top of page
חיפוש

מלך מלכי התכנים



התוכן הוא המלך

הכתיבה ברשת על פי רב היא כתיבה מגמתית. אנחנו כותבים כדי לשווק את עצמנו לקהל הרחב, "לצוד" ולהרחיב את מעגל הלקוחות שלנו. כלומר – אנחנו שואפים לקדם את העסק או השירות שלנו באמצעות התכנים.

המשמעות היא שאנחנו נתונים לחסדי האלגוריתמים (Algorithms), שבודקים כל תוכן שאנחנו מפרסמים.

לפני שנמשיך, נעשה סדר קטן. תוכן הוא לא רק מילים. תוכן כולל גם תמונות וסרטונים וכל אלמנט שהכנסנו לאתר.


האלגוריתמים ברשת לא באמת קוראים כל מילה, אבל יש להם מנגנוני סריקה, המתחשבים בפרמטרים מסויימים.



מלך מלכי התכנים - על מה צריך להקפיד?


לכתיבת תכנים איכותיים ברשת, כמו להרבה דברים אחרים בחיים, יש מספר כללים.

לעיתים כדאי להסתפק במועט ולפרסם משפט אחד (או שניים). אם חייבים להכביר מילים, צמצמו ככל האפשר [100 -300 מילים לא יותר].

ביטויי מפתח - אלה הם המשפטים והמילים בהן אנו משתמשים, כדי שמנועי החיפוש יזעיקו אותנו ויחשפו אותנו, כאשר הגולשים נוקבים בהן.

יחד עם זאת שימוש מאסיבי ורב מדי במילות עוגן יכול לגרום להדיפתנו למצולות הרשת. שימוש נכון יכלול בממוצע כ- 3 - 4 חזרות על המילים במאמר (תלוי כמובן בגודלו של הפוסט שכתבנו).

איכות התוכן ומקוריותו

גם היא מדד בו מתחשבים מנגנוני הסריקה הרגישים של רשת האינטרנט, ולכן חשוב שנקפיד בכתיבה על מקוריות, איכות וכמובן - שפה רהוטה ונהירה.


מנועי החיפוש מתחשבים גם במעורבות הקהל בתכנים. כלומר: ככל שמספר הקוראים המעורבים (המגיבים) או הנחשפים [אלה השקופים, שרק קראו, אבל בסתר, ולא יצרו אינראציה] בפוסטים שלנו גדול יותר, כך הפוסט יקודם ברשת ויחשף בפני קהלים רחבים יותר.

הערך המוסף

נתון לא פחות חשוב (שגם מסייע לנו להניע קהל למעורבות) - הוא הערך המוסף שמקבלים הגולשים מהתכנים שלנו. מה מרוויח הגולש מקריאת הפוסט, מצפיה בסרטון.

ככל שהתוכן שאנחנו מפרסמים, יהיה מסקרן, אך לא יספק לגולשים דבר וחצי דבר - הגם שהוא יעורר עניין רב, הוא יודר.

כותרת מבטיחה, תמונה מפתיעה, סרטון מסקרן, יכולים לעורר סקרנות ועניין בקרב גולשים רבים, אבל כאשר האלגוריתמים מבחינים כי הגולשים "ירדו" מהאייטם ונטשו אותו תוך זמן קצר, הם "מבינים" ומסמנים לעצמם שהאייטם לא סיפק את הסחורה, ואין בו שום בשורה מרעישה, ולכן הם מורידים אותנו מהמדף.

ולבסוף -

יש גם חשיבות לתדירות. (לא יותר מדי, אך גם לא פחות מדי!) הקהל שלנו דומה לנו, יש לו הרגלים די קבועים. הוא רגיל לשמוע מאיתנו בתזמון מסויים. הוא מפתח ציפיות ומחכה לנו. אסור לנו לאכזב אותו.

בהצלחה (:

ו... לא. אני ממש לא כותבת תוכן, [רק מסבירה איך לנהל אותו נכון ברשת]. אבל מכירה כמה כאלה שעושים את זה נהדר. אם תרצו, אקשר אותכם אלייהם.

24 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page