוברת – עד כמה האתר שלנו מהיר), אחרת הגולשים ינטשו אותנו ויעברו הלאה.

בחירת שם המתחם כבר אמרנו היא משמעותית. כדאי לבדוק האם השם שבחרנו פנוי, אחרת לא נוכל להשתמש בו, ונצטרך לחפש שם דומה. (אין ברשת 2 אתרים בעלי שם זהה, בדיוק כמו שאין שני אנשים בעלי אותו מס' זיהוי).

לעיתים נוכל לבחור בשם שרצינו, רק עם סיומת שונה.

לדוגמא אם אנחנו רוצים לקרוא לאתר שלנו קפה – CAFE והסיומת co.il תפוסה, אולי נוכל לקרוא לו CAFE עם סיומת com או net או biz ,info, ועוד כמה מאות סיומות שונות.


פעילות השרתים

שם דומיין טוב צריך להיות קליל וקליט. שם קצר ופשוט, אבל גם רלוונטי. עליו להיות מסוגל לשקף את העסק, כדי שהגולשים ימצאו אותו. עסק שמעצב מסגרות לתמונות, לא יבחר בשם "סטודיו לאירועים", כמו שמעצב פאות למשל, לא יבחר בשם "קצביה".

רצוי מאד לבחור בשם דומיין, הכולל בתוכו את שם העסק. - עורך דין, רופא, מורה לגיטרה, צייר, מאפרת, רקדנית וכו'.

איך לבחור שם דומיין לאתר?


כדאי לבחור בשם דומיין הכולל את השם הפרטי שלכם (בעיקר אם אתם עסק קטן או בינוני) - כי הרי הלקוחות בוודאי זוכרים אותכם בשם הפרטי, ואם תבדקו תגלו שאתם רשומים באנשי הקשר שלהם: "דפנה - בונה אתרים", "שימרית - קלינאית תקשורת" "אלון - פחח" וכו'.

טעות רווחת היא להתבסס רק על מילות מפתח בבחירת השם. אין בכך שום צורך. עדיף לחשוב על שם יצירתי ולבחור בשם זכיר שקשור למותג שלנו. (דוגמא טובה לכך היא אתר "וואלה" למשל).

כדאי מאד להמנע משמות ארוכים, מספרים, מקפים וכפל אותיות. רב האנשים לא זוכרים (ועל פי רב גם לא קולטים) ואם ישמטו את אחת הספרות או הסימנים הם יגיעו לאתר אחר. השם צריך להכיל פחות מ-10 תווים.

אם קוראים לך ברונובסקי, או שידלובסקי, רוזנשטיין וכו' - כדאי להשתמש בשם הפרטי ובאות הראשונה של שם המשפחה.

לא פחות חשוב שלא להשתמש בשם מותג ידוע, כדי להמנע מפגיעה בזכויות יוצרים.

רצוי להמנע מתרגום השם לעברית - למשל: NAGAR, עדיף להשתמש בביטוי האנגלי Carpenter. גם לא SAPAR, אלא - Barber או Hairdresser וכו'.


בהצלחה רבה

ואם יש לך צורך בעזרה, ניתן לקבוע איתי הדרכה קצרה - כאן בעמוד ההדרכות


204 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page