top of page
חיפוש

תעשו לי לייק !! התנהלות עסקית בפייסבוק



תעשו לי לייק! התנהלות עסקית בפייסבוק

עסקים רבים השכילו להבין כי הפייסבוק הוא כלי מינוף נהדר לעסק שלהם, אבל נדמה להם שככל שהם גורפים יותר "לייקים" הפידיון היומי שלהם עולה.

צריך לזכור – של"לייקים" אין שום ערך כספי. לייקים הם לא שווה כסף, ולמעשה ללייקים אין שום ערך או משמעות (למרבה הדאבה גם לא בעולם המקוון).

היו כנים – אתם זוכרים בכלל כמה לייקים עשיתם אתמול בפייסבוק?, האם אתם זוכרים על מה עשיתם Like, או למי?

אם עניתם על השאלות האלה בכנות, אתם כבר מבינים שאתם לא רוצים לייקים בפייסבוק.

מה אנחנו כן רוצים ?

אנחנו, כבעלי עסק, רוצים קונים - קהל שיגיע אלינו וירכוש את המוצר או השירות שלנו.

אם אנחנו מבינים את זה, אז אנחנו מבינים שכדי להניע את הקהל שלנו להגיע אלינו, לבחור בנו, ולהשקיע את זמנו וכספו דווקא בנו. אנחנו צריכים "משהו אחר" – בשפה הדיגיטלית קוראים לזה מעורבות (Engagement)

.

נדמיין לרגע שהעסק שלנו ממוקם בכיכר העיר, לצד כוורת רוחשת של עסקים, בלבו של מרכז מסחרי ענק.

אשכרה - תעצמו עיניים ותדמיינו שהעסק שלכם ממוקם בלב שוק ענק, הומה אדם, בטבורה של עיר. כל המתחרים שלנו שם, ואנחנו צריכים להלחם על תשומת לבם של מאות המיליונים, שהגיעו לשוק הזה (לאו דווקא במטרה לרכוש משהו, אולי סתם קפצו להתבשם משאון העיר הגדולה).


כי פייסבוק הוא שוק הומה של מאות מיליוני אנשים, שלאו דווקא משוטטים בו כדי לרכוש מוצר או שירות.

איך נצליח לכבוש את תשומת לבו של לקוח אחד מתוך המיליונים שעוברים שם? איך לא נחמיץ הזדמנויות להרחיב את מעגל הלקוחות?, איך נשמור ונגרום לכך שהלקוחות יהיו מרוצים לאורך זמן וימליצו עלינו לחברים שלהם?

הלייקים בפייסבוק, בדומה לטפיחת שכם חביבה, זה לא מה שמגדיל את ההכנסות שלנו בסוף היום. אז אולי זה נחמד שמישהו טופח לנו על השכם, אבל עם מה נשלם במכולת?


התנהלות עסקית בפייסבוק


איך יוצרים מעורבות? איך מניעים את הלקוחות לפרגן לנו? מה עושים כשלקוח מעלה פוסט שיימינג, או סתם מתלונן עלינו?

נסקור לרגע את ההבדלים בין הדף האישי לעסקי בפייסבוק

הדף האישי שלנו (הפרופיל האישי) בפייסבוק לא שייך לדף העסקי שאנחנו מנהלים.

בפרופיל האישי אנחנו יכולים לעלות פוסטים על הבר מצווה, געגועים לסבתא, מתכונים שהכננו וכל מה שאנחנו רוצים לחלוק עם אוכלוסיית העולם הוירטואלי.

יחד עם זה, בעידן הדיגיטלי, אנחנו מחוייבים מאד להמנע ככל האפשר מטעויות, מאיזכורים שליליים, לשמור על ה"פאסון" [כדאי גם בפרופיל האישי ] כי לעיתים "פליטת פה", אמירה והתבטאות לא ראויים, עלולים לפגוע גם בזירה העסקית המקוונת.

הדף העסקי (שמנוהל גם הוא על ידנו, או ע"י מנהל מדיה מקצועי) מהווה פלטפורמה של העסק שלנו. הוא מציג פרופיל מקצועי של העסק או העיסוק שלנו.

הדף העסקי, בניגוד לדף האישי, חייב שתהיה לו נוכחות קבועה בפייסבוק, אבל לא גבוהה מדי.

העלאת תכנים לפייסבוק היא טכנית, ואין ספק שכולם יודעים לעלות תכנים, תמונות, להגיב, לשתף ולעשות לייקים,– אבל לא כולם יודעים (עדיין) איך לעשות את זה נכון.

אנחנו כותבים נהדר ויש לנו דעות מוצקות בתחומים שונים, אבל ....

האם אנחנו יודעים אילו תכנים כדאי לעלות, מתי לעלות אותם, מה ההשלכות שיהיו לטקסט כזה או אחר, כיצד לייצר מעורבות, כיצד לנהל משברים. מתי ואיך נגיב למישהו בקהל שיצר איתנו אינטראקציה כלשהי בדף העסקי שלנו.

את כל זה יודעים לעשות אנשי המקצוע, מנהלי מדיה, מנהלי רשתות חברתיות.

בדיוק כמו שלא נשאיר את הילד שלנו עם איזו פריחה צעקנית שרק עברה לידנו ברחוב, ואנחנו לא ממש מכירים אותה, כך גם אני מניחה שלא נשאיר את העסק שלנו עם חובבן (כולל אנחנו עצמנו, במקרה הזה).

אנחנו צריכים איש מקצוע, שיודע לנהל את זירת הפייסבוק העסקית, כדי שזו תניב לנו את התוצאות להן אנחנו נכספים. מישהו שמבין את המדיה, ויודע לא רק מה לא לעלות ומה כן, אלא מכיר את כל האופציות ויודע לזהות את הפוטנציאל שהפלטפורמה הזו מאפשרת לעסק שלנו.

כדי להגדיל את ההכנסות של העסק שלנו, אנחנו חייבים להבין שפייסבוק ואף זירה אחרת ברשת, הם לא מגרש משחקים, זו עבודה מקצועית במשרה מלאה. אנחנו חייבים מנהל מדיה מקצועי, שידע לנצל עבורנו את ההזדמנויות, וידע מה לעשות גם ברגעי משבר.

ולאור תגובות שאני מקבלת, חשוב לי לציין - לא. זו לא אני. אני לא מנהלת דפי פייסבוק.

זו רק דעתי (:
51 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page