top of page
חיפוש

כל מה שרצית לדעת על שגיאה 404, ואיך תיצרו דף שגיאה אישי באתר WIX שלכם


שגיאה 404
שגיאה 404

מבאס לחפש משהו ולהתקל בהודעה הזו, אבל ... כפי שאמרו חזל"נו - "אם החיים נתנו לנו לימונים, כדאי שנכין מהם לימונדה ...".


אם אצה לכם הדרך, ולא ממש מעניין אותכם מה זה דף שגיאה. למה זה קורה. מי האשם. איך אפשר להמנע מזה וכו' ... - אז בסוף המאמר הזה צירפתי הדרכה מסודרת איך להכין לימונדה צוננת ועריבה לחיך.


מה זה בכלל שגיאה 404?

כאשר אלמנט מסויים (תמונה, טקסט, עמוד, סרטון, לינק וכו') באתר אינו מתפקד, או אינו נמצא, השרת מודיע לנו שהוא לא מצליח למצוא את מבוקשנו הוא עושה זאת בהצגת הודעת שגיאה 404, שמשמעותה המילולית היא : Page Not Found [כלומר - העמוד לא נמצא].


למה זה קורה?


אתרים, בדיוק כמו אנשים, מתבגרים, מזדקנים ומשתנים. לינקים שבעבר היו מחוברים לאתר מסויים, אינם מחוברים אליו עוד, כי הוא הוסר ואינו קיים יותר (ואז מתקבל למעשה לינק שגוי, או בעגה המקצועית: "לינק שבור").


איך ומתי זה קורה?


זה קורה כאשר מחקנו או הסרנו איזשהו רכיב מהאתר:


למשל - מחיקה של תמונה מסויימת, תגרום לכך שהדפדפן לא ימצא את התמונה ויציג מסגרת ריקה עם כיתוב שגיאה בטעינת התמונה (כמו בתמונה המצורפת).

שגיאת תמונה
שגיאת תמונה באתר

או כאשר מתוך האתר שלנו אנחנו מפנים את הגולש באמצעות לינק (URL) לאתר אחר ברשת, אך האתר אליו הפננו את הגולשים הוסר מהרשת ואינו פעיל יותר. או כאשר החלטנו למחוק עמוד מסויים מהאתר שלנו, ולא ביצענו את זה עם הפניות כראוי.


למה חשוב להמנע משגיאה 404 ולתקן אותה?


שגיאה 404 מעכבת את הקידום (האורגני) שלנו ברשת, כיוון שהיא "מאותת" לגוגל שהאתר שלנו לא מעודכן. גוגל מסייע לנו לאתר ולתקן את השגיאות, כיוון שאלה פוגעות מאד בחוויית המשתמשים באתר. בעל האתר צריך לעדכן את האתר שלו, כדי להמנע משגיאת 404.

את השגיאות באתר ניתן לראות באמצעות כלי Search console של גוגל.

כדאי מאד להקים דף שגיאה אישי

דף שגיאה אישי, הוא למעשה הקצאת עמוד יעודי עבור לינקים שבורים. כדאי לעצב אותו בהתאמה לעיצוב של האתר שלנו, ומאפשר לנו מיחד - לא לאבד גולשים ולשמר אותם אצלנו באתר, ומאידך - להעמיק ולהעצים את חוויית המבקרים באתר שלנו.

מטרת עמוד השגיאה האישי היא ליידע את הגולשים שהעמוד שחיפשו לא קיים, ולאפשר להם למצוא את מבוקשם באתר שלנו.

נוכל להשתמש בדף הזה כדי להציג בפני הגולשים עמודים משמעותיים באתר שלנו (שאולי יתנו מענה לחיפוש שלהם), כמו – עמוד הבית | גלריית עבודות | צור קשר וכו'.

לעסקים גדולים כדאי להוסיף בעמוד זה סרגל חיפוש, כדי שהגולש יוכל למצוא בקלות את מה שחיפש.

ההוראות בעמוד שגיאה אישי צריכות להיות מדוייקות ומאד ברורות. כדאי לזכור שהגולשים לא תמיד מבינים מה זו שגיאה 404, ומבחינתם הם הגיעו בעצם למבוי סתום - Dead end. רצוי להבהיר להם שלא כך הוא, כי אכן הגיעו לאתר שלנו, וכי מכאן הם יכולים להגיע לעמודים שונים באתר.

איך מקימים עמוד שגיאה 404 אישי באתרי Wix?


1. מוסיפים עמוד לאתר.

2. מסתירים אותו מהגולשים וממנועי החיפוש.

3. מעצבים אותו כרצוננו.

4. מוסיפים ל-Slug של ה-url את הסיומת error404 [כמו שמסומן בתמונה המצורפת. שם האתר הכלוא בסוגריים הכפולות = הוא שם הדומיין שלנו, אל תשכחו להחליף אותו. כי אם תשכחו - תעבירו את הגולשים הטועים שלכם, אלי (:. את שם העמוד השאירו כמו שהוא.]




עמוד שגיאה אישי
עמוד שגיאה אישי

הערת שוליים חשובה


בשולי הדברים חשוב לי להבהיר כי כאשר החלטנו למחוק עמוד מהאתר שלנו, כדאי מאד מאד לשקול ביצוע הפניה 301 לעמוד אחר / חליפי, שעוסק בנושא זהה. כדי שהדפדפן לא יחזיר לנו שגיאה 404.


אני ממליצה על כך בזהירות, כיוון שזה מאד תלוי גם בותק ש"צבר" העמוד ברשת. כשמדובר בעמוד עם ותק ומוניטין שהניבו תנועה משמעותית - חובה לבצע הפניות 301.

במקרים בהם העמוד לא צבר ותק כלשהו, לא אונדקס, ולא נערכו בו ביקורים משמעותיים - אין צורך להכנס לפאניקה.



בהצלחה רבה

ואם יש לך צורך בעזרה, אפשר לפנות אלי. אשמח לדבר איתך ולתת לך הצעת מחיר מדוייקת לביצוע העבודה.


204 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page