top of page
חיפוש

מה עדיף אתר כהה או אתר בהיר?




אתר שחור

הגם שעיצוב אתרים שחורים הפך להיות מאד טרנדי בשנים האחרונות, עדיין הם מהווים אתגר לא פשוט, הן מבחינת חוויית המשתמש והן מבחינת הקידום שלהם ברשת.

שחור הוא ללא ספק צבע קשוח

פוחדים מחתולים שחורים???, [אני גידלתי פעם אחד. קראנו לו מזל טוב].


אז איך אתם עם אתרים כהים?? בחירת צבע הרקע באתר היא שיקול קרדינלי בהקמה ובפיתוח של אתרים. לקומפוזיציית הצבע יש חשיבות מהותית בעיצוב האתר. וכבר בשלבים הראשונים של התכנון אנחנו חייבים לבחון ולבחור בין בהיר לכהה.

לשימוש שאנחנו עושים בצבעים בכלל, ובצבעי הרקע בפרט, יש משקל רב ועוצמתי בהעברת המסרים ובקידום האורגני שלנו ברשת.

ואין ספק שבתוך הקו הדק המפריד בין הצלחה מסחררת לכישלון מטורף מהולים גם הצבעים – שחור ולבן.


אז מה עדיף? אתר כהה או אתר בהיר?


איזה צבע הולם את האתר שלנו, ומבטיח לנו הצלחה? ומה כדאי לבחור - קאנבס אתר שחור כהה או לבן בהיר?


לפני שאנחנו צוללים פנימה, חשוב לי להגיד שוויקס מאפשרת לשנות את פלטת הצבע בלחיצת כפתור, כך שניתן להתרשם ולהחליט איזה רקע אנחנו מעדיפים.

באיזה צבע נעדיף את הקאנבס שלנו ולמה?

במערכת השיקולים כדאי לחשוב על מספר עקרונות:


נוחות

האם נח לנו לעבוד על אתר כהה?


טעם אישי

האם אנחנו באופן אישי מתחברים לצבעים כהים או בהירים?


קהל היעד

לצבעים יש השפעה קרדינלית על השהייה, הבחירה והרכישה של הלקוחות. ויש הבדלים בין קהלים ממגזרים ומגדרים שונים. [נשים, למשל, קובעים סקרים שנעשו בארץ ובעולם, פחות מתחברות לצבעים כהים ביחס לגברים]


הצרכים הספציפיים שלנו

האם המוצרים שלנו זקוקים לתיווך של הצבע? האם צבע הרקע מאפשר לתוכן שלנו לזרוח ולבלוט, או שהוא אופף אותו בערפל ומסתיר אותו? מה משרתת הבחירה?

איזה יתרונות יש לאתר עם רקע כהה / שחור:

יש הגורסים שצבע שחור מקרין אלגנטיות, אסתטיקה ורמת גימור יוקרתית גבוהה. לדידם, העיצוב הכהה מציע חוויית משתמש חדשנית ויצירתית, שמסקרנת את הגולשים, וגורמת להם להשאב ולהתעכב באתר.


אתרים שחורים, ובכלל זה אתרים כהים, יכולים להראות נפלא, להקרין מקצועיות ותחכום, אבל ... באותה המידה הם יכולים להראות מרושלים, חובבניים, קודרים, להרחיק מהם את הגולשים, ולגרום למותג לכישלון חרוץ.


עיצוב אתר שחור לא מתבטא רק בצביעה - השחרה של הקאנבס, ובהלבנה של הפונטים. אלא מחייב התחשבות בפרמטרים רבים, ובהתאמת הסגנון לתפיסה ולמותג.


באופן כללי ומאד גורף - אתרים מרובי תוכן [בלוגים, אתרי קורסים, הדרכות וכד'] פחות יתאימו לעיצוב כהה, כיוון שהעיצוב הכהה מכביד מאד על הקריאה.

אין טעם לפרסם מתכון או חוות דעת על ספר, כשהגולשים מתקשים לקרוא. ובוודאי שהגולשים יתקשו מאד להתרכז בהדרכה ולעקוב אחריה.

עדיין זה לא אומר שכל אתר שאינו בלוג או קורס הדרכה כן יתאים לקונספט של עיצוב שחור. [רק אומרת]

במה צריך להתחשב?

המותג

כדאי לחשוב מה אנחנו מוכרים?, איזה שירות אנחנו מציעים? עד כמה המותג שלנו צבעוני או חיוור. ככל שהמותג שלנו צבעוני, ובעל נוכחות טובה, השילוב שלו על רקע שחור יכול להיות טוב.

ככל שהמותג שלנו חיוור, כדאי לבדוק אם עיצוב שחור לא מעלים, מחוויר או מסתיר אותו.


טקסטים וגופנים:

כדי להקל על הקריאה באתר שחור, צריך להשתמש בפונטים גדולים ומרובעים בצבע לבן. פונטים מסוג אלמוני, תהומה, אסיסטנט והיבו, הם פונטים טובים. גודל הפונט בפסקאות צריך להיות 20 – 22 פיקסל. גודל הכותרות – 40 – 80 פיקסל.

חייבים להקפיד על טקסט מאד מאוורר. כדאי לחלק אותו לפסקאות קטנות, להפריד עם כותרות גדולות ולהשתמש בבולטים.

איפה שאפשר [אם אפשר] כדאי למקם את הטקסט בתיבות בהירות [ולהשתמש כמובן בפונטים שחורים על רקע לבן / אפור בהיר].


תמונות:

בזהירות אני אומרת – אתרים עם רקע שחור יכבשו את לב הגולשים אם יכילו תמונות מעניינות וטובות באיכות גבוהה, ופחות טקסטים [תוכן כתוב].

התמונות חייבות להיות מעניינות וברזולוציה גבוהה, כדי שיעמדו במרכז תשומת הלב של הגולש. אם מדובר באתר מסחרי, תמונות המוצר חייבות להיות מקצועיות.

לאתרים כהים, יש נטייה להציג ולהבליט תמונות מפוקסלות וחובבניות, בדומה למשטחים כהים, שנוטים להבליט כתמים...

התאמה למובייל

חובה מיוחדת לבדוק ולבחון האם הקונספט מתאים למובייל. עיצוב כהה במסכים קטנים בעייתי יותר. וכאשר מתכננים להקים אתר שחור, חייבים לבדוק את הניראות והשימושיות שלו במובייל.


התאמה למשתמש – החופש לבחור

רב האנשים מתקשים לקרוא טקסטים באתר כהה. לכן לדעתי, כדאי לבחון הוספת תוסף המאפשר למשתמש לבחור בין גלישה באתר כהה או בהיר. [הבעיה שהתוספים האלה מכבידים על מהירות הטעינה של האתר, ולעיתים יוצרים בעיות באתר]

לסיכום, חשוב לזכור ש...

צבע הרקע של אתר גם משפיע על מהירות הטעינה שלו.

אתרים כהים עם רקע שחור כבדים יותר, וזמן הטעינה שלהם יהיה ארוך. זה קורה בעיקר כשהתוכן על הרקע הוא טקסט או אלמנטים אחרים שדורשים הלבנה ברזולוציה גבוהה.

כאשר הרקע כהה, הטקסט והאלמנטים שממוקמים עליו נטענים באופן איטי.

בנוסף, כאשר יש באתר גם אפקטים גרפיים או אנימציות [כמו תמונות או וידאו], נוצר צורך בעיבוד גרפי נוסף ולדפדפן ידרש זמן ארוך יותר כדי להעלות אותם.


אז מה עדיף בעינייך אתר שחור או לבן?
72 צפיות0 תגובות
bottom of page