top of page
חיפוש

מה זה איחסון אתרים?



HOSTING

אם "אחסון אתרים" נשמע לכם זר ומוזר, ואין לכם מושג על מה מדובר, אתם בחברה טובה.

המון אנשים לא מבינים את הביטוי הזה, חלקם שמעו עליו, אבל לא לגמרי יודעים מה צריך לעשות עם זה, או למען הדיוק – בשביל מה צריך את זה בכלל.

אנסה לפשט - בדומה לעסק פיזי, שאנו מחוייבים למצוא עבורו מקום פיזי (בקניה או בשכירות), כדי שהלקוחות שלנו ידעו למצוא אותנו ולהגיע לרכוש מאיתנו מוצרים ושירותים.

בדיוק כך גם העסק הוירטואלי (אתר אינטרנט), חייב שנמצא לו מיקום בו יוכל לפעול ואליו יוכלו להגיע הלקוחות שלנו.

כיוון שמדובר בעסק דיגיטלי, ולא פיזי, המיקום (או האיחסון - Hosting) נעשים על גבי שרתים.

כלומר: אנחנו מעלים או ממקמים את האתר על מעין מחשב רחוק. זה דומה במקצת לפעולה שאנחנו עושים כשאנחנו שומרים קובץ מסויים, אנחנו כבר לא מתייקים אותו בארכיון מאובק, אלא שומרים אותו על גבי כונן המחשב שלנו.

אתר, בשונה ממסמך או קובץ, מבוסס על מערכת ניהול, כלומר: הוא דינאמי, ניתן לערוך בו שינויים, הן ע"י הבעלים והן ע"י הגולשים.


בשפה יומיומית פשוטה מדובר ב"מסמך אינטראקטיבי". כזה שיודע לבצע אינטראקציה - לשאול ולהשיב ולענות לבקשות הגולשים ולהעביר אותם בערוצים הנכונים.

אנחנו שומרים [וליתר דיוק מאחסנים] את האתר על גבי שרת

זאת על מנת שמנועי החיפוש ידעו למצוא אותו, ולהציג אותנו בפני גולשים ולקוחות פוטנציאלים, המחפשים את השירותים או המוצרים שאנחנו מספקים.

השרת בנוי ממערכי איחסון שיתופיים ויעודיים, הפועלים 24/7 תוך כדי גיבוי מתמיד.

השרתים אחראיים על איכות התקשורת של האתר שלנו עם מנועי החיפוש ועם הגולשים, על אבטחת המידע מפני גורמים עויינים (האקרים למשל), על שמירה וגם על מהירות טעינת העמודים באתר.

שכירת האיחסון נעשית על פי רב לשנה או לשנתיים, ואפשר גם בתשלום חודשי. מחירי האחסון השנתיים [כיום] מתחילים סביב כ- 300 ₪ ומשם עולים, בהתאם למורכבות האתר, נפחו וגודלו.


בהצלחה רבה
14 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page