top of page
חיפוש

אסטרטגיית התוכן - תוכן הוא לא רק מילים



Content strategy

תוכן מייצר חשיפה, שמגבירה תנועה ומביאה תוצאות.

זה נכון אם בנינו תוכנית אסטרטגית. סימנו לעצמנו מטרה [או מטרות], דייקנו מאד את הלקוחות שלנו וגם ... לא שכחנו להגיד להם מה לעשות – להניע אותם.

רגע לפני שנתחיל - כדי שנדבר בשפה אחת, תוכן הוא לא רק מילים. תזכרו שהמונח "תוכן" מתייחס לכל רכיבי האתר: תמונות, איורים, סרטונים וגם לטקסט.

מה זאת תוכנית אסטרטגית?

הצעד הראשון שעלינו לעשות הוא לגבש תוכנית ליצירת הנוכחות הדיגיטלית שלנו. התוכנית האסטרטגית מחייבת אותנו לתכנן את התוכן שאנחנו מעלים ולא לעבוד בשליפה.

כדי לתכנן נכון, כדאי שנברר עם עצמנו מה המטרות האמיתיות שלנו.

יכולות להיות לנו מטורות שונות [ורבות], למשל: למכור מוצר מסויים, להגדיל את כמות הגולשים באתר, לשמר לקוחות קיימים, למתג את השירותים שלנו וכו'.


ברגע שנדע לדייק מה היא המטרה שלנו, נצליח לייצר תוכן.

יצירת התוכן.

רובנו לא אוהבים סוכני מכירות שמתדפקים על דלתותינו. כך גם בעידן הדיגיטלי - תכנים שנדחפים לנו לפיד וקוראים לנו לרכוש מוצר או שירות, יפלו ברב המקרים על אוזניים ערלות. את רובם הגדול נהדוף הלאה. והדיגיטל מאפשר לנו לעשות זאת בתנועת גלילה אלגנטית, אך נמרצת.

כדאי לנו על כן לחשוב גם על הסגנון שלנו ולהצמד לכללים לכתיבת תכנים איכותיים, שיש להם ערך לגולשים.

מותר בהחלט להשתמש ביוצרי וכותבי תוכן חיצוניים, כאלה שמכירים את כללי הקידום האורגני [SEO] ובקיאים בהתנהלות ברשת. [אם יש לך עניין - אפשר לפנות אלי, אני מכירה כמה כותבי תוכן מצויינים, ואשמח להפנות אותך ישירות אליהם].

תוכן דליל או סמיך מדי.

רובנו הגדול עמוסים בתכנים שונים וסובלים ממוסחות דעת / מ"הפרעת קשב". אנחנו מותקפים בפרסומות ומדלגים בין זירות דיגיטליות שונות – פייסבוק, אינסטגרם, פרסומות, יוטיוב, טלויזיה וכיוצ"ב.

הלקוחות שלנו, כמונו, חסרי סבלנות. בעידן הדיגיטלי אין להם את הזמן להעניק לקריאה ארוכה של טקסטים, או צפייה ארוכה בסרטונים. הם רוצים להבין במיידי מה יש לנו להגיד להם. מה אנחנו רוצים מהם. מה אנחנו מצפים מהם לעשות. מה הם "מרוויחים" בסוף.

אין נוסחת פלא.

כדי לדעת מה הלקוחות שלנו מעדיפים, נצטרך לברר זאת איתם. כלומר: נצטרך לערוך ניסוי ותהייה.

כדאי לחשוב על תוכן מייצר לקוחות.

כלומר – תוכן שהלקוחות הפוטנציאלים שלנו ישאבו אליו. ירצו לקרוא אותו. אולי גם לשתף אותו ולהעביר אותו הלאה. משהו מקורי.


לכלול בתוכן שלנו ביטויים פופולאריים (ובתנאי שהם רלוונטיים למוצרים או לשירותים שלנו). בדרך זו נצליח לרתום את מנועי החיפוש לקדם אותנו אורגנית (כלומר: ללא כל תשלום) ברשת המסועפת.

לא פחות חשוב - לערוך אופטימיזציה (SEO) למנועי החיפוש.


בהצלחה רבה


42 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page