top of page
חיפוש

האם יש לרשתות החברתיות השפעה על קידום אורגני [SEO] של האתר שלנו ברשת?

השפעה על קידום אורגני [SEO]

בעולם בו אנו מנהלים את חיינו ברשתות החברתיות האם יש לרשתות החברתיות השפעה על קידום אורגני [SEO] של האתרים ברשת?


מפתיע ככל שזה נשמע, התשובה חצויה – והיא מורכבת מ-כן ולא.


תנועה


אין ספק שהרשתות החברתיות מהוות גורם רב ערך בהגדלת תנועת הגולשים לאתר. אבל ... רצוי לבחון אם מדובר בתנועה איכותית.


מה זו תנועה איכותית?


העובדה ש-1,000 גולשים נכנסנו לאתר שלנו מצויינת עבורנו, כל עוד הם שוהים באתר ומגלים בו עניין. במידה ונטשו אותנו תוך שניות ספורות - זה גרוע מאד מבחינתו.

כדי לחדד את ההסבר אומר כך – כמו במשפט המפורסם שקובע כי "עדיף ציפור אחת ביד משתיים על העץ"

כך גם כאן – עדיף גולש או שניים, ששוהים ומגלים עניין באתר שלנו, על פני עשרה או מאה גולשים שקפצו, נטשו ודילגו הלאה ....


גוגל מודד את זמני שהיית הגולשים באתר, ועל פי זה קובע עד כמה האתר רלוונטי ומעניין ואם כדאי לו להציג את האתר ולקדמו בתוצאות החיפוש.


אזכורים ברשת


ראוי לזכור שגוגל סורק את הרשתות החברתיות, וככל שהמותג שלנו מוזכר פעמים רבות יותר, אין ספק ששמו "יהדהד" באזניהם הכרויות של האלגוריתמים.


האם זה אומר שככל שהאתר שלנו יקבל אזכורים רבים יותר ברחבי הרשת, יש בכך כדי לשפר את הציון ולקדם אותנו בגוגל?

שוב - התשובה על כך אינה חד משמעית. גם כאן יודע מנוע החיפוש לזהות אם מדובר במוניטין טוב או רע שצברנו ברשת, ולדרג אותנו בהתאם.

יחד עם זה כדאי לזכור שככל שהנוכחות שלנו ברשת בולטת יותר, היא בהכרח תורמת להכרה רחבה יותר שלנו ושל העסק שלנו על ידי גולשים רבים.


הרשתות החברתיות תורמות לביסוס מעמדנו והפיכתנו למותג מוכר, ואלה מובילים לאתר שלנו קהל רחב, ועל פי רב גם נאמן, שאינו ממהר לנטוש את האתר. ובכך תורם לדירוג גבוה יותר בגוגל.

ביסוס נוכחות איכותית וטובה ברשתות החברתיות משפרת ומעצימה את המוניטין העסקי שלנו ברשתות.

היכולת של הגולשים לשתף ולהשתתף בדיונים ובתכנים שאנחנו מעלים, מבססת את האמון שלהם בנו, כבעלי עסק.


אהה ... כן !! גם את אלה של הגולשים השקטים או השקופים, שאינם מגיבים.

האלגוריתם של מנוע החיפוש מזהה את העדפות הגולשים והוא מייחס להן משקל רב.


מי הן הרשתות החברתיות? ואיפה הכי כדאי לנו לפרסם?


הרשתות החברתיות הן: פייסבוק, פינטרסט, לינקדאין, אינסטגרם, טוויטר ווטסאפ ושות'

ככל שנצליח לייצר קהילות וקבוצות של גולשים, שמתעניינים במוצרים או בשירותים שאנו מעניקים, נצליח להעמיק ולהרחיב את חשיפת העסק והמותג שלנו.


לעסק קטן ובינוני כדאי מאד להתמקד ברשת חברתית אחת או שתיים. לבצע ניטור / איפיון של הרגלי הגלישה והרגלי הרכישה של הקהל הספציפי שלו, כדי לדעת לבטח באיזו פלטפורמה כדאי לו לפעול.


כדאי לזכור שפייסבוק ואינסטגרם לא סורקות את גוגל, ופעמים רבות כשאנו משתפים מאמרים או עבודות מתוך האתר שלנו, נוטות פלטפורמות אלה להוריד את אחוזי החשיפה שלהם.


אבל ... [וזה אבל גדול] – האלגוריתם של גוגל סורק גם סורק את הפלטפורמות האלה, ויודע לזהות את האיזכורים והמוניטין שצברנו בהן. הוא מזהה את האינטראקציה שיצרו הגולשים איתנו ומודד את הכניסות שבוצעו מהרשתות לאתר שלנו.


איך עושים את זה נכון?


בעיקר ע"י פרסום תוכן איכותי. כלומר: תוכן שמספר לאנשים על העסק שלנו, מעניק להם ידע, השראה, הסברים מעשיים, משתף בדילמות ולבטים, ומעורר אמפטיה ושיח.

תוכן מהסוג הזה ידרבן עוד ועוד אנשים להצטרף למעגל המתעניינים ולבצע אינטראקציה איתנו. גם קריאה שקטה של גולשים, ללא כל מעורבות, היא אינטראקציה טובה לנו. מנוע החיפוש יודע לזהות אותה.


תוכן פחות איכותי הוא תוכן פרסומי, כזה המכריז על מבצעי מכירות, הנחה. הרשמה. הצעות לרכישת שירותים או מוצרים.

לדאבוננו - גם את אלה יודעת גוגל לזהות.

בשולי הדברים ראוי להסביר שגוגל מזהה ומאבחנת את הפעילות האנושית. היא "עוקבת" אחרינו ואחרי הפעילות שלנו, ויודעת "להגיד" מתי תוכן מסויים מעניין אותנו, מסקרן אותנו, וגורם לנו למעורבות. ומתי פחות.

אבל את זה אתם הרי כבר יודעים. שימו לב שבכל פעם שאנחנו מתעניינים בחופשה בקריביים, או ברכישת ג'יפ מפואר, או חלילה בטיפול במחלה, גוגל מציע לנו לעיין בתוכן זהה נוסף בתחום.


שורה תחתונה - יש לרשתות החברתיות השפעה על קידום אורגני.


ולכן - כדאי מאד להשקיע בקידום האתר גם ברשתות החברתיות, ולפרסם תכנים איכותיים בפלטפורמות, המאפשרות לנו לעשות זאת, כדי למקסם את ה-SEO [הקידום האורגני] של האתר שלנו ברשת.


בהצלחה רבה מאד


ואם יש לך צורך בעזרה, אפשר לפנות אלי. כמומחית וויקס ו-SEO, אשמח לדבר איתך ולתת לך הצעת מחיר מדוייקת ללמד אותך איך לבצע את העבודה.


83 צפיות0 תגובות
bottom of page