top of page
חיפוש

מה זה קידום אורגני וממומן ומה ההבדלים ביניהם ?



קידום אורגני וממומן

גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם, המאנדקס אתרים על פי האיכות שלהם, ובו משתמשים הגולשים, כדי למצוא מידע.

Search Engine Optimization

היא מתודולוגיה (מעין מערכת הפעלה / ניהול) שמאפשרת לגוגל לבצע אופטימיזציה של הסריקה, כלומר: לסרוק ולאנדקס את האתר שמניב את התוצאות הכי רלוונטיות לחיפוש.


מה זה קידום אורגני וממומן ומה ההבדלים ביניהם ?

קידום אורגני Search Engine Optimizasion - ובקיצור: SEO

הוא קידום "טבעי" (בדרך הטבע) הניתן לנו חינם, והוא נעשה ע"י האלגורתמים ללא תמחור וללא תלות. חינמי לגמרי. לא ממומן.


כאשר אנחנו מעלים טקסט, תמונה, או סירטון ברשתות החברתיות השונות (פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם וכו') אנחנו לא משלמים על כך לאיש. אנחנו מעלים אותם חינם, ומציעים לגולשים להצטרף לשירותים שלנו, ולרכוש מאיתנו מוצר / שירות וכד'. אנחנו בעצם עושים קידום אורגני.

קידום אורגני (SEO) הוא איכותי, והוא מקדם אותנו לאורך זמן רב. הוא נקבע לפי איכות התוכן, הרלוונטיות שלו, מספר החיפושים ועוד אי אילו מאות פרמטרים.


חשוב לזכור כי מדובר בתהליך ארוך ומורכב, שעלול להמשך זמן רב מאד (לעיתים גם חודשים רבים), אך יתרונו הוא בכך שבסופה של עבודה קשה, הוא מניב פירות איכותיים לאורך זמן רב.

קידום ממומן – תשלום לפי קליק (Pay Per Click) ובקיצור: PPC

הקידום הממומן ברשתות הוא מיידי. בו ברגע ששילמנו עבור הקידום, נופיע מייד בתוצאות החיפוש במקומות הראשונים. אולם - בו ברגע שנפסיק את התשלום עבור המודעה שלנו, נצלול מייד אל תהומות הנשיה של הרשת.


פרסום ממומן בגוגל יבטיח לנו הופעה במקומות הגבוהים בעמוד הראשון (תלוי באיכות האתר שלנו ודירוגו).

פייסבוק מצידה מבטיחה לנו חשיפה גבוהה במיקומים הרלוונטיים ביותר עבורנו.

גם גוגל וגם פייסבוק מאפשרות לנו להגדיר קהל ממוקד (מטורגט) – כלומר: חשיפת המודעות שלנו לקהל הרלוונטי ביותר לעסק, למוצר או לשירות שאחנו מנסים לקדם.


חשוב להבין כי המשמעות היא שאנחנו לא משלמים עבור החשיפה / ההופעה של המודעה ברשת, אלא רק עבור ההקלקה עליה.

כלומר: נחוייב בתשלום בכל פעם שהגולש הקליק על המודעה שפרסמנו. גם אם נניח ראה אותה הגולש אלף פעם, והקליק רק פעם אחת - נחוייב לשלם רק עבור הפעם האחת הזו.

העלויות, אגב, משתנות בהתאם לפרמטרים שונים – אזור, מילות המפתח, עונתיות, ביקושים, תחום העיסוק וכיוצ"ב.

ניתן לעצור את הקמפיין בכל רגע נתון, ולהפסיק את החיוב.

ניתן להגדיר מראש את התזמון המתאים לנו לפרסום המודעה.

קמפיין ממומן PPC יכול להניב תנועה (טראפיק) עצומה לאתר שלנו והתעניינות רבה במוצר, או בשירות שלנו.

חשוב לזכור כי בפרסום PPC בגוגל או בפייסבוק חובה להקפיד על מספר כללים: ביטויי מפתח, תוכן קצר מסקרן וקולע, עמוד נחיתה ייעודי אליו ננתב את הגולשים.

ביטויי מפתח


רצוי מאד לעשות מאמץ כדי שהמודעה תשלח אלינו לקוחות רלוונטיים שבאמת מעוניינים לרכוש את המוצרים והשירותים שלנו [ולא מוצרים או שירותים דומים, שאין להם כל קשר אלינו...] - כאן אני מסבירה איך נצליח למצוא את ביטויי המפתח שמתאימים לעסק שלנו.


2. תוכן קצר מסקרן וקולע


כדאי שנשב עם עצמנו, אולי גם עם חברים, ויחד ננסה לחבר טקסט מעניין ומרגש בעזרתו נוכל להציג את המוצרים והשירותים שלנו. נסיר מראש ביטויים ממשפחת: "מבצע", "אל תחמיצו" וכד'...


3. עמוד נחיתה ייעודי


כדאי להקים עמוד נחיתה עם טופס לידים ליצירת קשר, כאשר הגולש סיים למלא את הטופס הוא יועבר ישירות לאתר שלנו. (רב האנשים מעדיפים שלא להשאיר את פרטיהם, לכן כדאי לציין את מספר הטלפון של העסק על גבי טופס יצירת הקשר, כדי שיוכלו לפנות אלינו ישירות).


כמה נתונים:

נכון לספטמבר 2016 - מעל 60 אחוז מהגולשים הקליקו על 3 התוצאות הראשונות שעלו בגוגל, פחות מ-10 אחוז מהגולשים עברו לדף התוצאות השני.

מעל 40 אחוז מהגולשים העדיפו להקליק על התוצאות המקומיות (הלוקאליות), 60 אחוז מהם הקליקו על התוצאות האורגניות ורק 15 אחוז מהם הקליקו על התוצאות הממומנות.

אז מה ההבדלים ולמי יש יתרון - לקידום הממומן או האורגני?


הקידום האורגני מניב חשיפות והקלקות חינמיות, אנחנו לא משלמים על הקלקות, אבל ... הקידום האורגני אורך זמן רב יותר (לפעמים גם חודשים רבים), ותובע מאיתנו עבודה סיזיפית יומיומית, בתחום.

הקידום הממומן הוא מיידי, מהיר, מדיד, ניתן לראות את התוצאה והאפקט של הקמפיין במיידי.

לדעתי הנוסחה הנכונה היא לשלב בין הקמפיין האורגני לממומן, ורצוי לפנות גם בתחום הזה לבעלי מקצוע, הבקיאים בתחום ניהול המדיה, ויודעים להקים קמפיינים מושכלים, כדי לחסוך בעלויות ולהמנע מטעויות.


בהצלחה רבה

ןלמען הסר ספק - אני לא מומחית בקידום ממון, רק בקידום אורגני [SEO]

68 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page