top of page
חיפוש

מאחורי הקלעים של המלחמה בספאם



דואר זבל

בשעה שאנחנו ישנים (ו/או ערים) האלגוריתמים של גוגל מנטרים ומסננים את דואר הזבל, ומיירטים את ניסיונותיהם של אירגונים, חברות ובודדים להטריד אותנו.

האלגוריתמים לא מבינים עברית, אבל הם מבינים עניין.

פעמים רבות מדובר בהטרדה, אבל אין ספק שלעיתים רבות מדובר גם בניסיון להזיק למערכת המחשב או לארגון, לעסק ואפילו לנו עצמנו באופן אישי.

האלגוריתמים של מערכת גוגל מזהים את הודעות המייל החשודות, ומשליכים אותם לתיבת הספאם (דואר הזבל) שלנו.

גוגל מנפקת הסבר לגבי כל הודעת מייל חשודה, שהועברה על ידה לתיבת דואר הזבל.

יש סוגים רבים של דואר ספאם, בהם: הודעות פיתוי שונות, הנשלחות לאנשים, ומשדלות אותן למסור פרטים, להעביר מידע אישי, תוך הבטחות מרקיעות שחקים לזכייה או הטבה מופלאה שממתינה לנמען.

מכתבי שרשרת - זוכרים?


אלה שהיו נוצרים בחובם הבטחות גדולות (תוך 3 דקות ישתנה עולמך ותרוויח מיליונים), תוך התניות (בתנאי שתשלח את המכתב ל-10 אנשים בתוך 10 ימים...) ואיומים מרחיקי לכת על כוחה המאגי של השרשרת המנותקת להחריב את עולמך, או לכל הפחות להרוס אותו. זוכרים ? אלה נכחדו כמעט לחלוטין.

מיילים וניוזלטרים...


מיילים שנשלחים מתיבת הג'ימל או באמצעות מערכת מסר כלשהי בתפוצה רחבה, באלה נכללים כמובן פרסומים וניוזלטר ששולחות חברות. גם הם מקוטלגים על פי רב כדואר זבל.

לרב גם הודעות ממי שאינם נכללים באנשי הקשר שלנו ישלחו ישירות לתיבת הספאם.


כאן מומלץ לבדוק מעת לעת את תיבת הספאם, בהנחה שאם ביקשנו ממישהו לשלוח אלינו מייל, והוא נחשד ע"י האלגוריתמים של גוגל, קיימת סבירות גבוהה שהמייל שלו אנחנו מצפים נמצא בתיבת הספאם.

ערימות המיילים חסרי התועלת הנסרקים ע"י גוגל, הן בלתי נתפסות. גוגל מבטיחה כי מעבר לניטור הממוחשב, חלק מהמיילים גם עובר בדיקה ידנית.

תיבת הספאם מוחקת באופן אוטומטי אחת לחודש את ההודעות שהושלכו אליה, ובכל זאת - מומלץ לרוקן את התיבה מעת לעת (אחת ליום - יומיים) ולמחוק אותה לצמיתות.

אין סיבה שנארח אצלנו מייל, שמכיל אלמנטים, שיש ביכולתם כדי להזיק לחומרה או לתוכנה של המחשבים והטלפונים שלנו.

בתמונה - מייל אחד מיני רבים שהשליך גוגל לתיבת הזבל שלי. נכתב בו - "שלום, שמי אוליביה, ואני מעוניין להכיר אותך ולהיות ידידותי איתך, קיבלתי את המייל שלך מישראבלוג/ נענע 10".

היה שלום אוליביה.
16 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page