top of page
חיפוש

איך יוצרים קמפיין מעניין ברשת ?



צילום מזווית שונה

הרשתות החברתיות, מהוות תחליף לתסכיתי הרדיו של פעם – מי זוכר את נילס הולגרסון ולהקת אווזי הבר, הנסיך הקטן, בילבי בת גרב ועוד הרבה מאד סיפורים נפלאים, ששודרו מעל גלי האתר?

לאחרונה הפעילה אינסטגרם, בדומה למתחרה, סנאפצ'אט, את ה- Instagram Stories, המאפשר למשתמשים לספר סיפור. הסיפורים האלה, בדומה למתחרה, נמחקים אוטומטית בחלוף 24 שעות.

הזירה הדיגיטלית הפכה זה מכבר לכלי נהדר למספרי סיפורים - Storytelling. מי מאיתנו לא חלם להיות סופר? הוגה דעות?, למי מאיתנו אין מסר חשוב לאומה?

כשאנחנו מספרים סיפור, אנחנו יורדים לפרטים (ריחות, תיאור, רגשות, צלילים) ועל פי רב מתבלים את הסיפור גם במוסר השכל או מסר אוניברסאלי.


הדיגיטל היא זירה מצויינת לכתיבת סיפורת והגיגים. היא מאפשרת לנו לשתף אנשים בתוכן שלנו. ואנשים הרי אוהבים סיפורים.

עבור בעלי עסקים ומנהלי קמפיינים זו הזדמנות נהדרת להחפיץ את אסטרטגיית השיווק ולנהל אותה בסגנון שונה.

איך מספרים סיפורים ?

הסיפור שלנו נכתב עבור אנשים, ולכן הוא חייב להיות מקורי ומעניין. אגב – הוא לא חייב להיות אישי, גם לא אמיתי, ולא נורא אם הוא חלום או פטנזיה. אבל הוא מוכרח להיות מ ע נ י י ן, כי אחרת אף אחד לא יתעכב עליו.

איך כותבים מעניין ?

חושבים אחרת - מחוץ לקופסא, מחברים זה אל זה דברים שבאופן טבעי אין ביניהם קשר (כמו: מלח וסוכר, שמן ומים), כותבים על נושא בוער (בחדשות, בחברה, בפוליטיקה, בסביבה שלכם) שכולם כותבים עליו עכשיו, או לחילופין - על נושא שאף אחד לא כותב עליו עכשיו (הרעב בקניה, מלחמת העולם הראשונה), כותבים מצחיק, או מרגיז, עצוב, או שמח.


אפשר לכתוב על התחביבים, על החברים (האמיתיים או הדימיוניים), על החלומות, על הפחדים – בקיצור כל מה שמרגיש לכם שנח לכם לשתף.

תזכרו שתם משתפים גם אנשים שאתם לא מכירים וגם את האלגוריתם של מנועי החיפוש, שמוכר אתכם למפרסמים.

מה לא עושים?

לא מורחים, לא מעתיקים, לא מזייפים. (אם אתם שונאים חצילים, אל תכתבו על אהבתכם לחצילים).

בעיקרון – שתפו את הפוסט בכל זירה חברתית שאתם פעילים בה.

שונאים לכתוב ? קבלו אלטרנטיבה

לא כולם אוהבים או יודעים לכתוב טקסט, והרשתות החברתיות, רובן ככולן, מעודדות אותנו לפרסם תוכן ויזואלי (תמונות וסירטונים).

הרשת החברתית מלאה בתמונות, וכדי שהסיפור שלנו יבלוט מעל כולם, יש צורך לשדרג אותו. לשנות ולערוך את התמונה, באופן כזה שהיא תבלוט. למזלנו, הרשתות החברתיות מאפשרות לנו לערוך ולשפצר את התמונה.

כיוון שרב האנשים מעלים תמונות צבעוניות, אחד הכלים הפרקטיים שעומדים לרשותנו הם הפילטרים. תמונה בפילטר שחור לבן, על פי רב תבלוט בנוף הויז'ואל הצבעוני.


אבל גם כאן כדאי לחשוב שונה - לצלם דברים לא שיגרתיים, מזויות מעניינות.

סרטוני הוידאו לייב, כמו גם סרטוני הוידאו הערוכים, הם דרך נוספת לספר סיפור.

רק תזכרו שמצד אחד הפלטפורמות החברתיות מעניקות לסרטונים שלכם העדפה, וחושפות אותם ליותר גולשים, אבל מהצד השני – הגולשים (אנחנו) חסרי סבלנות ולא תמיד מוכנים להשקיע זמן ולצפות בסרטונים (מוצלחים ככל שיהיו).

רובנו (נכון לדצמבר 2016) מאבדים עניין אחרי 2.8 שניות (!!!), לגמרי לא בטוח שתוכלו לסקרן ולעניין אותנו כהרף עין.

בהצלחה רבה
15 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page