top of page
חיפוש

האם יש השפעה לתגיות הכותרת [Heading title] על קידום האתר?



סנאי מחייך

כבר שנים שקיימת מחלוקת האם יש או אין לתגיות הכותרת [Heading title] חשיבות כלשהי והאם הן תורמות לקידום האורגני של האתר שלנו ברשת.


יש הגורסים כי לתגיות הכותרת חשיבות קרדינלית עבור מנועי החיפוש. התגיות [h5 , h4 , h3 , h2 , h1 ו-h6] מספקות "מידע" או "תובנות" למנועי החיפוש [וגם לקוראי מסך] לגבי עיקרי תוכן הטקסט בעמוד.


משכך - המסקנה המתבקשת היא שהיעדר תגיות כותרת משפיעה על התנהגות הגולשים באתר. וכבר אמרנו שהאלגוריתם של מנועי החיפוש מתרשם מהתנהגות הגולשים, ומשתמש בנתונים שהוא אוסף ומלקט מהתנהגותם, כדי לקדם [או לעכב] את האתר.

זו הסיבה שמצדדי התגיות [בהם אני] סבורים שכל אחד מעמודי האתר שלנו חייב להכיל תגיות כותרת.


מה הן תגיות הכותרת?


תגיות הכותרת הן תגיות המופיעות בעמוד ומתארות את תוכן העמוד. אבל ... בואו לא נתבלבל. תגיות כותרת -[Heading title] אינן תגיות עמוד - [Page title].


הגם ששתיהן מתארות את תוכן העמוד, ההבדל ביניהן הוא שתגיות הכותרת [Heading] הן הכותרות [הראשיות והמשניות] המופיעות בעמוד עצמו, ואילו תגיות העמוד – Page title מופיעות בתוצאות החיפוש בגוגל, ובחלון הדפדפן.


תגיות הכותרת מסומנות באות H [קיצור של Heading] וב-ספרות מ-1 עד 6, בהתאם לחשיבות ההיררכית שלהן. [h5 , h4 , h3 , h2 , h1 ו-h6].


תגית h1 למעשה היא התגית החשובה ביותר בכל עמוד. הכותרת הראשית.

תגית h2 משנית לה, ומסייעת לגולשים לאתר את התוכן הרלוונטי לחיפוש שלהם בטקסט.

ואילו תגית h3 היא כותרת משנית [שניה] לכותרת המשנה h2, ומשנית [שלישית] לכותרת הראשית h1. [כלומר: חשיבותה מבחינה היררכית נמוכה יותר מזו של h1, ו-h2, וכן הלאה].


כותרות ראשיות ומשניות בעמוד עיתון

אם ננסה להשליך את זה על המוכר לנו בעולם הפיזי, הרי שבדומה לעיתון – תגית h1 תתייחס לכותרת הראשית בכל עמוד, [היא בבחינת תמצית הטקסט שמבהיר ומצביע על התוכן או הנושא העיקרי בעמוד כולו].


תגית h2 תתייחס אל הכותרת הראשית, היא מרחיבה את ההקשר של הנושא העיקרי, מוסיפה תובנות והבהרות לכותרת הראשית.

מעל ומעבר

מעבר לשני התגיות h1, ו-h2, יש עוד 4 תגיות נוספות, המסומנות באות h ובספרות: 3 ,4 ,5, ו-6. תגיות אלה ממוספרות על פי חשיבותן ההיררכית [בסדר יורד].

כך h6 היא הפחותה, או הנמוכה ביותר מבחינת חשיבותה בסולם ההיררכיה. ויש הטוענים - חסרת ערך לחלוטין.


בדומה לעיתון - מעל כל פיסקה בעמוד תופיע כותרת משנה [הסימון שלהן בעמודי האתר ברשת הוא: h6, h5, h4, h3].


נניח שבעמוד האתר שלנו פירסמנו מאמר בנושא – "האם יש השפעה לתגיות הכותרת [Heading title] על קידום האתר?".

כותרת הנושא תוגדר כ-h1.

בהמשך המאמר פירטנו: מה הן תגיות כותרת?, מה חשיבותן? איך עושים בהן שימוש? וכו'. כותרות אלה הן כותרות משניות. נוסיף למאמר גם כותרות משניות לפיסקאות, [h6 – h3], כדי שיסייעו לגולש להתמצא בטקסט [לנווט] ולמצוא את התוכן שמעניין אותו.

חשוב או חסר חשיבות?
תכנון ופיתוח אתר תוך מקסום הקידום האורגני

מצדדי התגיות טוענים כי מבחינת SEO מיוחסת לתגיות h2, h1, ו-h3 חשיבות רבה, לעומתם התגיות האחרונות h5, h4, ו-h6 חשיבותן נמוכה עד חסרת כל ערך. עיקר השימוש בהן הוא בתפריט או בכותרות שאין לנו עניין לקדם.


התוכן בכל תג [Heading] חייב להכיל ביטויים רלוונטיים, המייחדים את העמוד הספציפי.

וממש ממש לא כדאי להעתיק ולשכפל את התגיות.

חשוב וראוי להגדיר נכון את תגיות הכותרת בהתאם לחשיבותן ההיררכית. באופן זה התוכן מסודר ונוח יותר להתמצאות ולקריאה עבור הגולשים [משפר עד מאד את חוויית המשתמש] ומנועי החיפוש ברשת.


אנחנו כבר יודעים שככל שנקפיד על חוויית משתמש טובה, יכבדו אותנו הגולשים, ומנועי החיפוש מצידם יקדמו אותנו בתוצאות.

היכולת הסמנטית של מנועי החיפוש

מול אלה - יש מי שגורסים כי חל פיחות בחשיבותן של תגיות הכותרת, כיוון שמנועי החיפוש פיתחו זה מכבר יכולת סמנטית לנתח את התוכן [LSI].


היכולת הסמנטית של מנועי החיפוש, מייתרת כליל לדידם, את הצורך בהגדרת הכותרות והפיסקאות בעמוד.

זו דעתי

אני מאמינה שחשוב לזכור שגוגל [כמו מנועי חיפוש אחרים] מחשיבה מאד את חוויית המשתמש ומעמידה במקום מרכזי את הרספונסיביות ונגישות האתרים גם לבעלי מוגבלות. זה, לדעתי, בהחלט מצביע על כך שכדאי להשקיע בתגיות ולו רק כדי לסייע לקוראי מסך [ועזרים אחרים בהם משתמשים בעלי המוגבלויות] "לפענח" את התוכן, ולהתמצא באתר שלנו.


מעבר לכך נדמה לי שמנועי החיפוש, על אף היכולות הסמנטיות המופלאות שלהם, לא בוחלים באירגון וסדר, ואף ישמחו לפלות את עיקרי המידע, כשהם ערוכים, מאורגנים ומסודרים.


ככל שנציג עמודים בהם התכנים מסודרים, ערוכים ומאורגנים, אין בליבי ספק שנצא נשכרים מכך.

על מה צריך להקפיד כשמשתמשים בתגיות כותרת ( H6-H1) ?

1. חשוב להקפיד על סידור היררכי נכון, בהתאם לחשיבות הכותרות מהחשוב ביותר - הגדול / העיקרי [H1 - למעלה] למשני בחשיבותו - הקטן [H6 - למטה].


2. התגיות צריכות להיות רלוונטיות לתוכן.


3. אין מניעה להשתמש בתגיות [H2-H6] מספר פעמים בעמוד, אולם תגית H1 תופיע פעם אחת בלבד בעמוד.


4. כדאי שתגיות הכותרת יופיעו מעל הפיסקה ולא מתחתיה.


5. אין שום משמעות לגודל הפונטים בשימוש בתגיות H1 ביחס לתגית H2 וכן הלאה, [כלומר: אין חשיבות להגדרת תגית H1 בפונט בגודל X פיקסל, והגדרת תגית H2 בגודל קטן יותר מ-X פיקסל]. אפשר שגודל הפונט בתגית H2 [למשל] יהיה גדול יותר מגודלו של הפונט בתגית H1.


6. חובה לעשות שימוש באותו סוג פונט בכל התגיות.


בהצלחה

ואפשר תמיד לפנות אלי אם יש לך עניין או צורך לבצע את העודה באתר שלך

185 צפיות2 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page