top of page
חיפוש

האם סגירת פעילות האתר בשבת פוגעת בקידום אורגני?



Closed website

התשובה הקצרה היא כן.

.

סגירת פעילות האתר בשבת עשויה לפגוע בקידום האורגני. הפגיעה, עם זאת, עלולה להיות מינורית, או אנושה עד כואבת.


בסופו של דבר, ההחלטה אם לסגור את האתר בשבת היא החלטה עסקית, שצריך לקבל על בסיס היתרונות והחסרונות הספציפיים של האתר שלנו ושל תוכנית העבודה שלנו.


יש מי שטוענים שאתרים העוסקים בתחום התיירות, החינוך, האירועים, אתרי קורסים וכד' יכולים לסגור את פעילות האתר בשבת, אבל ... לא בטוח שכדאי להם לעשות זאת...


אתרים מסחריים, חנויות מקוונות, [ובהם גם אתרים שמוכרים קורסים, וובינרים ותוכניות לימוד], כמו גם אתרי מידע ותוכן, או אתרי תדמית, לא יכולים להרשות לעצמם לסגור את הפעילות, השיווק והמכירות בשבת, מבלי שיפגע הקידום שלהם.


כידוע גוגל משתמשת במגוון פרמטרים [כולל: התנועה באתר, חוויית משתמשים טובה, ואיכות התוכן והקישורים באתר] כדי לקבוע את דירוג האתרים בתוצאות החיפוש.


נרות שבת

סגירת האתר לפעילות בשבת פוגמת בראש ובראשונה בחוויית הגולשים, מונעת ומגבילה את התעבורה [Traffic], ובנוסף לכך - איכות התוכן של האתר עלולה להפגע, אם הוא לא מתעדכן באופן קבוע.


בנוסף, כאשר האתר מחזיר שגיאת 503 [שירות לא זמין] בשבת, גוגל עלולה "להבין" שהאתר לא אמין או לא פעיל, וזה עלול להוביל לירידה בדירוג שלו.


חשוב לזכור שכאשר השירות אינו זמין, זה מתסכל מאד את המשתמשים, והם עשויים לנטוש את האתר ולחפש חלופה אחרת.


הסיכונים העיקריים של סגירת פעילות האתר בשבת כוללים:

פגיעה בחוויית המשתמשים:


מצב [גם אם זמני] בו הגולשים אינם יכולים לבצע באתר שום פעולה, גורם לתסכול רב ונטישה של האתר, בחיפוש אחר אתרים אחרים שכן מאפשרים לבצע אינטראקציה גם בשבת.


ירידה בתנועה לאתר:


אתר סגור בשבת לא מקבל תנועה חדשה ממנועי חיפוש, מהרשתות החברתיות וממקורות אחרים. הגבלת ומניעת הכניסה אליו, כמו גם נטישה ויציאה מהירה ממנו, מובילים לירידה בדירוג האתר בתוצאות החיפוש, וכן לירידה בכמות ההמרות והמכירות.


ירידה באיכות התוכן:


אתר שלא מתעדכן באופן קבוע, פוגע ברלוונטיות ובאיכות התוכן שלו. זה יכול להוביל לירידה במוניטין של האתר, וכן לירידה בדירוג שלו בתוצאות החיפוש.


פגיעה במוניטין של האתר:


כשהאתר מחזיר שגיאת 503 [שירות לא זמין] בשבת, גוגל תראה את האתר כלא אמין או לא פעיל. המוניטין של האתר יפגע, ומכאן הדרך תלולה לירידה בדירוג.

כדי למזער את הסיכונים הללו, חשוב לנקוט באמצעי זהירות אם וכאשר מחליטים להשבית את פעילות האתר בשבת.
אתר סגור בשבת


ישנן מספר דרכים שבהן בעלי אתרים יכולים להודיע למשתמשים שהם לא זמינים בשבת. אפשר להציג הודעה באתר האינטרנט או באפליקציה, ואפשר גם לשלוח אוטומציות לגולש.


הדרך הנכונה ביותר היא פשוט להודיע ע"ג עמודי האתר לגולשים מה הן שעות הפעילות / העבודה, ולאפשר להם לבצע רכישה וכל אינטראקציה אחרת איתנו, גם מחוץ לשעות העבודה שלנו, וגם בשבת.


חשוב לציין שגוגל מבינה כי גם כיום, בעידן ללא הפסקה, יש מקרים שבהם הנוכחות המקוונת שלנו צריכה לצאת לחופשה.

עם זאת, חשוב לציין שגוגל מצהירה כי הגם שאתרים שסגורים בשבת, עשויים להיפגע מבחינת דירוג בתוצאות החיפוש, היא לא מגבילה אתרים מלסגור את הפעילות שלהם בשבת, ואף מציעה הנחיות ספציפיות לאתרים שרוצים למזער את הפגיעה בקידום האורגני שלהם, כאשר הם משביתים את האתר בשבת.

ההנחיות של גוגל לסגירת אתרים בשבת:

הדרך הנפוצה ביותר להודיע לגולשים שהשירות לא זמין בשבת היא הצגת הודעה באתר באמצעות חלונית פופ-אפ או באנר. ההודעה צריכה להיות ברורה וקלה להבנה, וצריכה לכלול מידע על הסיבה לכך שהשירות לא זמין, ומתי הוא כן צפוי להיות זמין. ועדיין חובה לדאוג לכך שהכניסה לאתר לא תחסם לגמרי בפני הגולשים.


יחד עם זאת חשוב מאד לזכור שהאתר אמנם לא סגור הרמטית, ולא חסום למנועי החיפוש, אבל ... הקפצת ההודעה בכניסה לאתר עלולה להאיץ את הנטישה ממנו, וזה גורם משמעותי לירידה בדירוג שלו.


אופציה אחרת, על פי ההנחיות של גוגל, היא לחסום את עמודי עגלת הקניות לסריקה של מנוע החיפוש, ולהוסיף במקומו הודעה רלוונטית, ע"ג דף נחיתה, המסבירה את משך הזמן בו העמוד סגור לפעילות.


האופציה הנוספת היא סגירה של כל האתר לפרק הזמן הרצוי.


בנוסף כדאי גם לנקוט באמצעי זהירות נוספים כדי למזער את הפגיעה בקידום האורגני:

כדאי להשקיע בתוכנית קידום אורגני ארוכת טווח, שתאפשר לנו לצבור מספיק מוניטין וסמכות כדי להתמודד עם ירידה זמנית בדירוג.


יש להקפיד שהאתר יכיל תוכן איכותי, עדכני וראוי, שיאפשר להכניס תנועה לאתר, גם כשהאתר סגור בשבת.


חשוב מאד לעקוב אחר ביצועי האתר שלנו באופן קבוע כדי לזהות כל שינוי שלילי בדירוג או בתנועה לאתר.


בהצלחה רבה

ואם יש לך צורך בעזרה, ניתן לפנות אלי

80 צפיות0 תגובות
bottom of page