top of page
חיפוש

למה גוגל לא מציג עמוד באתר?



עמוד הבית כבוי בגוגל ולא מוצג

למה גוגל לא מציג עמוד באתר? עמוד הבית [או עמוד אחר] של האתר?


יש הרבה מאד סיבות למה גוגל לא מציג עמוד ראשי, ומציג עמוד אחר תחתיו.


התייחסתי בלא מעט מאמרים שכתבתי לסיבות האלה, בהן: מבנה אתר שגוי, תוכן משוכפל, קישורים שבורים, הגדרות שגויות ועוד.



למה גוגל לא מציג עמוד באתר?



מנוע החיפוש של גוגל הוא עורק תעבורה ראשי, המנייד את הגולשים לעמודים ברשת. הוא מציג וחושף אותנו לגולשים, המחפשים את השירותים והמוצרים שאנחנו מעניקים. הוא עושה זאת בחדווה, כאשר הוא מבין במה העמוד שלנו עוסק, ועד כמה הוא מעניין את הגולשים.


כדי שזה יקרה, אנחנו צריכים להקפיד על מספר דברים:

חוויית משתמש:

זה אמנם מושג אישי, התלוי במשתמש, במיקום שלו, בתנאי הדרך [ספק האינטרנט ורשת האינטרנט ממנה הוא גולש], המכשיר ממנו הוא גולש, מצבו הנפשי ועוד.

ובכל זאת חוויית המשתמש היא נתון אותו "מלקטים" הבוטים של גוגל מתוך זמני השהייה של הגולשים בעמודי האתר שלנו, תדירות הגעתם, העניין שהם מגלים בתכנים המוצגים בעמוד, האינטראקציות שהם יוצרים ועוד.


אם האלגוריתם של גוגל "חושב" או "מסיק" שעמוד הבית [או כל עמוד אחר] באתר שלנו אינו מספק את הסחורה, הוא "יעדיף" לא להציגו, ו[במקרה הטוב...] לשגר את הגולשים לעמוד אחר.


חוויית משתמש באתר היא פרמטר קרדינלי בעיני גוגל

הרבה מאד פעמים אני מקבלת פניות מאנשים שמבקשים להבין למה גוגל מציג את עמוד "יצירת הקשר", או "אודות", או עמוד אחר ולא מציג את עמוד הבית [או עמוד אחר חשוב] באתר שלהם.


יש לא מעט סיבות לכך שעמוד מסויים לא מוצג כלל, או שגוגל "מעדיף" לכוון את הגולשים לעמוד אחר באתר שלנו. חלקן נגרמו מתוך הסח הדעת, וחלקן הן תוצאה של ההחלטות של מנוע החיפוש.

יחד עם זאת חשוב לציין שני דברים:
  1. לפעמים קורה שהעמוד הוסר מהאינדקס ללא כל סיבה. [כן. גם אלוהי הרשת טועה לפעמים...].

  2. תמיד ניתן לשנות את רוע הגזירה ולבקש אינדוקס של העמודים בגוגל


ברב המקרים, כאשר אנחנו מבצעים [בחובבנות] פעולות ידניות בעמוד, קיים סיכון שהעמוד יעוכב או יוסר מתוצאות החיפוש. בקונסולת החיפוש של גוגל אפשר לבדוק מה הן הפעולות הידניות שבוצעו, ולתקן אותן.


במאמר הזה ריכזתי וקיבצתי את התשובות והסיבות בעטיין יעדיף מנוע החיפוש להציג עמודים שונים, על פני הצגת עמוד הבית, [וכמובן שאם גיליתם סיבה נוספת, אשמח אם תרשמו לי בתגובות]:


אחת הסיבות השכיחה ביותר נעוצה בכך שהעמוד חדש ברשת, וגוגל טרם הספיק לסרוק או לאנדקס אותו. במאמר "מה עושים כשהאתר שלנו לא מופיע בגוגל", אני מפרטת מה אנחנו יכולים לעשות כדי לדרבן ולגרום למנוע החיפוש לאנדקס ולחשוף את עמודי האתר, שאנו חפצים ביקרם.


למה גוגל לא מציג עמוד באתר?


... קיימות סיבות נוספות:


1. גירסאות שונות:

כאשר אנחנו מציגים מספר גירסאות של תוכן, נרצה לעדכן את גוגל להעדיף עמוד X על פני עמוד Y. תגית Canonical בעמוד מורה לגוגל להעדיף עמוד אחר על פני עמוד מסויים. ולפעמים גוגל עצמו מזהה את הגירסאות השונות ומבכר אחת מהן על פני השניה.


קיימות בעיקרון שתי דרכים עיקריות לתקן את תגית הקנוניקל: [הפתרון תלוי בבעיה] – הדרך ה"קלה" היא באמצעות ביצוע הפניות. והשניה היא הוספת תגיות קנוניקל לעמודים, כדי שגוגל "יבין" איזו גירסא אנחנו מבכרים שיציג.

2. כתובת עמוד שגויה:
תוצאות החיפוש של גוגל

כשמשתמשים בשמות עמודים, או בהגדרות הגנריות, שהוטמעו בעת היווצרם, ולא מגדירים את כתובת העמוד כראוי, גוגל יתקשה לסרוק ולאנדקס אותה.

3. הגדרת חסמים:

בתהליך הקמת ופיתוח האתר, יש מספר חסמים, שאנחנו מגדירים, כדי למנוע מגוגל לסרוק ולאנדקס את העמוד, כל עוד לא העלנו אותו לרשת.

לעיתים העניין הזה נשכח, וזו סיבה מצויינת לכך שהעמוד לא מוצג.

א. חוסם אינדוקס

לפעמים אנו מעדיפים שעמוד מסויים לא יאונדקס בגוגל כל עוד לא סיימנו לעבוד עליו, ואנו מגדירים תגית Noindex, ושוכחים להסירה.

ב. חוסם סריקה

למעשה קובץ הטקסט Robots.txt מורה לזחלנים, או מבקש מהם שלא יסרקו את העמוד. גם כאן יש מצב ששכחנו להסיר את הקובץ, ולכן העמוד לא יסרק [למעשה הוא כן יסרק, אבל גוגל לא יציג אותו].

ג. חוסם גישה

לעיתים קורה ששרת האיחסון עצמו ימנע ויחסום את הגישה לעמודי האתר, עפי"ר מטעמי אבטחה.

4. הסרה יזומה

תמיד רצוי לבדוק ולוודא שלא אנחנו יזמנו [במו עצמנו] הסרה של כתובת עמודי האתר [או האתר כולו] מהאינדקס. אם מצאנו בכלי להסרת כתובות כי בוצעה פעולה יזומה מצידנו, או מצד מישהו אחר, תמיד נוכל לבטל את הבקשה, גם אם אושרה.

5. רספונסיביות והאצה

שימוש נח בניידים

לעיתים נגלה כי יש צורך לתקן שגיאות שמונעות מחלק מדפי AMP להופיע בתוצאות החיפוש, בגלל פגיעה בנוחות השימוש ובטעינה טובה במובייל.

6. הגנות

קורה שהגדרנו [ו...שכחנו] עמוד פרטי עם סיסמא, כלומר: רק למנהל האתר ולמשתמשים בעלי סיסמא תהיה גישה אליו.

7. שינויים בעמוד

כאשר אנחנו לא באמת מבינים בכך, וטועים לחשוב שהכי פשוט למחוק עמוד ולהסירו מהאתר [כאילו היה יבלת], או לעלות במקומו עמוד חדש, או לשנות את המבנה, או "לשדרג" את האתר ולהחליף דומיין וכו', בפעולות אלה אנחנו במו עצמנו גורמים לשינוי הקישור [מבלי לשלוח פרוטוקול על כך לגוגל].

ו... למעשה נגרום לכך שהעמוד לא ימצא, ונשגר את הגולשים לדרך ללא מוצא, ולכן גוגל לא יציג את העמוד.

8. אי עמידה בכללים

מבנה היררכי שגוי, הפרה של כללי גוגל, פעולות שינוי חובבניות - כל אלה חורצים את גורלו של האתר שלנו, וגוגל עלול לעכב את קידומו ברשת, ולא לחשוף אותו לגולשים.

כך גם כאשר השתמשנו בתוכן בוטה, לא ראוי, או הפרנו זכויות יוצרים ... [אל תפרו זכויות יוצרים!].

שני דברים חשובים לסיכום:

1. כאשר אחד העמודים באתר שלנו לא מוצג בתוצאות החיפוש, נריץ בדיקה [ב- google search console] נתקן את כל הליקויים, ונשלח לגוגל פרוטוקול ובקשה לבדיקה חדשה.


2. העובדה שהעמוד לא מופיע בתוצאות החיפוש, לא אומרת שהעמוד לא אונדקס. כדי לבדוק שהוא אונדקס, מבצעים חיפוש בגוגל: site:domain.com/pagename


בהצלחה רבה

ואם יש לך צורך בעזרה, אפשר לפנות אלי. אשמח לדבר איתך ולתת לך הצעת מחיר מדוייקת לביצוע העבודה.


165 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page