top of page
חיפוש

איך הופכים תוכן לויראלי ?



תוכן ויראלי

שאלת מיליון הדולר - מתי תוכן כלשהו הופך לויראלי?

מה הנוסחא ההופכת את התוכן שהעלנו לכזה שמתרוצץ ברשת כאחוז אמוק? עובר מפה לאוזן? ומתפשט כאש בשדה קוצים בזמן קצר כל כך???

בדיוק כמו הגחל המסויים בערימת הפחמים שהדלקנו במנגל לבר בי קיו, גם כאן – צריך רק שבב עץ מפוייח אחד שיתלקח ויבעיר את הערימה כולה.

להדליק פחמים

מי שהדליק פחמים, יודע כי ערימת הגחלים לעיתים מגלה סרבנות בלתי מובנת לבעור, וגם כאן לא הכל תלוי תמיד בהרכב החומרים.


לעיתים משפיעים על הדליקה וזמן הבעירה גם המיקום בו העמדנו את המנגל, מצב הרוח, תנאי מזג האויר והמועד בו החלטנו להדליק את הפחמים.

יש הרבה מאד גורמים לכך שפוסט מסויים הופך לויראלי ברשת, לא כולם הם פרמטרים הגיוניים, או מדעיים. ולכן קשה מאד לצפות ולנבא איזה תוכן יצליח לעשות את זה.


על פי רב אלה תכנים שמצליחים להשפיע על הרגשות שלנו - מכעיסים, מצחיקים, מרגיזים וכו' אותנו, עד כדי שנקליק ונשתף אותם עם חברינו בעולמות הוירטואלים.

לפעמים טקסט שנון, או מצחיק, או טראגי. לפעמים סתם מילה. לפעמים התמונה. לפעמים הקהל, לפעמים הפלטפורמה. לפעמים הטיימינג – העת בו העלנו את הפוסט.

על פי רב זה לא קורה.

כי רובנו לא באמת מתעכבים לקרוא את הפוסטים, ובעיקר – לא באמת מגיבים להם מתוך עניין אמיתי שעוררו בנו, אלא מתוך "שיקולים אחרים" (כמו - מה יצא לנו מזה? כדאי או לא ? ו..בואו נודה על האמת, אנחנו עושים את זה גם מתוך ... ציפייה לקבל לייק חוזר וכו').

רב האנשים ברשת מעניקים לייק לחברים שלהם, ומצפים בתמורה לקבל מהם לייק חוזר. רובנו הגדול מעניק לייקים רק על בסיס חברי ואינטרס אישי של קבלת הלייק. אנחנו כבר מזמן לא באמת מעניקים לייקים ענייניים.

ובכל זאת, מעת לעת פורץ לחיינו סרטון או תוכן שמצליח "לעשות לנו" את זה, וגורם לנו לשתף אותו הלאה והלאה והלאה.

אף אחד לא באמת הצליח לפצח את החידה, ולמצוא את הנוסחא המדוייקת - מה גורם לתוכן מסויים להפוך לויראלי. אין נוסחא או מתכון רשום.

זה פשוט קורה, או פשוט לא קורה.

בסרטון הויראלי המצורף (קטע מתוך תוכנית הטלויזיה "הצינור") – הילד יובל בתפקיד ילד חרא – דביר חזיזיאן, אותו יצרו יונתן קרת ואריאלה אברמוף, וילד הפלא איברהים (אולי כאן תמצאו את נוסחת הפלא ?)

לצפיה בסרטון דביר בתפקיד ילד חרא (הצינור - ערוץ 10):




ומנגד כמובן יש גם לא מעט פוסטים ויראליים שלא בויימו, כמו טיסת השוקולד הזכורה ועוד רבים אחרים.

לצפיה בסרטון טיסת השוקולד (ערוץ 1 - רשות השידור):




35 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page