top of page
חיפוש

מניפת הצבעים בעולם הוירטואלי




מניפת הצבעים ברשת

ערכי הצבע במחשב נקבעים בעצם ע"י קידוד צבע של שלושה פיקסלים בלבד: אדום, ירוק וכחול. שיטת "הצביעה" ברשת המקוונת נקראית RGB (אלו ראשי תיבות הצבעים באנגלית – Red, Green, Blue)

בדומה לשלושת צבעי היסוד המוכרים לנו

(צהוב, אדום וכחול) מהם אנו יוצרים קשת רחבה של צבעים, כך גם פָּלְטָת הצבעים (מניפת הצבעים) בעולם הוירטואלי מתבססת על שלושה צבעי יסוד.

קביעת טון הגוון (HEX) של כל אחד מהצבעים האלה, בשפת HTML, יוצרת את שילוב הצבעים האינסופי שאנו רואים ברשת האינטרנט.

עיצוב הצבעים באתר הוא מרכיב חשוב, בעל השפעה אדירה על זמן השהיה של הגולשים באתר, ואפילו על ביצועי המעורבות של הגולשים. (שימוש באתר, ביצוע רכישה, שיתוף האתר, גלישה חוזרת באתר וכיו"ב).כלומר: העיצוב מוביל ומניע את האנשים באתר.


מניפת הצבעים בעולם הוירטואלי

בדיוק כמו במציאות, גם בעולם הוירטואלי -

שילוב לא נכון של צבעים, מותיר רושם רע, חובבני, פוגם בחוויית המשתמשים, מבריח גולשים מהאתר, וגרוע מכך – גם יכול להרתיע אותם מלהכנס אליו.

התאמת הצבעים באתר היא קריטית, ויש לה גם משמעות בדירוג האתר וקידומו ברשת. מכאן שהיא דורשת מחשבה רבה, ניסיון וגם לא מעט כשרון.


יש לא מעט תוכנות המסייעות לאבחון ושילוב צבעים נכון ברשת (בסוף המאמר צירפתי גם קישורים לאתרים אלה - אבל... רגע. אל תברחו, יש עוד כמה דברים שכדאי שתדעו, לפני שאתם רצים לאתרים אחרים ברשת.... ).

ריבוי צבעים באתר

יוצר עצבנות וחוסר נוחות אצל המבקרים. רצוי על כן להשתמש בשילוב של 2 ולא יותר מ- 3 צבעים בלבד.

כדאי להקפיד שצבעי האתר יהיו חדים וברורים, כלומר: לשמור על רמת ניגודיות (Contrast) טובה. אך גם כאן – להמנע משימוש בצבעים קוטביים כמו אדום ושחור, צהוב ושחור, ירוק וצהוב, וכיו"ב.

כאשר אנחנו קובעים את רקע האתר, נגדיר אותו בצבעי הלוגו שלנו. אם הלוגו שלנו מורכב מצבעים רבים, נבחר גוון אחד מהם, ובכל מקרה - לא יותר משניים.

נשתדל מאד לעצב את הרקע בצבעים, שיהוו קונטרס לטקסט, וידגישו את הכיתוב. נשתדל להקפיד על רקע בהיר. את הדגשת הכיתוב באתר נעשה ב-BOLD, או בגופן גדול יותר, ולא נמרקר.

מה מביעים הצבעים?

הקנווס של האתר מצוייד בשני צבעים - שחור ולבן. אלה הם "צבעי היסוד" שמרכיבים את פלטת הצבע של האתר. [פלטת הצבע מורכבת מ- 5 צבעים - שחור ולבן הם שניים מהם]. על פי רב נשתמש בלבן כרקע לאתר ובשחור לצביעת הגופנים.


שחור - הוא צבע בעייתי. הוא נהדר לשימוש בטקסט. לאחרונה יש רבים שמעדיפים לעצב איתו את הרקע באתר. פחות מומלץ, אבל אפשרי, אם עושים את זה נכון.

הלבן - זכה לעדיפות בקרב רבים, כיוון שהוא אינו תזזיתי, משדר זוך ובהירות, ומחזק את האמון.

הצבע הכחול נחשב לצבע שקט, מהימן. אתרי אינטרנט רבים, בארץ ובעולם, משתמשים בגווני הצבע הכחול. יש לבדוק היטב את הגוון כיוון שיש לגוונים מסויימים של כחול נטייה להביע דיכדוך ומלנכוליה.

גווני האפור משדרים ניקיון, אינטלקטואליות ומקצועיות.

לצבע הסגול נוטים לייחס יוקרה ואקזוטיקה.


הירוק - משדר התחדשות ונעורים. [והוא בעייתי למי שסובלים מעיוורון צבעים]

האדום - גם הוא בעייתי מאד לסובלים מעיוורון צבעים. האדום נתפס כצבע דרמטי, המשמש לאזהרה (שימוש בו מומלץ רק לעיתים רחוקות בטקסט ולא בכותרות או ברקע דפי האתר).

הצבעים – כתום, חום וצהוב אינם צבעים מומלצים לשימוש באתרי אינטרנט, הם נתפסים כביטוי לעייפות ובריאות לקויה.

כמובטח - להלן מספר אתרים המסייעים בבחירה ושילוב צבעים נכון ברשת.

514 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page