top of page
חיפוש

מחיקת עמודים מאתר האינטרנט - איך מוחקים עמוד מאתר האינטרנט?



מחיקת עמוד מקוון ברשת
מה עלינו לעשות כשאנחנו רוצים למחוק עמוד מהאתר שלנו? ולמה לא נוכל פשוט למחוק את העמוד ולהקים תחתיו חדש?

לא מעט בעלי אתרים מוחקים ומסירים עמודים מהאתר, מכל מיני סיבות שונות ומשונות. החיים ברשת, כמו החיים במציאות הפיזית, משתנים והתמורות שחלות בעסק שלנו, דורשים עדכונים ושינויים.


השינויים שעוברים עלינו בחיי היומיום באים לידי ביטוי גם באתר האינטרנט שבבעלותנו.


לפעמים אנחנו מרחיבים או מצמצמים את השירות שאנחנו מעניקים. לפעמים דברים שכתבנו בנושא מסויים השתנו זה מכבר, אינם רלוונטיים עוד, וראויים לעדכון.

הפסקת פרסומות קצרה ... מה לגבי הוספת עמודים?

מעבר להסרת עמודים, חשוב לזכור שגם הוספה של עמודים מחייבת אותנו לנקוט במשנה זהירות שלא לפגוע במבנה ההנדסי, בזרימה של האתר ובעיצוב הקונסטרוקציה שלו. פגיעה אלה יכולה לפגוע בחשיפת האתר ברשת ע"י מנועי החיפוש, בחוויית המשתמשים שלנו, במטרות ובאיפייון שביצענו.


אתר אינטרנט הוא לא אלמנט סטטי. הוא אלמנט חי, שמתעדכן כל הזמן, במטרה להגדיל ולהרחיב את קהל הלקוחות שלנו ולהעביר להם מסרים עדכניים ומדוייקים.


חשוב לזכור כי עמוד אינטרנט, הוא לא רכיב גרפי שאפשר לשנות, למחוק או להסיר רק כי ככה מתחשק לנו, או כי פחות אהבנו את המופע שלו.


בניגוד להסרת או מריטת שערה סוררת, הסרת תוכן מהאתר חייבת להתבצע מול גוגל, כדי שיסיר אותנו מהאינדקס שלו. ברשת - חובה עלינו להודיע לגוגל על כל שינוי שאנחנו עורכים בעמודים המקוונים.


גוגל מאפשר לנו 2 אופציות להסרה – הסרה זמנית [למשך פרק של כחצי שנה]. או הסרה לצמיתות [בלחיצה על הסרת "תוכן מיושן" [כפי שמופיע בצילום המסך למטה], נוכל להגיש בקשה לגוגל להסיר לצמיתות את העמוד מהאינדקס שלו.


תכל'ס איך מבצעים נכון מחיקת עמודים מאתר האינטרנט?


מבטלים את כל הקישורים הפנימיים המפנים אל העמוד אותו אנו רוצים להסיר מהאתר.


אם יש קישורים חיצוניים שמפנים אל העמוד, ראוי לעדכן אותם [ככל האפשר] ולהחליפם בקישורים לעמודים עדכניים [ורלוונטיים] באתר.


מסירים את העמוד מממשק העריכה באתר.


שולחים פרוטוקול ביצוע למנועי החיפוש - מודיעים להם על מחיקת העמודים מאתר האינטרנט, כדי להבטיח שימחקו אותו ממסד הנתונים שלהם. עושים זאת באמצעות Sitemap או Search console [כאן עלינו לרשום את שם הנכס למעלה מצד ימין [כפי שמופיע בצילום המסך מטה], לבחור ב"הסרות" ולהחליט איזה סוג של הסרה אנחנו בוחרים [הסרה זמנית או הסרה לצמיתות = כלומר: "תוכן מיושן"].


ממליצה כעבור מספר ימים לבדוק את סטטוס העמוד בכלי ה- Google Search Console, כדי לוודא שהעמוד אכן נמחק ממסד הנתונים של מנוע החיפוש.


הסרת עמוד מהאינדקס של גוגל - צילום מסך

קוד שגיאה 410 - מה זה?

כדי להסיר את העמוד לצמיתות מהרשת, עלינו להוסיף קוד שגיאה 410. קוד זה מעדכן את מנועי החיפוש כי העמוד הוסר לצמיתות, ומורה להם שלא לכלול אותו עוד בתוצאות החיפוש, ולהסירו מהאינדקס שלהם.


בוויקס, לדאבון הלב, אין כרגע אופציה לייצר קוד 410,

ובכל זאת ניתן להוסיף הפניה לעמוד אחר, או לחילופין לבצע שינוי בגירסת העמודים או לחילופין שינויים בתכני העמוד, שידווח לגולשים על הסרה לצמיתות [אופציה פחות טובה]


יחד עם זאת ראוי לזכור שרב החיפושים מתבצעים במנוע החיפוש של גוגל, שמחזיק עדיין בתואר אלוהי הרשת.

חשוב לציין:

בשימוש ב-Google Search Console - ההסרה היא רק ממנוע החיפוש של גוגל, ולא ממנועי החיפוש האחרים.

לא כל מנועי החיפוש מסירים את העמודים ממסד הנתונים באופן מיידי, ולעיתים אורך התהליך מספר ימים ואפילו שבועות.

כדאי על כן להוסיף לאתר עמוד שגיאה, שיפנה את מי שהגיעו בטעות לעמוד שהוסר, ויחזירם אל האתר שלנו.

בהצלחה רבה,

ואם יש לך צורך בעזרה או בביצוע, אפשר לפנות אלי.



143 צפיות2 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page