top of page
חיפוש

תורת המשחקים בזירה הדיגיטלית


ילד מתנדנד מתחת לפיטריה

קיימות אפשרויות רבות ומגוונות ליצירת נוכחות דיגיטלית. הערוצים הדיגיטליים השונים מאפשרים היום ליחצ"ן את עצמנו ואת העסק שלנו, ולהעביר מסרים ומידע לקהל עצום.


הזירות החברתיות מאפשרות לנו לעלות תכנים רבים; טקסטים, תמונות וסרטונים, ומאפשרות ללקוחות פוטנציאלים הצצה לעסק שלנו, לאנשים שאנחנו ולשירותים (או למוצרים) שאנחנו מציעים.


על רגל אחת תורת המשחקים בזירה הדיגיטלית מכוונת לכך שהרשתות החברתיות השונות מאפשרות לבעלי עסקים לבנות לעצמם נוכחות דיגיטלית בקלות, בזול ובמהירות.

העניין הוא שצריך לדעת להקים את העסק ברשת ולהתנהל בה בצורה נכונה.


"תורת המשחקים" בזירה הדיגיטלית


על אף הזיקה שיש לה לעולם הפיזי האמיתי, הזירה הדיגיטלית שונה מאד מהעולם הפיזי בכך שהיא מאפשרת לנו לפתוח את העסק שלנו לעולם כולו. גם ללקוחות בקצה השני של העולם.

הטכנולוגיה מאפשרת לנו להעביר מסר להמוני לקוחות פוטנציאלים, שבעולם האמיתי [הפיזי] לא היו שומעים עלינו ולא היו רואים אותנו [או מגיעים אלינו] בכלל.


כדי שנוכל לייצר נוכחות דיגיטלית עסקית טובה,

אנחנו חייבים לבנות תוכנית מפורטת, אבל התוכנית הזו חייבת להיות גם גמישה (כי העולם הדיגיטלי משתנה ללא הרף).


הרשת החברתית הגדולה ביותר היא פייסבוק. היא מאפשרת לנו להקים דף עסקי, כדי שהלקוחות הפוטנציאלים שלנו ידעו מה אנחנו עושים. (מנוע החיפוש של גוגל אגב, סורק גם את הרשתות החברתיות).


יו-טיוב גם היא מאפשרת לנו להקים ערוץ פרטי או עסקי. ובשנים האחרונות גילו גם לא מעט בעלי עסקים וגולשים ישראלים את האפשרויות הרבות הטמונות בזירה זו.

פרופיל במדיה חברתית הוא פתרון פשוט

שמאפשר לבעלי עסקים לפתח נוכחות עסקית ברשת בצורה מהירה וזולה. הוא מאפשר לבעל העסק לייצר ולחזק את הקשר עם הלקוחות באינטרנט.


הקמת אתר עסקי או אפליקציה למובייל גם הם פתרון מצויין לבעלי עסקים, שיכולים ליצור מועדוני לקוחות ועוקבים ולהגיע למגוון עצום של לקוחות.


אתר אינטרנט הוא כמובן המרחב האולטימטיבי והמרכזי בו הלקוחות יכולים למצוא את כל מה שהם צריכים לדעת על העסק שלנו ועל מגוון המוצרים או השירותים שאנחנו מעניקים ללקוחות.

כדי לבנות נוכחות דיגיטלית טובה בכל אחת מהזירות הקיימות חשוב מאד לתכנן אותה.

בדיוק כמו שכשאנחנו מקימים עסק פיזי ומחליטים איפה תעמוד הקופה, איפה נתלה את המראה, מהם הצבעים, איך תעוצב הכניסה

אנחנו חייבים לתכנן מה אנחנו רוצים ומצפים שהלקוחות שלנו יעשו במרחב הפיזי (או הדיגיטלי) – ירכשו מוצר / שירות? יקבעו תור? יבצעו הזמנה? יצטרפו למועדון הלקוחות? יביאו חברים? יצפו בסרטונים? יגיעו לעסק?


אפשר גם וגם וגם...

אחרי שהבנו מה הן המטרות שלנו, כדאי לחשוב מה הן הציפיות שלנו.

ויותר מכך – האם הציפיות שלנו ריאליות?


כדאי להיות אופטימיים, אבל לא אופטימים מדי. חייבים להיות זהירים. שום דבר ברשת הוא לא מיידי. (למען הדיוק – מעטים מאד הם הדברים המיידיים באינטרנט).


המכירות לא יזנקו מייד. הלקוחות לא יסתערו על העסק הדיגיטלי שלנו ברגע שהוא עלה לאוויר. זה תהליך ארוך ומורכב. ולכן כדאי לרסן את הציפיות ולהמנע מהגדרת יעדים לא מעשיים ולא תכליתיים.


מנוע החיפוש צריך לסרוק אותנו, להבין מה אנחנו עושים, לאנדקס אותנו וזה לוקח זמן.


צריך לזכור שהלקוחות בעידן הדיגיטלי הם סקפטיים (לא פחות ממנועי החיפוש). אנחנו חייבים לבסס איתם אמון. הם רוצים לדעת עלינו יותר. הם לא באמת רוכשים את המוצרים או השירותים שלנו. הם מבקשים לרכוש גם את ההוויה האנושית שלנו. הם חייבים להכיר אותנו מבפנוכו, את האנשים שאנחנו, כדי לקיים איתנו אינטראקציה טובה.


בעידן הדיגיטלי אין "לקוחות שבויים". העולם נפתח לכל הצדדים, וכמונו יש עוד המון בעלי עסקים שהלקוחות יכולים לבחור בהם.

תוכנית טובה חייבת להיות גמישה.

כי היא חייבת להתחשב גם בשינויים ובחידושים הדיגיטליים והטכנולוגיים. בדיוק כמו שאנחנו בקיאים בחידושים שמתרחשים בענף העסקי שלנו.


חייבים לעמוד על המשמר ולעדכן ולהתאים את השינויים שחלים בענף העסקי שבו אנחנו פועלים ובטכנולוגיה העסקית שבחרנו.


אם הקמתנו אתר או פרופיל. חשוב לעדכן אותו מעת לעת. להציץ ולהשכיל מה קורה בעולם סביב.


בהצלחה

ואני כאן כדי לעזור לך אם צריך (:


114 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page