top of page
חיפוש

איך משפיעה ההתנהגות האנושית על הקידום האורגני [SEO] של האתר שלנו?


איך משפיעה ההתנהגות האנושית על הקידום האורגני [SEO] של האתר שלנו?

לגוגל יש פרוטוקול קשוח עם מאות פרמטרים, לפיהם הוא קובע את מידת ותדירות חשיפת האתר שלנו לגולשים בתוצאות החיפוש.


תורת הקידום האורגני [SEO] היא תורה מורכבת, שמתייחסת לא רק לביטויי מפתח כאלה ואחרים. היא מכילה סט ערכים עצום עם מעל 300 פרמטרים.


חשוב לזכור כי המרחב הרשתי מתחשב ומתרכז באנשים. הוא הוקם עבור אנשים והשאיפה העיקרית שלו היא לאפשר לאנשים להפיק את התועלת המירבית וההנאה הרבה ביותר ברשת.


כדי לעשות את זה יותר ברור ופשוט - נדמיין לעצמנו שגוגל הוא המלצר החביב מהמסעדה או בית הקפה שבהם אנחנו מבקרים בתדירות גבוהה. הוא כבר מכיר אותנו ואת ההרגלים שלנו.

המלצר החביב מבית הקפה

הוא יצהל לקראתנו, יקבל אותנו במאור פנים, ינקה עבורנו את השולחן [במקום העדיפויי עלינו]. הוא כבר יודע מה אנחנו אוהבים להזמין. וישאל לשלומנו ואם נרצה להזמין כרגיל, או לשנות את ההזמנה. הוא עושה את זה כדי שלא נלך למתרים, כדי שנמשיך להגיע אליו.


כך בדיוק עובד מלך מלכי הרשת, גוגל. הוא כבר מכיר אותנו. הוא יודע מה אנחנו אוהבים. הוא לא רוצה שנעזוב אותו ונלך לבית קפה אחר. הוא מתאווה לתת לנו את השירות הטוב ביותר.

אחד הפרמטרים החשובים הוא - - - ההתנהגות האנושית!

מדהים, לא נתפס, ואולי אפילו נשמע מוזר שהאלגוריתמים מייחסים חשיבות רבה כל כך להתנהגות שלנו ברשת. ובכל זאת – כתבתי על כך פעמים רבות [רק אומרת], אלא שמעולם לא ייחדתי מאמר שלם לנושא ההתנהגות האנושית ברשת וחשיבותה בקידום האתר שלנו.

אז מה זה בעצם אומר?

איך משפיעה ההתנהגות האנושית על הקידום האורגני


זה אומר במילים פשוטות שהאלגוריתמים מתייחסים בכובד ראש לבני אנוש, לגולשים הפוקדים את האתר שלנו. למעבר שלהם בין העמודים והאזורים השונים. לאינטראקציה שהם יוצרים [או לא ...] עם האתר שלנו. הם מודדים את זמן השהייה שלנו באתר. הם "לומדים" את הדברים שאנחנו אוהבים או מעדיפים, והם מציגים לנו אותם. ועל הדרך הם גם "לומדים" מה אנחנו אוהבים פחות.

נערוך ניסוי פשוט ומהיר:

נעמוד ליד אדם אחר. שנינו נבצע בו זמנית את אותו החיפוש בדיוק ברשת. באופן לא מפתיע – כל אחד מאיתנו יקבל תוצאות שונות.

נחפש למשל – יועץ שיווקי, או עורך דין מומחה בנושא משפחה, או נגר [מה שנרצה] – נקליד או נשמיע את החיפוש באופן זהה, ובכל זאת התוצאות שנקבל, ברב המקרים, יהיו שונות.


זה אגב יקרה ביתר שאת כשכל אחד מאיתנו, המחפשים, נמצא במיקום אחר.

למה זה קורה?

זה קורה כי האלגוריתם יציג לכל אחד מאיתנו את התוצאות הקרובות ביותר לאלו שהוא מעדיף.

מנוע החיפוש הגדול בעולם מציג למשתמשים בעולם כ– 3.5 טריליון חיפושים ביממה וכ- 40 אלף חיפושים בשניה.

בכל פעם הוא שואף להבין מה בדיוק חיפש הגולש. למה בדיוק הוא התכוון. ולצורך זה הוא "מלקט" ו"אוסף" את כל מה שידוע לו על הגולש.


גוגל אוספת עלינו נתונים רבים, מתוך המיילים שאנחנו מקבלים ושולחים, מהגלישה שלנו ברשת, וכמובן מהשימוש שאנחנו עושים באפליקציות שונות.

היא יודעת מה אנחנו אוהבים. מה אנחנו אוהבים פחות. איפה אנחנו נמצאים. מה אנחנו מחפשים. האם אנחנו בריאים או חולים. שמחים או מדוכדכים. מה אנחנו רוצים לעשות.

היא יודעת עלינו גם דברים שאנחנו בעצמנו לא יודעים אולי על עצמנו. ולכן – גוגל יודעת להציג לנו את התוצאות המדוייקות אליהן כיוונו.

איך גוגל עושה את זה?

היא מעריכה את התוכן באתר שלנו באינדוקס סמנטי. כלומר: היא לא מתמקדת רק בתרגום סימולטני של מילה או הביטוי, אלא היא מעריכה את המשמעות של הביטוי. כשאנחנו מחפשים למשל יועץ שיווק, גוגל "תרחיב" את תוצאות החיפוש ותציע לנו למשל לחפש גם יועץ אסטרטגי | יועץ ארגוני | מומחה שיווק | יועץ שיווק דיגיטלי וכו' ...

בהצלחה רבה !

ואם יש לך צורך בעזרה בביצוע, ניתן תמיד לפנות אלי

208 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page