top of page
חיפוש

האם בינה מלאכותית [AI] מזיקה או מועילה לקידום אורגני?



בינה מלאכותית

התשובה לשאלה האם בינה מלאכותית [AI] מזיקה או מועילה לקידום אורגני, מורכבת ומשתנה, בהתאם לשימושים שאנחנו עושים בה.


בגדול - בינה מלאכותית לא מהווה תחליף לעבודה אנושית מקצועית. היא כלי עזר שניתן להשתמש בו במשימות קידום אורגני, אבל ... לא לסמוך עליו באופן מוחלט.


באופן כללי, בינה מלאכותית [AI] היא אמצעי רב עוצמה, שיכול לנתח במהירות עצומה כמות גדולה של נתונים, מאתרים שונים ברשת, כולל רשתות המדיה החברתית, באופן שנוכל להבין טוב יותר את דפוסי ההתנהלות וההתנהגות של הגולשים באתר שלנו;- מה מניע אותם? מה מעורר אותם? מה מרחיק אותם? מה מרתק אותם? מה גורם להם להגיב? מה מכעיס אותם? ועוד ...

ה-AI יכול לשפר את קידום האתרים שלנו במגוון דרכים

בהם: ניטור ביטויי מפתח רלוונטיים, מחקר מתחרים, הגדרת הבידול, הבנת מגמות החיפוש ברשת, שיפור חוויית המשתמש, ביצוע אופטימיזציה ו ... אפילו פרסום.


ככל שהטכנולוגיה של הבינה המלאכותית מתקדמת, כך היא תאפשר לנו לבצע משימות קידום אורגני [SEO] בצורה יעילה יותר, ולקבל תובנות עמוקות יותר על הלקוחות שלנו. [ההתנהלות שלהם, העניין שלהם, המאוויים שלהם ועוד]. ולמעשה תסייע לנו לשפר את הקידום האורגני. 


כלי בינה מלאכותית יכולים לשמש אותנו ליצירת תוכן גנרטיבי, מאמרים, פוסטים ברשתות חברתיות, ציורים, איורים מרהיבים ו...אפילו קטעי וידאו. תוכן מהסוג הזה יכול להיות אטרקטיבי ויעיל מאוד במשיכת תנועה לאתר, בתנאי שהוא איכותי, מקורי[*] ומעניין.


עם זאת, חשוב לזכור שהבינה המלאכותית יכולה גם להזיק, לעכב ולהשפיע לרעה על הקידום, הדירוג והמוניטין שצברנו במנועי החיפוש ברשת, באמצעות הפצת תוכן מטעה או שגוי [ה-AI יכול לייצר תוכן שקרי, מוטה ולא מדוייק].


[*] ובוודאי שהתוכן שהבינה המלאכותית מייצרת אינו מקורי, כיוון שהיא מייצרת אותו לאנשים רבים ושונים, שבדיוק כמונו, עושים בו שימוש.

כדאי לזכור שהבינה המלאכותית מייצרת תוכן שמבוסס על תוכן קיים, שעבר שינוי ניסוח מסויים, שיכתוב או עריכה. כלומר: התוכן מורכב מטקסטים, תמונות, איורים, סרטונים וקודים ממוחזרים, שאותם "למדה", והם מבוססים על המידע ו"הידע" שהוטמעו בה. והיא גם יכולה לסגל את הכוונות הסמויות של משתמשיה ויוצריה, ולייצר תוכן מוטה או מצוץ מהאצבע ... [ממש כאן בשולי המאמר אני מציגה ניסוי והטעיה שערכתי].

יחד עם זאת יש בה לא מעט יתרונות

בינה מלאכותית

הבינה המלאכותית יכולה לשמש כלי לאוטומציה של משימות רבות, לחסוך לנו זמן ועבודה, לנטר ולדייק מידע עצום ונתונים רבים לאין שיעור, ולשפר את היעילות הכללית של האתר.


היא מסייעת לנו לנתח את נתוני החיפוש, כדי לזהות ולדייק את ביטויי המפתח הפופולאריים ביותר עבור העסק שלנו.

היא מסוגלת לנתח כמות עצומה של נתוני חיפוש שיעזרו לנו לייצר תוכן מעניין ואטרקטיבי, וטקטיקות קידום. 

ובמקביל לסייע לנו לזהות תוכן לא רלוונטי, או לא איכותי באתר, ולתקן אותו.


נוכל להשתמש בה כדי לנתח את אתרי המתחרים שלנו, לזהות את נקודות החוזק והחולשה שלהם. ולפתח אסטרטגיות קידום, שיעזרו לנו להעפיל על המתחרים שלנו בתוצאות החיפוש.


היא מסייעת לנו לבנות אסטרטגיית קישורים יעילה, ע"י ניתוח איכות הלינקים המוטמעים באתר, לזהות הזדמנויות חדשות ולהתאים את המהלכים והתוכניות שלנו. וכך בהחלט גם להשיג קידום טוב יותר ברשת.


באמצעות ניתוח וניטור נתוני המשתמשים באתר, [כמו: היסטוריית החיפוש של הגולשים, אופן הגלישה שלהם, התנהגותם, תחומי העניין שלהם וכו'], יכולה הבינה המלאכותית לסייע לנו לייצר תכנים רלוונטיים ומעניינים עבור המשתמשים שלנו וכך לשפר את חוויית הגלישה שלהם באתר.


כלי בינה מלאכותית יכולים לסייע בניטור תנועת הגולשים באתר, לזהות את מקורות התנועה הטובים ביותר עבורנו, את הדפים הפופולריים ביותר באתר, ואת הפעולות שהמשתמשים מבצעים בהם. מידע זה מסייע לנו לשפר את חווית הגולשים באתר, ולהגדיל את ההמרות.


נתונים אלה יכולים לעזור לנו ליצור תוכן ומודעות מותאמות אישית, שישפרו את הדירוג שלנו בתוצאות החיפוש.

בסופו של דבר, הדרך הטובה ביותר להשתמש בבינה מלאכותית כדי למקסם את הקידום האורגני, היא להבין את הצרכים הספציפיים של האתר שלנו ושל הגולשים שמצאו בו עניין.

מספר דוגמאות לאופן שבו בינה מלאכותית יכולה לסייע בשיפור הקידום האורגני:
בינה מלאכותית

חברת רהיטים עושה שימוש בבינה מלאכותית כדי לזהות את ביטויי המפתח הפופולריים ביותר למוצרים שהיא משווקת: ספריות, שולחנות וכיסאות, כדי לייצר תוכן מותאם אישית למשתמשים השונים. המערכת מבצעת ניתוח של הרגלי הקנייה ונתוני החיפוש של המשתמשים. היא משתמשת במידע הזה כדי לייצר מדריכים "אישיים" לרכישת רהיטים, טיפים לעיצוב הבית, המלצות למוצרים, כתבות, קופוני הנחה ועוד.


או למשל חברת נסיעות שמשתמשת ב-AI כדי לזהות את היעדים הפופולריים ביותר המועדפים ע"י לקוחותיה. המידע הזה ישמש אותה ליצירת מודעות מותאמות אישית עבור לקוחות אלו, ולהציע להם הצעות משתלמות.


אתר תוכן ותדמית יכול להשתמש בבינה מלאכותית כדי לנטר את תגובות המשתמשים באתר. המידע יסייע לאתר בעיות, ולתקן אותן במהירות.


אתרי חדשות משתמשים בבינה מלאכותית כדי לזהות אייטמים חדשותיים מעניינים עבור הקוראים שלהם. המערכת מבצעת ניתוח של נתוני חיפוש, נתוני מדיה חברתית, ונתונים ממקורות מקומיים. על סמך הניתוח, המערכת ממפה לעורכי האתר נושאים חדשותיים בוערים ורלוונטיים, שכדאי לכתוב עליהם.


חברת תכשיטים תשתמש בבינה מלאכותית לניתוח אתרי המתחרים שלה. היא מנטרת את ביטויי המפתח שבהם המתחרים עושים שימוש ואת האופן שבו הם משתמשים בהם. המידע משמש אותה לפתח אסטרטגיות קידום שיעזרו לה להעפיל על מתחריה.


חברת קוסמטיקה משתמשת בבינה מלאכותית כדי לנטר את התנועה לאתר שלה. היא מזהה את הדפים והתכנים שהמשתמשים מגלים בהם מעורבות רבה יותר. הנתונים ישמשו אותה לשפר את חווית המשתמשים ולהגדיל את ההמרות.


דוגמאות ספורות אלה, מציגות את הפוטנציאל של הבינה המלאכותית והשימוש ההולך וגדל בה. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, נראה מן הסתם עוד ועוד דרכים ושימושים שבהן הבינה המלאכותית יכולה לסייע בשיפור הקידום האורגני של אתרים.

עם זאת, חשוב לדעת שבינה מלאכותית יכולה גם להזיק לקידום האורגני שלנו
בינה מלאכותית
יצירת תוכן מזויף, מוטה או מטעה:

בינה מלאכותית יכולה ליצור תוכן מזויף, מוטה ומטעה, ובמיוחד – לא מקורי[*]. ואפילו תוכן שקרי ומצוץ מן האצבע, שיכול להוביל להורדת הדירוג שלנו בתוצאות החיפוש ולעכב את הקידום.


שימוש בטכניקות לא אתיות:

בינה מלאכותית יכולה להשתמש בטכניקות קידום לא אתיות; - בניית קישורים מזויפים או שימוש בביטויי מפתח מיותרים. שיובילו להורדת הדירוג שלנו בתוצאות החיפוש, ואפילו לכדי סנקציות מגוגל.

להבין את המגבלות

כדי להבטיח שהשימוש בבינה מלאכותית לא יזיק לקידום האורגני שלנו, חשוב להבין את המגבלות שלה, להיות מודעים לאפשרויות הפוטנציאליות לנזק ולנקוט באמצעי זהירות כדי למנוע אותו.


חשוב להשתמש בבינה מלאכותית באופן אחראי, שהולם את הערכים והסטנדרטים שלנו. לבדוק את התוכן, לוודא שהוא מדוייק, נכון ומעודכן. להימנע מהפצת מידע שגוי או מטעה, ומשימוש בתוכנות זדוניות.


בינה מלאכותית יכולה לשמש כדי להתאים אישית את הפרסומות המופיעות למשתמשים שלנו, כך שהן יהיו יותר יעילות.

אבל ...

חובה לזכור שזה יכול גם להוביל לפרסום פולשני או מטריד. להנדס תודעת המונים, לגרום לחורבן ולהרס. ולכן סופר חשוב להשתמש בבינה מלאכותית בצורה אתית. ולהימנע מהפצת מידע ותוכן פולשניים.

במאמר מוסגר

אין ספק שלבינה המלאכותית יש ערך רב ותועלת עצומה, אבל לצד היתרונות הפוטנציאליים, יש לה גם לא מעט חסרונות עצומים, עד כדי סכנה.


חשוב להיות מודעים גם להשפעות ההרסניות האפשריות של AI על התודעה האנושית, ולנקוט בצעדים כדי להגן על עצמנו מפני השפעות שליליות. להפעיל ביקורת וחשיבה לגבי המידע ברשת.


חשוב לזכור שבינה מלאכותית (AI) יכולה להשפיע ולהנדס תודעה אנושית במספר דרכים. היא יכולה לייצר תוכן שקרי או מטעה שישמש להפצת מידע שגוי בנושאים פוליטיים, חברתיים, כלכליים וכו', כדי לגרום לאנשים להאמין ב"עובדות" כוזבות [פייק], שישפיעו על תפיסת המציאות שלהם.

בינה מלאכותית, שמשתמשת בתוכן מוטה, עלולה להוביל לאפליה כלפי קבוצות מסויימות.


טמונות ב-AI היכולות להשפיע על השיח ברשתות החברתיות ועל הקצנת הפערים החברתיים. לייצר דיס-אינפורמציה, להתאים את התוכן לגולשים, להפיצו בהיקפים ניכרים בקלות. ולגרום לכך שאנשים ייחשפו רק למידע מסוים, שישפיע על תפיסת העולם שלהם.


כדאי לפקח על השימוש בבינה המלאכותית ולדייק את השימוש בה באופן שלא יפגע בנו או בגולשים שלנו. לוודא שהיא משמשת למטרות חיוביות. שאינה פולשנית ומעיקה ושהיא לא מעצימה ומנציחה קיטוב ושנאה.

ניסוי והטעיה - אי אפשר שלא ...

לצורך כתיבת המאמר שאלתי את Brad ואת ChatGPT על שם פיקטיבי שעלה בראשי, תיארתי אותו כ"אישיות ישראלית ציבורית".

הנה התשובות שקיבלתי:

בעוד ה-ChatGPT ענה בענווה:


"ישנם שני אנשים בשם אלדד גפן בישראל:

אלדד גפן, טייס ומשפטן. הוא נולד בשנת 1954, והוא בעל תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת תל אביב. הוא שירת כטייס בחיל האוויר הישראלי במשך 25 שנים, והגיע לדרגת אלוף-משנה. לאחר פרישתו מהצבא, הוא עבד כעורך דין בתחום התעופה עד מותו בשנת 2022.

אלדד גפן, יזם וקבלן. הוא נולד בשנת 1970, והוא בעל תואר ראשון במדעי המחשב מאוניברסיטת תל אביב. הוא הקים מספר חברות בתחום ההייטק והבנייה, והוא בעלים של חברת בנייה גדולה בשם "גפן אלגד".

האם אתה מתכוון לאחד מהם?".


רק אומרת - הבעלים של חברת הבניה בשמה נקב ה-ChatGPT הוא מישהו שונה לגמרי, ובהחלט לא קשור לדמות הפיקטיבית שהמצאתי.


עמיתו Brad השיב בהחלטיות:


אלדד גפן הוא מוזיקאי, זמר, פזמונאי, שחקן ובמאי ישראלי. הוא נולד ב-1953 בירושלים, בנם של המשורר והפזמונאי יהונתן גפן והסופרת נורית גפן.

הוא החל את הקריירה המוזיקלית שלו בשנות ה-70, כחלק מלהקת "תמוז". הלהקה הוציאה שני אלבומים, שזכו להצלחה רבה. לאחר פירוק הלהקה, גפן החל בקריירת סולו מצליחה. הוא הוציא עד היום 15 אלבומים, שזכו בפרסים רבים, ביניהם פרס אקו"ם, פרס אופיר ופרס שר החינוך.

גפן ידוע בזכות סגנונו המוזיקלי הייחודי, המשלב בין רוק, פופ, ג'אז ופולק. הוא גם ידוע בזכות שיריו, שבהם הוא עוסק בנושאים חברתיים פוליטיים, כמו שלום, צדק חברתי ומאבק באלימות.

בנוסף לקריירה המוזיקלית שלו, גפן גם שחקן ובמאי מצליח. הוא שיחק במספר סרטים ודרמות טלוויזיה, ביניהם "האמת העירומה", "החיים על פי ענת" ו"החיים היפים". הוא גם ביים מספר סרטים, ביניהם "הלהקה" ו"הכלה הסורית".

גפן הוא דמות משמעותית בתרבות הישראלית. הוא נחשב לאחד המוזיקאים והאמנים המשפיעים ביותר בישראל, והוא ידוע בזכות תרומתו הרבה לתרבות הישראלית.

להלן כמה מהשירים המפורסמים של אלדד גפן : "עכשיו זה", "ילדים של החיים", "איפה הילד", "הבית של ירח", "שיר לשלום".

רק אומרת -

עד לרגע כתיבת שורות אלה, לא הצלחתי למצוא את המילים של השירים , או את השירים "עכשיו זה", "איפה הילד" או "הבית של הירח" ....

ככל שאני יודעת את השיר "ילדים של החיים" כתב שלום חנוך, ואת "שיר לשלום" כתב יאיר רוזנבלום.

לגבי הסרטים - מדובר בשני במאים שונים - את הסרט "הלהקה" ביים אבי נשר ואת "הכלה הסורית" ערן ריקליס.

השם הפיקטיבי לא נמצא באף אחת מרשימות השחקנים בסדרות "האמת העירומה" או "החיים היפים". את הסדרה "החיים על פי ענת" לא מצאתי כלל ברשת.

לסיכום -

התשובה לשאלה האם בינה מלאכותית מזיקה או מועילה לקידום האורגני של האתר שלנו, תלויה בשימוש שנעשה בה.

אם משתמשים בבינה מלאכותית באופן אחראי ומפוקח, היא יכולה להיות כלי רב עוצמה ולתמוך בקידום האתרים האורגני במגוון דרכים.

בהצלחה רבה

ואם יש לך ענין בעזרה, אני כאן (:


התמונות, אגב, נוצרו ע"י AI של Wix (:

68 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page