top of page
חיפוש

איך לפתוח חנות באינטרנט



עגלת קניות צבעונית על לפטופ

הקמת וניהול חנות אינטרנטית היא משאת נפשם של בעלי עסקים רבים. כמעט כולנו חולמים להקים חנות מקוונת ולמכור את המוצרים והשירותים שלנו און ליין, מבלי לשלם דמי שכירות, ארנונה, מיסים, שכר עובדים וכו'.

הרשת מוצפת בזירות מסחר רבות, איך נבטיח שהזירה שלנו תהיה זירה שוקקת עם היקף מכירות ראוי?


כדי לבחור נכון, עלינו להבין איזו זירה מתאימה לאופי הפעילות והצרכים הייחודים שלנו, ומה היתרונות והחסרונות של כל פלטפורמה כזו.

סקר שנערך באיביי (ב-2016) העלה כי הישראלים רוכשים בממוצע לפחות פעם אחת בשנה ברשת. האמריקאים, לעומתנו, מבצעים בממוצע רכישה אחת ביום.

בארה"ב נסגרים קניונים רבים בזה אחר זה. שנת 2017 התאפיינה בשיא של סגירת חנויות ומרכזי מסחר רבים (מעל 800,000 חנוייות נסגרו בארה"ב) – תוצאה ישירה של מעבר לזירות מסחר מקוונות.

השוק הישראלי, כידוע, מחקה את השוק האמריקאי, ויש להניח שבשנתיים הקרובות גם בישראל יסגרו חנויות ויפתחו עסקים מקוונים.

השאלה היא לא אם צריך להיות נוכח ברשת, אלא איך צריך להיות נוכחים ברשת. כיצד עלינו להקים ולבסס זירת מסחר איכותית ותכליתית.

רב בעלי העסקים מאמינים שנכס דיגיטלי קל יותר לתפעול. אז נכון שבעולם המקוון אין תשלומי שכירות וארנונה, אין צורך להעסיק עובדים רבים, ופעמים רבות תוכל לבצע את העבודה בזמנים הנוחים לך. ונכון גם שההתנהלות היא ישירה בינך לבין הקונה.

אלא שבהקמת חנות דיגיטלית יש אלמנטים רבים שצריכים להלקח בחשבון מראש.

כיוון שהלקוחות על פי רב אינם לקוחות מזדמנים, המטיילים להנאתם ברחוב הראשי ומביטים בחלונות הראווה, עלינו להגדיר ולתכנן מראש – מי הקהל שלנו? איך נצליח להגיע אליו? ויותר מכך – איך נצליח להביא אותו אלינו – להכניס אותו לחנות שלנו, לגרום לו גם לרכוש מאיתנו את המוצרים והשירותים?

הצגת המוצרים בחנות חייבת לשקף לא רק את מגוון המוצרים שלנו, אלא את יכולות המכירה שלנו ואת היכולות שלנו לרצות את הגולש, להעניק לו חוויה ייחודית, מרשימה.


זו ההזדמנות היחידה שלנו לגרום למבקרים להוציא כסף מהכיס ולשלשל אותו לכיסנו, ולכן חשוב שתמונת המוצר תהיה משכנעת, אך לא פחות מכך גם תיאור המוצר חייב להיות נרחב, מפורט ונהיר. (כולל: מידות, צבעים, גדלים, מחיר, איכות, זמן אספקה, אופציית ביטול ועוד)

אם באוף ליין אנחנו יוצרים עם הלקוח מגע פיזי – אנחנו משוחחים איתו, טופחים על שכמו, מחמיאים, משדלים, מסבירים, מתלוצצים וכו'.

הרי שבאון ליין הקשר הראשוני עם הלקוח הפוטנציאלי הוא קשר טכני, וירטואלי, אין לנו מושג איך הוא נראה (גבוה? נמוך? ממושקף?), מה הוא מחפש בדיוק, אנחנו יורים באפלה.

כדי שנצליח גם לפגוע במטרה שלשמה ירינו, אנחנו חייבים למצוא דרך להגיע אליו, לדעת לדייק את הלקוח שלנו, להעניק לו חוויית גלישה איכותית, לרכוש את אמונו, לסקרן אותו כדי שלא ילך הלאה, כדי שיעצור וישלוף את כרטיס האשראי.

אנחנו חייבים לחשוב מראש על אופן הטיפול בלקוח, מדיניות התשלום, מדיניות ביטול העסקה והחזרת התשלום ללקוח, אריזה, שינוע המוצר, בלאי, איחסון ועוד. – כל אלה כרוכים בעלויות כספיות שצריכות להלקח בחשבון מראש.

גם בחירת הפלטפורמה עליה נבנה את החנות, היא בעלת חשיבות קרדינלית. הקמת חנות על תשתית לא נכונה, פלטפורמה מיושנת, מסורבלת, לא עכשווית, כזו שהאופציות בה אינן תואמות את הצרכים של העסק ושל הלקוחות, עלולה לסכל מכירות.

חשוב מאד שהחנות הוירטואלית תצוייד במערכת ניהול ידידותית, נגישה וקלה. תכלול צ'אט שמאפשר לתת מענה מיידי לצרכן. רשימת משאלות, עגלות נטושות. מוצרים דומים ועוד.

לא פחות חשובה היא היכולת הטכנית שלנו אנחנו מוכרחים להיות מסוגלים טכנית לתפעל, לשנות, להתאים ולשדרג את התכונות לפי צרכי השוק והתפתחותו. או להכשיר לכך את אחד העובדים שלנו שיעשה זאת עבורנו..

לסיכום, אתרי מסחר אלקטרוני הם דרך מצויינת להרחיב את קהל הלקוחות, כל עוד נערך לכך ונלמד לעשות זאת נכון.

30 צפיות0 תגובות
bottom of page