top of page
חיפוש

קידום אורגני [SEO] על רגל אחת


דו"חות SEO נתונים מגוגל אנליטקס באתר

נתחיל מזה שעבודת ה-SEO נחלקת לשני חלקים עיקריים –


החלק הטכני


[הגדרות, הטמעות, שיקום תשתית, ניראות, UI - UX ושות'] – מתבצעים ע"י מי שהקים עבורנו את האתר, או ע"י מומחה SEO.

עדכון האתר


שהוא בעצם החלק העיקרי והחשוב – היומיומי – שייך כולו לנו. ככל שנעדכן את התוכן באתר, גוגל "יבין" ו"יסיק" שהאתר שלנו רלוונטי, וכאשר מישהו יחפש מוצר או שירות שאנחנו נותנים, גוגל יתאווה להציג אותנו.

היכולת שלנו להשפיע על הקידום האורגני מאד קרדינלית, ככל שהאתר שלנו יעודכן בתדירות גבוהה יותר, גוגל יכיר בו כרלוונטי, וישאף להציג אותו בחיפושים.

לכן אחת הטכניקות החשובות [והקלות יותר ליישום עצמי] הוא בהחלט עדכון האתר בתדירויות גבוהות ככל האפשר.

עושים את זה באמצעות בלוג, או שו"ת ועוד – במאמר "קידום אורגני זה לא רק מילים" אני מפרטת בהרחבה מה הם האמצעים הרבים, שמסייעים לנו לעדכן את התוכן באתר, ולקדם אותנו בתוצאות החיפוש. וכיצד נוודא את ההתאמה שלהם אלינו.[לא חייבים לקרוא את כל המאמר, אפשר לעיין ברשימת האמצעים בסופו].

ה-SEO הוא כמו יעוץ עסקי, יעוץ זוגי או דיאטנית

כשאנחנו מתקשרים עם יועץ עסקי, לפעמים אנחנו טועים לחשוב שמרגע ששילמנו לו נקבל תוצאות נהדרות לעסק שלנו, נהפוך לאנשי עסקים מעולים. ההכנסות שלנו יעלו. קופת העסק תתעשר ותעלה על גדותיה. הלקוחות יתדפקו על השער. ולנו נותר רק לשבת תחת עץ רענן ולספור את השטרות...

כשאנחנו קובעים עם יועץ זוגי - ברור לנו שמרגע שסגרנו את הטלפון מערכת היחסים המשפחתית והזוגית שלנו עלתה על דרך המלך. כבר לא נריב מי יוריד את הזבל. מי יכבס. ולא נלך לישון כועסים.... האמנם?

כך גם כאשר אנחנו מתקשרים עם דיאטנית - נדמה לנו שמיד נשיל את הק"ג המיותרים מעלינו, כי כבר שילמנו לה .... (:

אז זהו, שלא.

ממש ממש ממש לא.

כשאנחנו מחליטים להתקשר עם דיאטנית [אגב - בלשון זכר אומרים דיאטן?]. אנחנו בעצם מחליטים להתחייב לתהליך ארוך וממושך ולעבודה קשה ומייגעת. אנחנו נעשה ספורט, נלמד לאכול נכון, נקפיד על הערכים התזונתיים וכו'....


ובמקרה של היועץ העסקי - נקים טבלאות, נשפר את השיח שלנו עם הלקוחות, נעמיק את השיווק, נתרגל את המכירות, נעריך איפה וכמה כדאי לנו לייצא למיקור חוץ, נבצע תרגילים שונים ומשונים... ועוד.


כשנחבור ליועץ זוגי - גם כאן, הפלא ופלא, נצטרך אנחנו ללמוד להקשיב, להכיל, להבין, לקבל .... להתחייב ולהקפיד על עבודה יום יומית קשה ומפרכת.


שורה תחתונה – אנחנו [ולא היועצים שאת שירותיהם שכרנו] נ ע ב ו ד , ונעבוד קשה.


כך גם כשאנחנו מבצעים התקשרות עם מומחה SEO.

בשונה מיועצים תזונתיים, משפחתיים או עסקיים, כאשר שכרנו את שירותיו של יועץ או מומחה SEO – הוא אכן יבצע עבורנו חלק מהעבודה – את החלק הסיזיפי / הטכני. שכולל הגדרות והטמעת סכימה, לעיתים גם שיפור העיצוב UI, חוויית המשתמש UX ומיקרו קופי.

אבל .... לצד אלה, הוא יצייד אותנו בהמלצות לעבודה נכונה, וידריך אותנו כיצד להקפיד ולשמור על הכללים. ואת אלה אנחנו חייבים לבצע במו עצמנו.


טריילר קצר או הפסקת פרסומות [אפשר לדלג אם רוצים...]

לכובע שלי שלוש פינות

אני מומחית וויקס ו-SEO, בונה אתרים ובעצמי בעלת עסק. את המאמר הזה אני כותבת מתוך שלושת הכובעים האלה גם יחד - מהעיניים של הלקוח, מהעיניים של בעל העסק ומהעיניים של המומחה

לא פעם מגיעים אלי לקוחות שהקימו לעצמם אתר, או שהם בעליו של אתר ישן, שהוקם לפני שנים, ומבקשים שאבצע עבורם רק עבודת SEO.


רבים מהם טועים וחושבים שהעובדה ששכרו את שירותי היא לבדה מקנה להם תעודת ביטוח מיידית לקידום האתר שלהם ברשת. וכבר למחרת היום יתבשרו כי גוגל הסיר בפניהם את הכובע ....


למרות שאני שבה ומדגישה שוב ושוב ושוב, ומסבירה כי עבודת ה-SEO היא לא נס, היא לא תמיד מתמקדת רק בשיפור התשתית, לפעמים יש נושאים נוספים שחייבים לתת עליהם את הדעת ולשפר או לשפץ. ובכל מקרה תמיד מדובר בתהליך ארוך ומתמשך שלוקח על פי רב חודשים רבים, ואפילו .... שנים!! [אישית - אל תגלו לאף אחד - השקעתי 7 – 8 שנים בעבודה סיזיפית קשה, בתחרות על הביטוי הפופולרי "בונה אתרים"]. עבודת SEO היא תהליך ארוך ומורכב, שמחייב גם אותנו כבעלי האתר [ובעיקר אותנו] לעבוד וליישם את ההנחיה, ולהקפיד ולשמר את השינויים שבוצעו באתר, אחרת – לעולם לא נגיע לתוצאות שביקשנו, לא חשוב כמה שילמנו למומחה SEO. לא חשוב כמה המומחה עמל על ביצוע השיקום של האתר שלנו.

כמה זמן לוקח להגיע למקום הראשון בגוגל?

לשאלה הלא רצינית הזו יש שתי תשובות, ועוד אחת: התשובה הלא רצינית היא - לפעמים מספר חודשים [שלושה, ארבעה, שמונה, עשרה, לפעמים גם שנים].

התשובה האמיתית היא - אין לדעת. יתכן שלא נגיע לשם אף פעם !


האמת [המרה והמבאסת] היא ש... אף אחד לא יכול להבטיח לאף אחד להיות ראשון בגוגל. ומי שמבטיח עושה זאת על דעת עצמו בלבד. [מהבטחה כזו, אגב, שווה לנו מאד להזהר].


התחרות ברשת היא תחרות קשה. יש מאות אלפי אתרים ברשת, וכולם כולל כ-ו-ל-ם [!!!] רוצים שגוגל יחשוף אותם בתוצאת החיפוש הראשונה.


מהניסיון שלי, אם האתר שלנו בנוי נכון ועומד בכל הכללים של גוגל, האתר שלנו יעלה לפעמים בתוצאות הראשונות ולפעמים יעלו אתרים אחרים.


צריך לזכור שלגוגל יש מעל 200 פרמטרים, לפיהם הוא מדרג את איכויות האתרים השונים, ומקום ראשון כידוע לכולנו יש רק אחד.

העניין הוא שלקידום ברשת אין באמת מיקום.

הקידום ברשת נמדד לפי כמות ההופעות שלנו. ככל שמנוע החיפוש מרוצה מאיתנו, הוא יחשוף ויציג את האתר שלנו ברשת פעמים רבות יותר.


ככל שהאתר שלנו ייחשף פעמים רבות יותר ברשת, יחשפו אליו יותר ויותר אנשים, שמתעניינים בתחום בו אנחנו עוסקים. כך יגיעו אליו יותר גולשים שיש להם עניין בעיסוק שלנו. התנועה בו תגבר, ואנחנו נרחיב את מעגל הרוכשים.


השאלה הנכונה היא - כמה זמן לוקח למנוע החיפוש לחשוף ולהציג אותנו בתוצאות?

כאן התשובה הרצינית והאמיתית היא - תלוי. תלוי כמה אנחנו, כבעלי האתר והעסק, מוכנים להשקיע ולעבוד קשה, כדי שזה יקרה.


בהצלחה רבה

ואם יש לך עניין בעזרה אפשר לפנות אלי

879 צפיות0 תגובות
bottom of page