top of page
חיפוש

האם החלפה של שם העסק והלוגו פוגעת בקידום האורגני של האתר?


לאחרונה אחת הלקוחות שלי החליטה לעשות שינוי משמעותי ולהחליף את הלוגו, ועל הדרך גם את שם המותג.


לכאורה טריביאלי.

היא בעלת המאה ולכן דעתה היא זו שקובעת.

אלא ש... לא.

זאת אומרת, כן. ברור שכן. אם לתחושתה המותג חייב עדכון, או לא משרת אותה מספיק. אז לגמרי - כן.

אבל ... היא צריכה לדעת במה זה כרוך.


החלפת דומיין בעסק

מי מאיתנו לא רוצה לרענן את האתר? לעדכן את המותג? לשנות את הצורה?


בניגוד לביקור ספונטני במספרה או אצל קוסמטיקאית ומנתח פלסטי, שינויים באתרים צריכים להיעשות בזהירות רבה ובשיקול דעת.


כאשר מחליטים להחליף את שם המותג ו/או את הלוגו באתר, יש פגיעה ודאית בקידום האורגני שלו.

לעיתים הפגיעה היא משמעותית עד אנושה. לעיתים זו שריטה או מכה קלה בכנף. כך או כך כדאי מאד להתייחס לנושא הזה בכובד ראש, בטרם נבצע את השינויים.

למה שינוי של הלוגו פוגע בקידום האורגני של האתר?

שינוי הלוגו עלול לפגוע בקידום האורגני של האתר מכמה סיבות:


אחת מאבני היסוד החשובים ביותר לקידום אורגני של האתר במנועי החיפוש הם המונחים המצויים בתוכן האתר, בכותרות, בתיאורים ובתגיות המטא.


הלוגו באתר מהווה את אחד האלמנטים המזהים הקרדינליים ביותר של המונחים האלו, ואנו ממקמים אותו בכל עמודי האתר [בהאדר ובפוטר] ולעיתים גם במקומות אחרים [טופסי יצירת קשר, איסוף לידים, באנרים ועוד].

שינוי הלוגו באתר

בנוסף - שינוי הלוגו יכול לגרור לעיתים שינויים בעיצוב הצבעים ובעיצוב הפונטים באתר. לאלה יש בוודאות השפעה על חוויית המשתמשים. שינויים בעיצוב, כדאי לזכור, יכולים להשפיע גם על מבנה הקישורים באתר. וזה עשוי לגרום לפגיעה בקידום האורגני.


הלוגו הוא מרכיב מרכזי המזהה את האתר והמותג. מנועי החיפוש יודעים "לאבחן" ו"לקשר" את מונחי החיפוש והתוכן עם העסק והאתר הספציפי.

ככל שאלה משתנים, עלול הקידום להפגע [בוודאות].


גם שינוי שם המותג עלול לפגוע בקידום האורגני של האתר מכמה סיבות:


מונחי החיפוש - שם המותג הוא אחד מהביטויים העיקריים הקשורים לאתר והוא פרוש במספר רב של מקומות באתר, כמו: כותרות, תיאורים, תגיות מטא ועוד. ככל שמונחי החיפוש הקשורים לאתר ישתנו, המנועים יצטרכו "להפנים" זאת ולהתאים עצמם לכך, וזה עשוי להשפיע על קידום האתר בתוצאות החיפוש האורגניות.


עיצוב צבעים ופונטים ושינוי מבנה הקישורים באתר






השפעה על המשתמשים - שינוי שם המותג עשוי ליצור בלבול אצל המשתמשים ולגרום להם לא להכיר את האתר או את המותג החדש. זה יכול לגרום להפחתה בכמות החיפושים ולהשפיע על הקידום האורגני של האתר.


המשתמשים שלנו התרגלו למצוא אותנו כשחיפשו אותנו בביטוי מסויים ברשת, עכשיו עליהם לזכור ששינינו את שם המותג, ומעתה אנחנו כבר לא נקראים "כלבים וכלבלבים" אלא "כלבים וחתולים".

זה דומה מאד לקושי שלנו להתרגל לשינוי שעושים אנשים שאנחנו מכירים בעולם הפיזי.

השכנה שלי הניה שינתה את שמה [לפי 20 שנה...] ל-נועה. אבל כל השכונה עדיין קוראת לה הניה. כי ככה אנחנו זוכרים אותה. חברה שלי, ג'ינג'ית מדהימה, החליטה לעשות מייקאובר ולצבוע את שערה לשחור פחמי. אני עדיין "רואה" אותה כג'ינג'ית, שעוטה על ראשה מטפחת שחורה. חבר ילדות שלנו, ירון השמן, עשה דיאטה וניתוח לקיצור קיבה, לפני עשור והפך לחטוב ומסוקס, אבל עדיין בחבורה שלנו קוראים לו ירון השמן.

זה קורה כי ככה אנחנו התרגלנו לזכור אותם, ויש לנו קושי להתרגל לחידוש.

היסטוריית הקשר של הדומיין - כשאנו מחליטים לשנות את שם המותג או את שם הדומיין באתר, זה יכול בהחלט להשפיע על היסטוריית הקשר של האתר עם מנועי החיפוש. מנועי החיפוש זוכרים לנו [לאתר שלנו] "חסד נעורים", השינוי הזה יכול לפגוע ב"אמון" שלהם באתר וברשימת הקישורים המצביעים אליו, וזה עשוי להשפיע על הקידום האורגני של האתר.


מנועי החיפוש "יודעים" לזהות את המותג ומשתמשים בו באמצעות הקצאת "נקודות חיוביות". ככל שהמותג יותר מוכר ופופולרי, כך הוא צובר "נקודות זכות" רבות יותר בקידום האורגני. ומנועי החיפוש מתאווים להציגו.

בהמרת שם המותג והלוגו, אנו משנים למעשה את הזיהוי של האתר, ופגיעה זו עלולה לגרום למנועי החיפוש לזהות את האתר בצורה שונה, או לא תקינה. ומכאן – לחשוף אותו פחות.

ובל נשכח כי שינוי שם המותג עלול להשפיע גם על מבנה הקישורים בו.

מה עוד פוגע בקידום האורגני של האתר?

קיימים מספר גורמים שעשויים להשפיע על הקידום האורגני של האתר המחודש, ולגרום לו לרדת במיקום שלו בתוצאות החיפוש:

איכות התוכן
מיתוג חדש







חשוב שהאתר המחודש יכיל תוכן רלוונטי, איכותי ומעודכן, כי כך ללא ספק ימתג עצמו בקרב המשתמשים ומנועי חיפוש כאתר אמין ומומלץ וזה יוביל למיקסום הקידום האורגני. בנוסף, תוכן כזה עשוי להפעיל קהל רחב יותר ולהרחיב את המענה של האתר.

קישורים חיצוניים

חשוב להטמיע באתר המחודש קישורים חיצוניים, כי אז האתר נחשב יותר אמין ורלוונטי בעיני מנועי החיפוש. קישורים חיצוניים מאתרים מהימנים משפיעים על קידום האורגני של האתר. אבל כמובן שלא מדובר על קישורים קנויים, הנסחרים ברשת.

ובכל זאת ...

אם עשינו את השינוי בשלבים, תוך הקפדה על ביצוע שקול ומדוד, נוכל להמנע מפגיעה, או למזער אותה.

עלינו לתכנן את האיסטרטגיה המיתוגית החדשה באופן מתון וזהיר, תוך שימוש נכון בפרמטרים השונים של קידום אתרים [SEO] ותוך כדי בדיקה של ההשפעה שיש לשינוי.


כך או כך יש לקחת בחשבון שתהליך הקידום האורגני של האתר המחודש שלנו יכול לארוך זמן.

תכל'ס - איך עושים את זה?

כאמור כדאי לבצע את השינוי בשלבים מדודים, זהירים ומתוכננים מראש:


בדיקת ביטויי מפתח וניטור נתונים
  • דבר ראשון, כדי להבין את ההשפעה שעלולה להיות לשינוי על הקידום האורגני, כדאי מאד שנבצע, טרם השינוי, ניטור וניתוח של הנתונים הקיימים באתר:


בדיקה של ביטויי המפתח, שיעורי הכניסות, שעורי הנטישה, אינטראקציות עם הגולשים, העמודים עם נתוני הגלישה הגבוהים וכד'.


  • תכנון אסטרטגי: בהתאם לנתונים שניטרנו, כדאי לבצע תכנון אסטרטגי חדש עבור המיתוג החדש של האתר - נכליל בו ביטויי מפתח, תוכן וקישורים.

כדי לעזור למנועי החיפוש לזהות את השינוי, חשוב שנעדכן ונפנה כל כתובת ישנה לכתובת החדשה.

  • בשלב הבא עלינו לעדכן את שם המותג והלוגו החדשים בכל עמודי האתר, באופן מדויק ובהיר, ולשלוח פרוטוקול מפורט עם כתובת האתר וכל השינויים שביצענו למנועי החיפוש. [באמצעות כלים כמו: Google Search Console או Bing Webmaster Tools].

איך בכל זאת נגרום למנועי חיפוש לקדם אותנו אחרי השינוי?

כדי לקדם את האתר במנועי החיפוש לאחר השינוי של שם המותג והלוגו, חשוב מאד לבצע מספר פעולות, בהן: יצירת תוכן איכותי ומתאים, קישורים איכותיים, וכו'.

יצירת תוכן איכותי:

תוכן איכותי חשוב מאוד לקידום האתר במנועי החיפוש. יש להפיק את המיטב מביטויי המפתח שבחרנו ולכתוב תוכן איכותי ומקורי, שיאפשר למנועי החיפוש לזהות ולקדם את האתר במקום המתאים בתוצאות החיפוש.

בניית קישורים:

בניית קישורים חזקים ואמינים [לא קנויים...!!] חשובה מאוד לקידום האתר במנועי החיפוש. ניתן לבנות קישורים על ידי פרסום תוכן איכותי באתר, שיתוף תוכן ברשתות חברתיות ומציאת אתרים רלוונטיים.

מצפן

כאשר משתנה שם המותג והלוגו של האתר, זה עשוי לשנות את הצורה בה מנועי החיפוש מזהים את האתר.

למשל, אם השם המקורי של האתר היה "www.dogs-and-puppies.co.il" ואחרי השינוי הוא הפך להיות "www.dogs-and-cats.co.il" זה ללא ספק עשוי לגרום למנועי החיפוש להתבלבל ולא לזהות את האתר בצורה תקינה.


בנוסף, שינוי שם המותג והלוגו עשויים גם לגרום לשינוי במבנה האתר עצמו.

לדוגמה עם החלפת הלוגו יש להחליף את התמונות שמפנות למקום המתאים באתר ובעקבות זאת עשויות להשתנות הכתובות של התמונות, וכלי חיפוש עלול לא לזהות אותן בצורה תקינה.


לכן, חשוב לבצע את השינויים באופן תקין ולהודיע על השינוי למנועי החיפוש, כדי לוודא שהאתר מזוהה בצורה תקינה ומתאים לקידום אורגני במנועי החיפוש.

לסיכום

חשוב לתכנן את הצעדים והשינויים בזהירות ולבדוק את ההשפעה של השינוי, תוך ביצוע מעקב אחר הסטטוס של האתר בכלים כמו: גוגל אנליטיקס - כלי לניתוח הנתונים של גוגל [Google Analytics] ובכלי החיפוש של גוגל - גוגל סרץ' קונסול [Google Search Console].


ואם יש לך עניין בעזרה או בביצוע של השינוי – אפשר כמובן לפנות אלי.

חג חירות שמח

73 צפיות0 תגובות
bottom of page