top of page
חיפוש

תובנת הצמ"ח של הפרסום ברשת



Insights

צמ"ח הן ראשי התיבות של צפיות (Reach), מעורבות (Engagement), חשיפה /הופעה (Impressions)

המונח המקצועי בו משתמשים בפלטפורמות רשתיות שונות הוא Insights (בתרגום חופשי: תובנה).

ה-Insights מזהה את התנהלות הגולשים ע"י מדידת נתוני החשיפה של כל פרסום ברשת, מספר הצפיות, וכמובן – המעורבות ומעניקה לנו תובנות באשר לפרסום המקוון.

ה"סינית" הזו חשובה מאד, בעיקר כשעוסקים בקידום ממומן, אבל גם כשמקדמים תוכן באופן אורגני.

למה זה חשוב ?

מספר החשיפות / הופעות (Impresions) (אשר תמיד יהיה גבוה ממספר הצפיות Reach, ומיד תבינו גם למה)

מתייחס למספר הפעמים שהפרסום שלנו נחשף. אלא שגם כאשר הפרסום שלנ נחשף 1,000 או 10,000 פעמים, זה עדיין לא אומר שאלה הם מספר האנשים שראו את הפוסט.

נתון חשיפת הפוסט והפרסום מתייחס אובייקטיבית למספר האנשים ש"חלפו" על פני הפרסום שלנו, כלומר: גם כאשר הם כלל לא קראו אותו, לא התעכבו עליו, אלא – רק גללו אותו, דילגו דרכו לאייטם אחר, וחלפו על פניו.

הנתון הזה חשוב כי הוא מהווה מדד למיקום בו בחרנו לפרסום המודעה שלנו

המיקום בו בחרנו הוא מיקום בעל טראפיק (תנועה) גדול,

אבל ... האם התנועה הזו רלוונטית אלינו, או למוצר ולשירות שאנחנו מקדמים ?


– התשובה היא קרוב לוודאי שלא.

נניח לרגע שאני מאפרת כלות מקצועית המנסה לקדם את השירות שלי באינטרנט. לא בטוח שקהילת נהגי המשאיות, גם אם היא מונה (לשם הדוגמא בלבד) 100,000 אנשים, היא קהל היעד שלי. (למעשה – רב הסיכויים שהם לא). אבל רבים מהם יחשפו למודעה שלי.


האם זה מועיל לי שהמודעה שלי הניבה קרוב ל- 100,000 חשיפות ?

אולי.


אבל - האם החשיפות האלה מניבות לי מכירות? טובות לי באיזשהו אופן?

לחלוטין לא.

כך גם אם אני מכונאי רכב, המנסה לקדם את שירותי הטובים ברשת, סביר להניח שפרסום בקהילה של אמהות אופות עוגות, גם אם היא מונה 200,000 אמהות, לא תקרב אותי לתוצאות שאני מייחל להן, כיוון שהקהל שאני מכוון אליו פחות נמצא שם. סביר להניח שלא נמצא שם כלל וכלל.

במקרים האלה הפרסום שלנו יזכה לחשיפה גדולה, אבל בת'כלס לא יניב לנו את התוצאות המיוחלות.

צפיות – Reach


נתון זה מתייחס למספר האנשים שהביעו עניין בפוסט שלנו. אלה שהצלחנו להגיע אליהם ולעניין אותם (אולי בזכות תמונה טובה, כותרת מדליקה וכו') – ראו אותו, צפו בו, קראו אותו, עיינו בו, אבל ... לא פעלו (לא קנו, לא נכנסו לאתר, לא יצרו קשר וכיו"ב).

מספר הצפיות הוא מדד בעל ערך למפרסם ולבעל העסק, כי הוא מודד את כמות האנשים שהביעו עניין כלשהו (גדול, קטן, זעום, נמוך) בפרסום.

כלומר – הפרסום שלנו אטרקטיבי, מסקרן, אבל ... צריך לבדוק האם כדאי לשנות מעט את הניסוחים, אולי את התמונה, אולי המסר לא מספיק ברור.


כדאי מאד לבדוק למה האנשים שגילו עניין במודעה לא יצרו אתנו מגע. לא רכשו מאיתנו. לא הקליקו על המודעה. לא הגיבו, בהתאם "להנחיות" שלנו.

נתון המעורבות Engagement,


לדאבוננו יהיה תמיד נמוך יותר ממספר החשיפות והצפיות – אלו הם האנשים שהפרסום שלנו הצליח להניע אותם לפעולה כלשהי (הוספת ריגשונים / לייק / תגובה / יצירת קשר וכד'). אבל ... לדאבון הלב, לא ביצעו את המעורבות לה צפינו מהם. [רכישה. שיחת טלפון. וכד'].

ככל שהמעורבות בפרסום שלנו גבוהה, היא מצביעה על כך שהפרסום איכותי, תכליתי, מסקרן ויעיל.

מדד המעורבות הוא המדד הקרדינלי בפרסום. היכולת של הפרסום שלנו להניע את האנשים למעורבות, לגרום להם לייצר אינטראקציה כלשהי איתנו, עם המוצרים או השירות שאנחנו מעניקים ועם האתר שלנו וכיו"ב..

כמובן שיש להתייחס למדדים אלה בזהירות ולזכור שנתוני הפתיחה שלנו בפייסבוק הם נמוכים מלכתחילה, כיוון שהפרסומים שאנו מפרסמים בפלטפורמה הזו, נחשפים (נכון להיום) בפני כ-6% בלבד מחברינו.


כלומר: רק כ- 6 מתוך 100 חברי הפייסבוק של כל אחד מאיתנו יחשפו לפוסט שכתבנו בעמוד העסקי. ונתון זה הולך ופוחת...

בהצלחה

8 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page