top of page
חיפוש

למה צריך עמוד שאלות ותשובות באתר? איזו השפעה יש לו על הקידום? ואיך מטמיעים אותו?



ראש של בן אדם בתוך סימן שאלה

בעידן הדיגיטלי רובנו ככולנו "עושים גוגל" כדי למצוא תשובות לשאלות ולנושאים, המעניינים אותנו בתחומים שונים.


אם אצה לך הדרך והגעת לכאן רק כדי ללמוד איך להטמיע את הפיצ'ר באתרי וויקס, ההדרכה נמצאת בסוף המאמר - ממש כאן.


מרבית האנשים יבררו עם גוגל - מה המרחק בין כדור הארץ לירח?. מי כתב את "חלום ליל קיץ"?. כמה פעמים זכתה ישראל באירוויזיון ובאילו שנים? מי שיחקו בסרט "שליחות קטלנית"?. מי כתב את "גן הדובדבנים"?. מה היה השיר הראשון שכתב שאול טשרניחובסקי?. איך מחליפים ראש מנוע לשברולט? וכו'.

איך זה קשור אלינו?

קרוב לוודאי שאנחנו נרצה להופיע שם, כשמישהו ישאל שאלה.

ובוודאי שנרצה להופיע שם כשמישהו שואל את מלך מלכי הרשת שאלות קונקרטיות ומהותיות יותר, הנוגעות לתחום העיסוק שלנו, כמו:

איך בונים אתר?. איך סורגים כובע לתינוק?, איך צובעים ספת עור? איך שומרים על טריות המזון? איך מכינים טפיוקה? וכו'...

אנחנו רוצים שכשהגולשים מבקשים לקבל ברשת אינפורמציה מהירה ומדוייקת בתחום בו אנחנו עוסקים, גוגל יציג אותנו בתוצאות.


מכאן שעמוד השאלות והתשובות [ובשמו המקוצר שו"ת] הוא עמוד חשוב ומשמעותי לקידום ה-SEO.

כגודל הציפיות ...

חלק מלקוחותי מבטלים את חשיבות העמוד וטוענים שממילא אף אחד לא באמת שולח להם שאלות.


בואו נעשה סדר בעניין הזה אחת ולתמיד.


הגולשים שלנו לא באמת עובדים אצלנו. הם ממש לא משלמים לנו כדי לעבוד עבורינו. אז נכון שכולנו נרשום בעמוד, שאם יש לגולשים שאלה נוספת / אחרת שלא מצאו לה תשובה, נשמח שישלחו אלינו את השאלה ואנחנו נשיב.

אבל .... זה לא קורה, וכנראה שגם לא יקרה. כדאי שננמיך ציפיות.

הגולשים שלנו טרודים בחיפוש אחר תשובות.

עמוד השו"ת לא נועד לכתיבה של גולשים, אלא לקריאה שלהם. הוא לגמרי לא עמוד אינטראקטיבי, במובן שהגולשים ואנחנו מקיימים תקשורת און-ליין.

אנחנו [בעלי האתרים] אמורים לכתוב את השאלות ו ... גם את התשובות.


עמוד שאלות ותשובות באתר - למה לנו?


יד עם כדור שאלות ויד עם כדור תשובות

כי זה מועיל לנו.


ובעיקר כשלמישהו פתאום בוער לדעת איפה אפשר לקנות נעל ריצה?. או שערות סבתא?. או אם צריך רישיון כדי להפעיל זיקוקין דינור ביום העצמאות?. איך מכינים פודינג מפירות יער?, איך להתניע את המצבר ברכב?, באיזה תחליף אפשר להתמש למלח במדיח? בוודאי שנרצה [וכדאי לנו מאד] להיות שם כשהשאלה נוגעת במוצר או בשירות מהתחום שלנו - ממה עשוי המוצר?, למה הוא יעיל?, מה היתרונות [וגם החסרונות] שלו?, מה חושבים עליו אנשים אחרים? דברים מהסוג הזה.

גוגל יודע הכל

בעידן הדיגיטלי לא נשאל את החברים שלנו, וגם לא את השכנים.

נשאל את גוגל. כי הוא הלוא יודע הכל. וכל התשובות נמצאות אצלו.


רובנו אגב לא מקלידים וכותבים את השאלות, אלא משתמשים לרב בחיפוש הקולי.


סירי, או גוגל, אלכסה ושות' החליפו את החיפוש הכתוב בחיפוש קולי. החיפוש הקולי מאפשר לנו לבצע חיפוש בשפה המדוברת. כתבתי על כך במאמר קידום אורגני זה לא רק מילים.


רק ... כדאי לקחת בחשבון שגוגל הודיעה בראשית השנה [2021] כי החלה להגביל את ההופעה ללא יותר משתי שו"ת בתוצאות החיפוש שלה ....


כלומר: הסיכויים שלנו לכבוש את שני המקומות בתוצאות החיפוש נמוכים עד אפסיים. אבל ... זה לא אומר שנרים ידיים. נהפוך הוא - נשתדל יותר ונתמודד על שני המקומות הנכספים האלה, כי מי יודע, אולי בכל-זאת נצליח להגיע אליהם?.

ה-SEO ואפקט הדומינו

כאשר אנחנו מבקשים לקדם את האתר שלנו ברשת, אחד הכלים המצויינים והטובים לעשות זאת הוא בהחלט עמוד שו"ת.

עמוד שו"ת מאפשר לנו מיחד לעדכן את האתר במהירות ובקלות, ומאידך לייצר תוכן מעניין בזמן קצר יחסית. ואלה מן הסתם עוזרים לנו להגדיל את התנועה באתר, שכידוע לכולנו, מקדמת את החשיפה שלנו ברשת.


בדיוק כמו במשחק הדומינו... כל תזוזה של קוביה אחת, משפיעה על כל הקוביות האחרות. כך בדיוק עובד ה-SEO. יותר תנועה באתר = יותר חשיפה ברשת.

סימן שאלה אדום

למי טוב עמוד שאלות ותשובות?


עמוד שו"ת טוב בעיקר למי שכתיבה היא לא הצד החזק שלהם.

לאנשים שרוצים לקדם את האתר, אבל לא אוהבים לכתוב, או אין להם זמן לכתוב, או סתם לא יודעים על מה לכתוב, והם לא כל כך רוצים לשלם לכותבי תוכן שיעשו את זה עבורם.


עמוד שו"ת באתרים הוא בהחלט עמוד חשוב, ובתנאי שהוא קצר ותכליתי. [ו... ממש אל תיקחו ממני דוגמא....]. העמוד חייב להכיל שאלות ותשובות.

כדאי שהשאלות ינוסחו בשפת הדיבור ["מה השעה?" / "מתי נכנסת השבת בקריית מוצקין?" / "איך מגיעים לבאר שבע?" וכד'] והמענה להן יהיה מדוייק.


אם אנחנו מרגישים צורך להרחיב את המידע, אפשר [ואפילו מאד כדאי] להטמיע בתשובה לינק לעמוד הרלוונטי באתר, בו מפורט המידע בהרחבה. אפשר להוסיף תמונה וגם סרטון וידאו קצר.


כדאי מאד להכין מראש מאגר של שו"ת ומעת לעת להוסיף ולגרוע חלק. חשוב שבעמוד כזה יהיו לפחות 3 – 5 שו"ת, וממש לא 20 – 30 שו"ת, כי לא נצליח לגרום לקוראים שלנו לקרוא את הכל, ממילא. וחבל מאד מאד שנגרום להם להבהל ולנטוש.

איך נדע איזה שאלות יעניינו את הגולשים?

פרצוף מתחבט בשאלה

יש מספר דרכים טובות לבדוק מה יעניין את הגולשים.


למשל:


כל שאלה שנשאלנו ע"י אנשים בנוגע לתחום בו אנחנו עוסקים היא שאלה מצויינת, ועליה להכנס לעמוד הזה.


אפשר להשתמש באנשים בשר ודם [חברים, מכרים, משפחה, קרובים], ופשוט לשאול אותם מה היו שואלים אותנו, מה לא ברור להם בתחום שלנו. מה היו רוצים לדעת.


קבוצות הווטסאפ והרשתות החברתיות הן פלטפורמה נהדרת לבקש עזרה בנושא ולערוך סיעור מוחות.


וכמו תמיד אפשר וכדאי להשתמש בכלי לתכנון מילות המפתח של ... גוגל בכבודו ובעצמו, ולמצוא דרכו ביטויים שגורים יותר ושגורים פחות.


בסופו של דבר שאלות אמיתיות, ששואלים הגולשים, הם ביטויי המפתח הכי טובים שנוכל למצוא, ולכן הכלי לתכנון מילות המפתח של גוגל הוא אחד העזרים המצויינים, שכדאי לעשות בהם שימוש.

סימן שאלה אדום עם פרצוף מתלבט
שאלות נפוצות ברשת יתחילו תמיד באחת מהמילים האלה:

איך | מה | למה | כמה | האם |מתי | מי | לאן | איפה.

ולכן נשתמש במילות השאלה האלה בשדה השאלות. בדיוק כך תפתח כל שאלה.


רק אומרת [במאמר מוסגר] ששימוש במילות שאלה כמו: "מדוע?", או "כיצד?", וגם "אלו?" הולכות ופוחתות. כי ... כאמור הגולשים משתמשים בשפה המדוברת, בחיפוש הקולי. פחות ופחות אנשים משתמשים במילה "מדוע?" ומחליפים אותה ב"למה?", את המילה "כיצד?" נחליף ב"איך?", ובמקום "אלו?" נשאל תמיד "איזה?".

איך נסגנן וננסח את השאלות והתשובות?

רב הגולשים ישאלו שאלות קצרות וממוקדות [כבר אמרנו שהם לא יקלידו אותן, אלא ישתמשו בחיפוש הקולי], ולכן נתאים את השאלות לשפת הדיבור, ולא לשפת הכתיבה.


למשל:


"איך מציירים בצבעי גואש?". "מה כדאי לאכול בדיאטה?". "האם מותר להרתיח מוצץ לתינוק?". "כמה מתים מקורונה בעולם בשנת 2019?" "עד איזה גיל חייבים ילדים כסא בטיחות?". "איפה נמצא משרד הרישוי?". "איזה שמן מתאים לאפיה?". "מתי חל חודש הראמדן?". "מה זה SEO?".


ובעיקר ... שאלת השאלות כמה?


כמה גרם יש בכפית?

כמה זמן צריך לאפות עוגת טורט?

כמה זמן לוקח לאבוקדו להבשיל על העץ?

כמה שוקלת ביצה?

כמה עלים יש על העץ?


ו... כמה עולה ... ?

זו השאלה הנפוצה ביותר.

כולנו כמהים לדעת כמה זה עולה לנו?. עוד לפני שביררנו אם המוצר או השירות מתאימים לנו. אם בעלי העסק אמינים. מקצועיים. וכמה זמן הם עובדים בתחום. והאם יש שחר להבטחות שלהם. תמיד תמיד תמיד נרצה לדעת כמה זה עולה.


גוגל ומעליו הרבה מאד סימני שאלה

במאמר על תוצאת האפס אני מתייחסת לעובדה שתשובות מיידיות קצרות ותכליתיות יש להן פוטנציאל עצום לגרום למנועי החיפוש לקדם אותנו מעל המקום הראשון, לתוצאת האפס.


עמוד השו"ת הוא בהחלט אחד הכלים הטובים ביותר שיכול לסייע לנו בכך, ובתנאי שנשכיל להשתמש בו נכון.

אנחנו צריכים לכתוב שאלות ותשובות כנות. לא לנסח את המידע כמכירתי.


ממש לא כדאי לכתוב "הקמת אתר אצלי עולה רק 500 ₪". גם אם או כאשר מישהו שואל מה מחיר השירות. אני לא מציעה להתעלם מהשאלה, כי אם היא נשאלה קרוב לוודאי שהיא מעניינת. אבל ... אפשר לציין טווח מחירים. כדאי להסביר שהמחיר המדוייק הוא מכלול של מספר פרמטרים ולכן נקבע אישית.

הפגת חששות

לא אחת חוששים לקוחות שאני בונה להם אתר, שהתשובות בעמוד שו"ת יגרמו לפחות אנשים להתקשר אליהם. לטענתם אם ניתן לגולשים מידע או תשובה חד משמעית, למה שהם יגיעו אלינו בכלל? הם יעשו את זה לבד.


אז... זהו. שזה לא מדוייק. ממש לא.


אנחנו יודעים לעשות הרבה מאד דברים לבד, ובכל זאת אנחנו פונים לבעלי מקצוע. התשובות שאנחנו נותנים בעמוד שו"ת לגולשים שלנו ממתגים אותנו כבעלי מקצוע.


כולנו יודעים למרוח לק על הציפרניים. כולנו יודעים לבשל. כולנו יודעים לכתוב. כולנו יודעים לצבוע קיר. כולנו יודעים לצלם. כולנו יודעים לכבס ולגהץ. כולנו יודעים לעשות דיאטה. ו... בכל זאת – תמיד נשתמש בבעלי מקצוע. נשתדל למצוא את המומחה מביניהם. את זה שמגלה בקיאות בחומר. את זה שהכימיה איתו טובה לנו. וזה בדיוק המסר שההסברים והתשובות שלנו "מעבירים" לגולש.


בעמוד השו"ת אנחנו מייצרים אמון ומבססים יחסים ארוכי טווח עם הגולש. פורשים בפניו את הידע שלנו בנושא. משתפים בתובנות ובמומחיות שלנו.

איך מוכרים את השירות / המוצר שלנו בעמוד השו"ת?

זה בשום אופן לא המקום להשקיע במכירה של מוצר, אלא – זה המקום המדוייק לבסס אמון עם הלקוח.

עמוד שו"ת הוא לא המחירון שלנו, והוא גם לא עמוד מכירות [למרות שיש לו פוטנציאל גבוה למכור] ולכן לא ננסה לשבות את הגולש בהצעת מחיר, או להתייחס אל הגולש כאילו אנחנו תגרנים בשוק, אלא נתייחס באופן מכבד ומכובד גם לגולש וגם לאיכות העבודה שלנו.


אנחנו לא נציע לו לרכוש בשני ש"ח כוס גזוז שאחרים מוכרים ב-10 ש"ח.


ממש לא.


אנחנו נסביר לו ממה אנחנו רוקחים את כוס הגזוז. איך הקפדנו על הכנת הגזוז. באילו חומרים אנחנו משתמשים. מה התועלות של כוס הגזוז שלנו וכד'.


בעמוד שו"ת גם לא נפרט את תנאי המכירה / אופן המשלוח / מדיניות העסק / וכד' – לכל אלה נייחד מקום בעמוד התקנון.


תשובות מקצועיות, כנות ואמיתיות מעלות את מפלס האמון, ממתגות אותנו כבעלי מקצוע בתחום, ואין ספק שיניבו לנו בסופו של דבר מכירות נאות וגדולות יותר.

ו ... שוב אפקט הדומינו

ככל שהתשובות שנענה יהיו טובות ומקצועיות [אז בדיוק כמו בדומינו] – אנחנו נתברג ונתקדם בתוצאות החיפוש. כך גם נגדיל את הסיכוי שגוגל יתרשם מאיתנו ויחשוף אותנו עוד ועוד פעמים ויקדם אותנו אל צמרת תוצאות החיפוש. [זה תהליך ארוך, שדורש השקעה בזמן, זה ממש לא קורה ברגע, אבל כשזה קורה זה הדבר הכי טוב והכי מתגמל שיכולנו לזמן לעצמנו.


יותר מזה - אני מאמינה שאם הגולש מצא אותנו ממילא ברשת, כאשר שאל שאלה, סימן שאנחנו נמצאים במקום גבוה בצמרת החשיפה, ואין לנו צורך למכור. המכירות יתרחשו "באופן טבעי", מאליהן כמעט.


כל מי שהגיעו ועיינו בעמוד הזה, הם לקוחות מעוניינים, בשלבי הבשלה.

כלומר: רוכשים פוטנציאלים. כאלה שהידיים מגרדות להם, והם מעוניינים לקנות מאיתנו את המוצר או השירות. ואנחנו ממש ממש רק צריכים לעודד אותם לגהץ את כרטיס האשראי.

איך נעצב ונערוך את עמוד השו"ת?

לפי מה שנראה לנו.

אין כאן כללים. זה לא חייב להיות מסודר לפי א"ב. או בסדר כרונולוגי כלשהו. חשוב שכל שאלה תופיע בצורה ברורה מעל התשובה.

לא חשוב אם נעצב את הפיצ'ר כאקורדיון, שנפתח. או כשדות פתוחים, שבהן גם השאלות וגם התשובות מוצגות מבלי שנאלץ את הגולש ללחוץ ולפתוח שדה.

הכל עובר, כל עוד הפונטים ברורים והרזולוציות טובות.


מותר לקשט את העמוד אם רוצים באיור, בכותרת. אין שום בעיה לעשות את זה.


איך מוסיפים את אלמנט השו"ת לאתרי וויקס?

1. מקימים עמוד חדש.

2. נכנסים לחנות האפליקציות ובוחרים ב- FAQ.

3. ממתינים לעליית היישומון, מגדירים ועורכים אותו מבחינה גרפית.

4. עורכים את השו"ת בהתאם לסרטון ההדרכה כאן.

5. לא שוכחים בסיום ללחוץ על Done ולפבלש את האתר.




ולסיום:

עמוד שו"ת חייב בעדכון תמידי שלנו. כן. אין מה לעשות. אנחנו חייבים לעבור על העמוד הזה מעת לעת, ולבדוק שכל מה שכתבנו בו אכן נכון ומעודכן. ולנסות לצמצם אותו מעט.


ועל הדרך - מעת לעת כדאי להציץ בנתוני הכניסה אליו. ללמוד כמה גולשים מצאו בו באמת עיניין. כמה זמן שהו בו. אם נגלה שהגולשים ממעטים לבקר בו, או שהותם בו קצרה - זה סימן מובהק לכך שהגיעה העת לשפר את השאלות והתשובות שלנו.

בהצלחה רבה (:

ואם יש לך צורך בעזרה, אפשר לפנות אלי. אשמח לדבר איתך ולתת לך הצעת מחיר מדוייקת לביצוע העבודה.


196 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page