top of page
חיפוש

למה כדאי להנגיש אתר ?



גם האלגוריתמים של גוגל עיוורים

החוק הקובע חובת הנגשה ברשת, הבהיל לא מעט מהקוראים וגרם למיני-היסטריה. רבים התקשרו אלי והביעו חשש בעיקר מפני שעכשיו צפויה להם הוצאה גדולה. החלטתי שחשוב שנעשה סדר. וראוי שאסביר את הדברים כהלכה.


הנגשת אתר היא לחלוטין לא הקמה מחדש של האתר, או הריסת הישן, ממש לא!

אין צורך לרכוש תוספים מיוחדים, או להוסיף אביזרים.

להיפך -


מדובר בשכלול ושיפור חוויית הגולשים באתר הקיים. השיפור הזה יפעל גם לטובת מי שאינם יכולים להשתמש בעכבר ומשתמשים במקלדת, לטובת מי שאינם יכולים לקרוא ומשתמשים בכלי הקראה, או זקוקים לעיצוב טוב יותר.

נתייחס לזה כאל עיצוב חוויית הגולשים. שיפור של חוויית המשתמשים.


למה כדאי להנגיש אתר

כשאנחנו מקימים אתר, אנחנו בעצם מעצבים חוויה עבור כל המשתמשים שלנו, באשר הם.

מעבר לחוק, לאחריות החברתית, או לכבוד ההדדי שאנחנו רוחשים לגולשים ... אני ממליצה בכל לב גם למי שאינם חייבים (מבחינת החוק) להנגיש את האתר, כן להנגיש אותו. אחרת אנחנו בעצם לא רק מפסידים מתעניינים פוטנציאלים רבים, אנחנו גם משגרים לרשת אתר מוגבל ונכה. חבל !

השיפור הזה אגב מועיל גם לקידום האורגני של האתר במנועי החיפוש,

כיוון שגם האלגוריתמים של מנועי החיפוש הם יצורים מוגבלים, הלוקים בעיוורון [ולעיתים גם באי הבנת הנקרא ...]. הם לא באמת רואים תמונות, למשל, וזקוקים להסבר מדוייק ונהיר מה מופיע בתצלום.

אנחנו כבר יודעים שאחד הפרמטרים, המנחים את גוגל אם לקדם את האתר שלנו במערכת החיפוש שלו, או לא, תלויה גם בכמות הגולשים (התנועה), הפוקדים את האתר שלנו, ובזמן השהייה שלהם באתר.

(על הפרמטרים בהם מתחשב המנוע כתבתי במאמר: "5 דרכים להעלאת תוצאות הדירוג של אתרים ברשת")

בממוצע, נכון להיום, 17% מהגולשים הם מוגבלים (זמניים או קבועים). זה נתח עצום של לקוחות ומתעניינים שלא כדאי לוותר עליהם.

האם היינו שוקלים בכלל לוותר על נתח שוק של כמעט 20% ?

אתר האינטרנט, בדיוק כמו עסק פיזי (מסעדה, חנות, גלידריה, קיוסק, בית מלון וכו') - האם היינו חושבים להשקיע ולהקים עסק מבלי לקבוע בו דלת כניסה?

האם היינו מקימים את הסטודיו המפואר שלנו במאורה חשוכה או על פסגת הר גבוה ומעבירים את הלקוחות שלנו מסלול מפרך ומייגע בדרך אלינו?

האם היינו מוותרים על רמפה או הוספת שיפוע (ואפילו מעלית) לטובת מי שאינם יכולים לעלות במדרגות?

מוגבלים אגב הם לא רק אנשים שנולדו למצב הזה, הם לא רק אנשים על כסאות גלגלים. או עיוורים עם מקלות הליכה. מוגבלים הם אנשים כמונו, אנחנו כולנו מתבגרים ועם הזמן גם הופכים למוגבלים.

מוגבלים הם אנשים כמוני וכמוך, שסובלים מדרגות שונות של לקות ראייה או שמיעה, כאלה ששכחו את המשקפיים בבית, כאלה שנפצעו או נפגעו בתאונה, אנשים שסובלים מבעיות דיסלקציה, או התקפות אפילפסיה, או הפרעות קשב וריכוז.

מוגבלים הם אנשים, שכדי להנות מחוויית גלישה באתר שלנו, משתמשים בכלים ואביזרים, המסייעים להם לשמוע, לראות, להבין את התכנים המוצגים באתר שלנו.

כדי שכלי הנגישות יבינו את התכנים באתר שלנו, ויוכלו לסייע לבעלי מוגבלויות להינות מחווייה איכותית באתר שלנו, אנחנו צריכים לסלול את הדרך ולפשט אותה עבור אותם עזרים ומכשירים.

ולבסוף - האם היינו יכולים לדמיין את העולם ללא האסטרופיזיקאי הגאון סטיבן הוקינג?.

הוקינג הוא רק אחד מבעלי המוגבלויות, המשתמש במחשב.

במאמר הקודם "איך מנגישים אתר לבעלי מוגבלויות", יש הדרכה פשוטה מה בדיוק אנחנו צריכים לעשות כדי להנגיש את האתר שלנו בעצמנו, והוא גם כולל מגוון כלים חינמיים ופשוטים שיסייעו לנו להנגיש את האתר.

בהצלחה !

ואם יש לך צורך או עניין שאנגיש עבורך את האתר - כאן כל הפרטים>


77 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page