top of page
חיפוש

השפעת העולם הדיגיטלי על חיינו



digital world

מה השפעת העולם הדיגיטלי על חיינו?


אנחנו מבלים כל (או רב) שעות היום ברשת. רובנו לפחות נוהג כך. מה זה עושה לנו ? כיצד זה תורם למהלך החיים הסדיר שלנו ? או שמא פוגם בו ?

רובנו מעדכנים ומתעדכנים רב שעות היממה און ליין בהתרחשויות השונות. אנחנו צמודים לסלולר, כאילו הוא מכונת הנשמה, ובלעדיו אין לנו חיים. אנחנו מסתובבים רב היום עם פייסבוק פתוח, אולי גם טוויטר, סנאפצ'אט, לינקדאין, אינסטגרם ושות'

אנחנו חיים בעולמות מקבילים.

תוך כדי התנהלות בעולם האמיתי, אנחנו מחזיקים אפליקציות פתוחות בסלולר, מספר חלונות דפדפן פתוחים במחשב הנייד או הנייח, בין לבין אנחנו משוחחים בטלפון או מצ'וטטים בווטסאפ, משגרים ומקבלים הודעות SMS ומסנג'ר, מאזינים / צופים בערוצי החדשות (באינטרנט ובטלויזיה), מרכלים עם החבר'ה בעבודה, מנסים למצוא פתרון לבעיה מטרידה.

אנחנו חייבים להיות בשליטה תמידית.

המידע זורם אלנו כל העת, בשצף קצף, מאיים לבלוע אותנו. אנחנו מאלצים את עצמנו להיות בעניינים כל הזמן. החיים בעולמות מקבילים גורמים לנו ללחץ וחרדה מפני אובדן השליטה על החיים שלנו, מאי יכולת לעמוד בקצב. שכחנו לנשום.

רובנו מפתחים תסמינים דומים לאלה של אנשים הלוקים בהפרעת קשב.

כן. בדיוק כך נראית הפרעת קשב.

אנחנו שוכחים שהיכולת שלנו לקלוט ולעבד את המידע הגדוש שמגיע אלינו, מוגבלת.

אם בעידן הקודם המידע היה פחות מאיים, כיוון שידענו לסנן אותו וזרימתו היתה איטית יותר, הרי שבעידן הנוכחי אנחנו חשים שאנחנו חייבים לדעת הכל בכל רגע נתון.

אם בעידן הקודם חיינו את חיינו השלווים בקהילה עוטפת של משפחה, מכרים, חברים. בעידן הנוכחי הרשתות החברתיות ניתקו אותנו מהעדר, והפכו אותנו לזאבים בודדים.

אנחנו אולי מחוברים (לטכנולוגיה), אבל מנותקים (מאנשים).

אתרי האינטרנט מנסים לחקות את ההתנהגות האנושית.

פייסבוק היא לא רק פלטפורמה חברתית. מזמן לא. היא חבל הטבור, הקושר אותנו לעולם החברתי.

מנוע החיפוש שלה מחקה את החשיבה הקוגנטיבית שלנו, הוא אוגר עלינו מידע, מזמן לנו את מה שאנחנו אוהבים. את תחומי העניין המרתקים אותנו. הוא עושה זאת במהירות ובתדירות גבוהה. מספק לנו את כל מאוויינו בשניות.

גוגל אף הרחיק לכת מעבר לכך – הוא יודע להאכיל אותנו במה שאנחנו הכי אוהבים, הוא מציג לנו את התפריט שאנחנו אוהבים, מבשל עבורנו מידע זמין ונגיש במהירות, בליווי הצעות מרתקות נוספות בנושאים קרובים, דומים או זהים לאלה שבהם הבענו התעניינות כלשהי.

אין ספק שהאינטרנט נותן מענה לצרכים האנושיים הבסיסיים שלנו.

הוא מחבק אותנו באהבה רבה, מרעיף עלינו מחמאות, מספק את החשקים שלנו בן רגע, מעניק לנו בטחון ותחושת שייכות חברתית.

ההחלטה אם זה טוב או רע לנו, אם זה מועיל או מזיק, אם השפעות רשת האינטרנט על חיינו היא חיובית או שלילית, היא החלטה סובייקטיבית, שצריך כל אחד מאיתנו להחליט בעצמו.

בהצלחה לנו


711 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page