top of page
חיפוש

ההבדל בין כתיבה שיווקית לכתיבה אסטרטגית



כתיבה שיווקית וכתיבה איסטרטגית

בעידן הדיגיטלי התוכן הוא המלך הבלתי מעורער, וככזה הוא מאפשר לנו למתג את העסק שלנו מנקודת מבט אישית מעניינת, בלי קשר לתחום העיסוק – בין אם אנחנו חנוונים, יצרני כובעים, משווקי נעליים, עורכי דין, מטפלים, יועצים וכד'.

פעמים רבות אני נשאלת מה הם ההבדלים בין כתיבה שיווקית לכתיבה אסטרטגית.


בגדול ובקצרה ההבדל בין כתיבה שיווקית לאסטרטגית הוא כמו ההבדל בין יציאה למבצע או למלחמה. כמו ההבדל בין פלירט לחתונה.


כתיבה שיווקית דומה מאד למבצע בזק. היא קצרת מועד וממוקדת מטרה. היא מפרלטטת עם הלקוח במטרה להניע אותו לפעולה עכשיו ומיד. [קנה. טלפן. וכד'].

כתיבה אסטרטגית משכללת ומשקללת ובודקת את צעדיה, נזהרת שלא לדרוך על אצבעות רגליו של בן זוגה לריקוד הוואלס. מחשבת בכל פעם מסלול מחדש. הזמן לא מהווה מרכיב חשוב בשיקוליה. יקח כמה שיקח. בסופו של יום היא מבקשת לבסס עם הלקוח מערכת יחסים ארוכות טווח - חתונה.


כתיבה שיווקית, כולנו יודעים, היא כתיבה, המבקשת למכור לנו מוצרים או שירותים. פעמים רבות היא נתפסת בקרב הגולשים כצורת שיווק אגרסיבית ובוטה, והם הודפים אותה מעליהם בשאט נפש.


הכתיבה השיווקית ממוקדת, קצרה, חדה וקולעת "נגעת. שילמת." אין צורך בהסברים. אין צורך בטיפוח מערכות יחסים. היא יוצאת למבצע קצר, נחושה לאסוף לידים באופן "קצר וקולע".

כתיבה אסטרטגית עושה בעצם את אותו הדבר, אבל ...בסגנון אחר.

היא מתייחסת לגולש בהדרת כבוד, כיוון שלמראית עין היא לא מתנהגת כתגרנית בשוק, העטה עליך עם סחורתה הטרייה, אלא מסבירה לך בצורה עניינית ומקצועית מה הוא המוצר או השירות, שהיא מספקת, ומדוע הוא נחוץ וחשוב לך.


הכתיבה האסטרטגית מבקשת ליצור חוויות חיוביות ואיכותיות אצל הגולש, לאורך זמן. היא מטפחת עם הגולשים מערכת יחסים ארוכת טווח, במטרה להחזיר אותם לחיקה שוב [ושוב]. באמצעות יצירת תוכן מעניין, היא "מחזרת" בלהט אחרי הגולשים וגורמת להם להתאהב ולהאמין במותג ולבסס איתו מערכת קשרים.


הכתיבה האסטרטגית מתמקדת באדם שמולנו, ועושה דרכה למוחו באלגנטיות, כדי להניע אותו לפעולה ולהאריך את השהות שלו באתר שלנו [אם לא יקנה מאיתנו כלום, לפחות "נרוויח" נקודות זכות בקידום האורגני] ונזכה להופעה טובה בתוצאות החיפוש.


אסטרטגיית התוכן משתמשת ביכולות שלנו לספר סיפור, ובאהבה של הגולשים שלנו לקרוא סיפורים ולעקוב אחריהם.

התוכן האסטרטגי "מתחכם", הוא פונה לאינטליגנציה של הגולשים, מעניק להם ידע והסבר בשפה אנושית לגבי נושא ספציפי. אסטרטגית התוכן היא כתיבה כמעט כירורגית, מדוייקת.

השימוש באסטרטגיית תוכן מאפשר לעסקים מיחד למתג את עצמם ומאידך - לבלוט על פני המתחרים.

אסטרטגיית תוכן, בשונה ממודעה שיווקית וכתיבה פרסומית, מאפשרת לנו לחשוף את עצמנו בפלטפורמות שונות במרחב הדיגיטלי לאורך זמן.

בניגוד לתוכן שיווקי, התכנים האסטרטגיים שייצרנו, יהיו תמיד רלוונטיים וימשיכו לייצר עבורנו קהל מתעניין ולהרחיב אותו.

שימוש נכון באסטרטגיית התוכן יגרום לכך שהגולשים הם אלה שיחפשו את המוצר / השירות ברחבי הרשת המקוונת, מבלי שנצטרך לרדוף אחריהם או לחפש אותם, ולממן מודעות ברשת.


זה קורה בעיקר כיוון שהתוכן האיסטרטגי יתחיל תמיד בכותרת טובה, מסקרנת, כזו הגורמת לאנשים להרים גבה, לתהות ולהתעניין.

לאסטרטגיית התוכן יש פוטנציאל גדול יותר להפוך לויראלית ברשת, כיוון שהיא נתפסת ככתיבה טבעית, רציונאלית (ולכן גם לגיטימית), בניגוד לתוכן השיווקי, שסיכויו להפוך לויראלי נמוכים ביותר.

אסטרטגית התוכן מאלצת אותנו לייצר תוכנית עבודה מסודרת - לדייק את המסר, לשוחח עם הגולשים בשפה ברורה ורהוטה, להיות רלוונטיים, לדבר לגולשים בשפה שהם מבינים על הדברים שבהם הם מעוניינים.


מכירים הבדלים נוספים ? אשמח אם תרשמו אותם ותגלו לי ...


71 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page