top of page
חיפוש

ערכי הליבה של הדיגיטל



ערכי הליבה של הדיגיטל

דיגיטל הוא לא מושג טכנולוגי, וגם לא תוסף חיצוני או פיצ'ר חדש.

דיגיטל הוא הוויה חדשה, צוהר לעולם חדש של הזדמנויות מובהקות, חסרי גבולות כמעט.

העולם הדיגיטלי מאפשר לעסקים חשיבה חדשה ויצירתית בנוגע לפעילות שלהם.

כדי לעשות זאת בצורה נכונה, חייבים להבין כי הדיגיטציה מעמידה את הלקוח במרכז.

הדיגיטל מאפשר לעסקים להיות ממוקדים יותר בפילוח הלקוחות.

העולם הדיגיטלי מאפשר לעסקים להגיע לכל אדם בעולם, בעלי עסקים ואזרחים מן השורה - להוזיל עלויות, להרחיב את רמת המוצרים והשירותים שהם מספקים, להעמיק את חוויית השירות ולהתאים אותה לכל לקוח.

חברות כמו Booking, Get Taxi ו- Rest

(ועוד חברות רבות אחרות) הצליחו להכנס לשוק, מבלי שהיה להן צורך להשקיע בנכסים.


ל-Get Taxi, אין מוניות, ל-Booking אין אפילו חדר אחד בבית מלון. ול-Rest אין שולחן אחד במסעדה. היתרון היחיד שהיה להן הוא היכולת שלהן לזהות צורך אמיתי של הלקוחות, ולנצל אותו באופן מיידי.

תם עידן ...

העולם הדיגיטלי מאפשר לנו לייצר אינטראקציה מיידית [און-ליין] עם הלקוחות, מתוך מטרה להניע אותם לפעולה ולמעורבות. (תם עידן ה"מתעניינים" / הלקוחות הפסיביים) – הדיגיטציה הפכה את הלקוח ל"שותף" / מעורב / צד בעסק שלנו. היא "האצילה" ללקוח שלנו סמכויות. הוא לא רק בעל עניין. יש לו גם דעה. הוא שותף אקטיבי.


המדיה הדיגיטלית שינתה את התפיסה העסקית המסורתית, זו של שלטי חוצות ועיתונים. בעידן הטכנולוגי, כדי לתפוס את תשומת הלב של הלקוחות, אנחנו חייבים לערוך שינוי תפיסתי, רעיוני ומחשבתי עמוקים.

הדיגיטציה מאפשר לעסקים לצקת ולהפיק תכנים שונים (טקסטים, אודיו וויז'ואל) אטרקטיביים. כאלה שירגשו את הגולש, ובכל מקרה לא ישאירו אותו אדיש.


והוא [לדאבון הלב או לשמחת הלב - באמת לא נשאר אדיש]. הוא כותב עלינו. יש לו דעות נחרצות על המוצר והשירות שלנו. על הגישה שלנו. הוא מתרגש מאיתנו. הוא כועס עלינו. והוא לא עוצר באדום. ידו קלה על המקלדת.

העולם הדיגיטלי הוא אינטנסיבי, מיידי, אינטואיטיבי.

יחד עם זה הדיגיטציה מאפשרת לעסק להשוות במיידי כיצד אנחנו והמוצרים שלנו משפיעים על ה"נוף" על המרחב.


במילים אחרות – האם השיווק שאנחנו עושים נכון או לא?, איפה טעינו? מה עשינו טוב? וכמובן לשנות את קמפיין השיווק בהתאם למגמות ולטרנדים העכשוויים.

רק צריך לזכור ש[]לרוע המזל...] באותה מידה הדיגיטל מאפשר גם למתחרים שלנו את אותם היתרונות שהוא מאפשר לנו.

כלומר: המתחרים שלנו יכולים ללמוד מהניסיון הכושל / המוצלח שלנו, ולנצל את זה לטובתם. (ושוב – כדאי להציץ בדוגמאות של Rest, Get Taxi ו-Booking (אבל עוד הרבה אחרות) שקמו להן מתחרים לא מעטים בתחום.

תחרות דינמית ושמירה על עירנות

כמו כל דבר בעולם הדיגיטלי, כך גם התחרות בעולם הדיגיטלי מאד דינמית, מהירה ושונה מהותית מהתחרות העסקית שהכרנו עד כה.

עסקים יכולים לנצל את המומנטום לטובתם ולהציג לקונה הפוטנציאלי בטווח זמן קצר מוצרים ושירותים טובים ואיכותיים לאין שיעור מאלה של המתחרים, במחירים זולים יותר או בתנאים טובים הרבה יותר.


בסופו של יום הדיגיטציה מחייבת את כולנו, את כל בעלי העסקים באשר הם, לשמור על עירנות.

בהצלחה רבה

10 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page