top of page
חיפוש

איך לעצב לוגו בעידן הדיגיטלי



לוגו עם הסימון אסור לעשן

לוגו הוא סימן ההיכר המובהק של העסק שלנו. הוא מוכרח לרגש ולבלוט, אך גם לייצג את המותג שלנו באופן מדוייק ומעורר השראה. כי בסופו של דבר הלוגו מבדל אותנו מהמתחרים ומחבר אותנו ללקוחות. בעידן הנוכחי ראוי שהוא גם יתכתב עם שפות ותרבויות שונות ברחבי הגלובוס.

במילים אחרות על כתפיו הרכות של הלוגו שבחרנו מוטלת מטלה כבדת משקל - להשאיר חותם ורושם בל ישכח על כל רואינו. ו... כידוע – הרושם הראשוני הוא הקובע.

איך לעצב לוגו?

בעיקרון מורכב הלוגו מצורה וצבע,

אך הוא לא רק סימן חזותי, או סמל, הוא הרבה מעבר לזה. הוא חייב לדבר עם האנשים ולהעביר להם מסרים ברורים לגבי מהות ואיכות השירות או המוצר, שאנחנו מעניקים.

הוא חייב לשקף את ערכי המותג שלנו. להיות עדכני ולהסתנכרן באופן מיטבי ואיכותי עם אנשים בחלקים שונים של העולם. הוא חייב להתכתב באופן ראוי עם הפלטפורמות השונות ב-און דיגיטל וב-אוף דיגיטל. (כלומר - בניירת המשרדית בשלטי החוצות וברשת האינטרנט וכו').

לוגו זז – (גיף - GIF)

הלוגואים האלה כמעט חלפו מן העולם. לפני שנים בודדות הן נחשבו לחידוש מרעיש, קליט ובולט. אך דווקא התפתחות הכלים הדיגיטליים והסמארטפונים הכחידה כמעט לחלוטין את השימוש בהם, והם נחשבים למיושנים, ילדותיים, מעכבים וחסרי מעוף.

רב החברות הפסיקו לחלוטין את השימוש בגיפים. זמן הטעינה היקר שהן תובעות, פגם בחוויית הלקוח וגבה מהן מחיר יקר.

הניראות באון-ליין היא בעלת חשיבות מכרעת.

הפלטפורמות השונות מאפשרות לנו, רובן ככולן, לפרסם את הלוגו שלנו. על פי רב הן מקצות לנו שטח מרובע. היום יותר מתמיד כדאי להתחשב בכך בעת יצירת הלוגו.

לצבעים נודעת השפעה על הלקוחות שלנו. נוטים לחלק את הצבעים לשני סוגים עיקריים: צבעים חמים (צבעים מעוררים אנרגיה) וצבעים קרים (צבעים מרגיעים).

כאשר בוחרים צבע ללוגו ראוי לחשוב מה אנחנו רוצים לעורר אצל הלקוחות שלנו, מה אנחנו מבקשים לשדר להם.

צריך לזכור שהצבעים במובייל נראים שונים מאלה המודפסים. אם בחרתם בצבעים מטליים - זהב, ברונזה או כסף בפרינט, בדיגיטל הם יקבלו גוון מט, ויראו פחות מבריקים וזוהרים.

הצורה היא האלמנט העיקרי

תמונה, ציור, איור או אות. הסמל שנבחר חייב להיות מסוגל להסביר ללקוח בהרף עין את התוכן של המותג, להעביר לו את המסרים באופן קצר וקולע.

הרציונאל הוא פשוט - המח שלנו סורק ומגיב לתמונות ואיורים באופן טוב יותר. הוא מצליח לזהות ולפענח סימנים חזותיים במהירות רבה, והכי חשוב – קל לו לזכור אותן.

מותגים לא מעטים מטביעים את שם הפירמה בלוגו (כמו: "קוקה קולה", "טבע" ואחרים).

לעומתן יש חברות המשתמשות באות אחת בלבד (כמו: "תנובה", יצרנית הרכב "פולקסווגאן", "פייסבוק" ו"מקדונלדס") או באיור, (כמו: "שטראוס" למשל או "אפל" "טוויטר", "אינסטגרם" ואחרות).

לא מעט חברות מסתפקות בצורה גאומטרית – "נייקי", "מכבי", "סיטרואן" ועוד.

לעומת זאת הטמעה של מילים נצרבת במוחנו לאט יותר, אבל נותרת בזיכרוננו זמן רב יותר.

על פי רב חברות שהלוגו שלהן נושא את שם המותג, יציגו אותו באמצעות גופנים מיוחדים, לפעמים גופנים שבורים, או חלולים, ישרים, עקומים, קצרים, ארוכים, עבים או דקיקים, חד מימדיים או תלת מימדיים וכו'.

באמצעות טכניקות גרפיות הן יערכו ויסדרו את האותיות באופן מרתק, שונה, ציורי. כמו למשל "קוקה קולה"; הכיתוב המשולב של אותיות כתב יד מסולסלות יוצרות מעין איור, קל לזהות את המילה בים של תכנים.

לעומתה המתחרה "פפסי" בחרה בגופן דפוס נטוי. "עלית" משלבת בלוגו שלה אותיות דפוס וכתב יד.

כל לוגו עושה כמיטב יכולתו לצוד את עיניהם של הלקוחות במרחב.

לא מעט חברות ישראליות מאמצות את האלף בית האנגלי – "בזק" למשל, "פלאפון" ואחרות.

רב החברות אינן קופאות על השמרים ומשנות מעת לעת את הלוגו שלהן. כיום נוטים לחשוב ששינוי הלוגו הוא מרענן, מוסיף עניין, מראה על חשיבה מחודשת, על שינוי ועל פתיחות. חברות רבות מעדכנות את הלוגואים שלהן. על פי רב באופן מעודן ושמרני, תוך הקפדה על שמירת הצבעים.

יש לא מעט אתרים ברשת המסייעים לבחור ולייצר לוגו, אפשר לקבל מהם השראה ואפשר גם להעזר בהם בתחילת הדרך ולייצר לעצמכם לוגו.

אחד מהם הוא בית החרושת ללוגו. - וגם כאן חשוב לי לציין ולהדגיש כי אין לראות בכך כל המלצה לגבי האתר, וכי כניסה אליו וכל שימוש שתבצעו בו הינם באחריותכם הבלעדית.


אגב – האקדמיה ללשון עברית קבעה את המילה סמליל בעברית כתרגום למילה "לוגו".

52 צפיות0 תגובות
bottom of page