top of page
חיפוש

מה זה מטא טייטל [Meta Title]? והמערכת החדשה של גוגל



מה זה מטא טייטל

מטא טייטל בתרגום מילולי וקצר הוא תג כותרת. כלומר: סימון הכותרת של העמוד.


למעשה מדובר בפיסת קוד מוסתרת, המזהה את כותרת העמוד, על ידי הטמעת '<title>' ו-'</title>' משני צידי הטקסט.


תפקיד תג הכותרת הוא "לידע" את האלגוריתם של מנועי החיפוש באיזה נושא עוסק העמוד. וע"י כך לסייע למנועי החיפוש להציג אותנו בתוצאות החיפוש.

משמע: למטא טייטל השפעה על אחוזי ההקלקה [CTR] באתר שלנו. ומכאן שיש לו השפעה על הקידום האורגני [SEO] של האתר שלנו.

המטא טייטל מתייחס לכותרת הראשית [זו הכחולה] המופיעה בתוצאות החיפוש, כמו בצילום המסך המצורף. והוא נחשב לגורם דירוג קרדינלי בעמוד, כי ביכולתו לקדם מאד את תנועת הגולשים באתר שלנו.


צילום מסך של תג כותרת בתוצאות החיפוש

האורך המקסימלי של תג הכותרת הוא 64 תווים [כולל רווחים]. אם נעלה כותרת ארוכה יותר, חלקים ממנה "יחתכו".


איך כותבים מטא טייטל ועל מה כדאי לנו להקפיד?


הכותרת הוויזואלית או הכותרת הראשית המוצגת בכל עמוד, בסימון תגית<H1> צריכה להיות רלוונטית לתוכן המוצג בעמוד כולו, תוך הקפדה על חוויית המשתמשים [UX]. כדאי להטמיע את הביטוי הרלוונטי בתחילת המשפט [בעברית – מימין, ובאנגלית – משמאל], כדי שגם האלגוריתם של מנועי החיפוש "יבין" מה המסר החשוב ביותר.


הכותרת יכולה להיות מסקרנת או שיווקית, אבל ... בתנאי שהיא מספקת את הסחורה ומקיימת את ההבטחה.


למשל: כאשר אנחנו מקימים באתר עמוד של קורס ליצנות רפואית, נדאג שהכותרת תהיה כזו שלא תטעה את הגולשים או את מנועי החיפוש. כיוון שבסופו של יום אין לנו כדאיות בגולש שחיפש למשל תחפושת או אביזרי ליצנות. אנחנו גם לא מכוונים לליצנים היתוליים, אלא לגולש שמעוניין ללמוד בקורס שאנחנו מציעים לליצנים רפואיים.

כדאי לשלב ביטויי מפתח, אבל .. לא להגזים.

נחשוב איך יחפשו אותנו הגולשים ברשת? האם הם יחפשו "קורס ליצנות רפואית" ? או אולי "קורס מקצועי לליצנות רפואית" ?. או סתם "ליצן רפואי" ?

אני מציעה לבצע מחקר מתחרים ומחקר ביטויי מפתח.

תמיד מעניין ומשכיל להבין איך המתחרים שלנו מציגים את השירות, מה הם הביטויים הרלוונטיים, מה נפח החיפוש ואיך אנשים יחפשו אותנו ברשת.

[במאמר "איך נמצא את ביטויי המפתח המתאימות לאתר שלנו" אני מסבירה איך מבצעים מחקר ביטויי מפתח].


אפשר לשלב בכותרת את שם המותג, להטמיע שאלות, תשובות, כמויות, מספרים וגם קריאה לפעולה, ובתנאי שכל שימוש שנעשה יהיה רלוונטי לתוכן המוצג בעמוד.

ו ... לפני סיום כמה מילים על המערכת החדשה של גוגל ליצירת כותרות

באוגוסט השנה [2021] - לפני כשלושה חודשים, עדכנה גוגל כי יצרה מערכת חדשה ליצירת כותרות.


במילים שלה:

"Before this, titles might change based on the query issued. This generally will no longer happen with our new system. This is because we think our new system is producing titles that work better for documents overall, to describe what they are about, regardless of the particular query."


"Overall, our update is designed to produce more readable and accessible titles for pages. In some cases, we may add site names where that is seen as helpful. In other instances, when encountering an extremely long title, we might select the most relevant portion rather than starting at the beginning and truncating more useful parts".


ובתרגום חופשי שלי :

גוגל מסבירה כי בשימוש במערכת הקודמת הכותרות היו משתנות בהתאם לשאילתה שהונפקה. אולם עם כניסתה של המערכת החדשה, תופעה זו לא תשנה לדבריהם. כי הם מאמינים שהמערכת החדשה מייצרת כותרות ותיאורים טובים יותר של עמודים מקוונים, ללא קשר לשאילתה.


עוד לדבריה: העדכון נועד לייצר כותרות קריאות ונגישות יותר. במקרים מסוימים, עשוייה גוגל להוסיף את שמות האתרים, כאשר תחשוב יש בכך תועלת. במקרים בהם הכותרות ארוכות במיוחד, תבחר גוגל להסיר את הביטויים הרלוונטיים ביותר, במקום לחתוך באופן שרירותי ביטויים משמעותיים.



בהצלחה רבה!

ואני כאן אם יש לך צורך בעזרה או בכתיבה והטמעה של מטא טייטל באתר


317 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page