top of page
חיפוש

על מה ולמה גוגל משלמת לבלוגרים ולבעלי אתרים



Google AdSense - wordswales

למה גוגל משלמת לבלוגרים ולבעלי אתרים?


גוגל אדסנס (Google AdSense), מערכת הפרסום הממומן (PPC) של גוגל, רוכשת מבעלי אתרים ובלוגרים שטחי פרסום באתר הפרטי שלהם, ומאפשרת להם לחלוק אתה רווחים, שמניבים פרסומות שהיא מטמיעה באתר ובבלוג שלהם, בתנאי שהאתר או הבלוג איכותיים כמובן.


למעשה יכול כל בעל אתר להצטרף לתוכנית הרווחים של גוגל, בה הוא מאפשר לגוגל להשתמש בשטחי הפרסום באתר שלו.


מערכת גוגל אדסנס מאפשרת לראות את הרווחים שנצברו בכל עת.

הפרמטרים בהם מחוייבים האתרים לעמוד, כדי שגוגל תשלם להם על שטחי פרסום:

כדי להרוויח כסף מפרסומות באתר או בבלוג, חייבים האתר והבלוג להיות איכותיים, בעלי דירוג גבוה, מקוריים, מעניינים, ובעלי תנועה טובה של גולשים.

ככל שהתנועה באתר גדולה, הרווחים יגדלו.

אבל גם אתרים קטנים יכולים להרוויח לא מעט, ואף להוזיל או לחסוך את עלויות איחסון השרת, ולעיתים גם לממן לעצמם מודעות פרסום במדיה.

אתר שמפר זכויות יוצרים, משתמש בשפה לא ראויה, מעתיק תכנים, מנוגד לחוק וכיו"ב לא יאושר ע"י גוגל והיא לא תפרסם בו מודעות.

גוגל משלמת לבלוגרים ובעלי אתרים, אבל לא לפני שבדקה שבעלי האתר לא הקליקו בעצמם על המודעות, ולא נקטו באמצעים המעודדים משתמשים אחרים להקליק על הפרסום.


מי שעובר על סייגים אלה נפסל ע"י גוגל.

בחירת המיקום לפרסום

נוכל לבחור את המיקום בו אנחנו מעוניינים לשלב פרסומים באתר שלנו, גוגל תנפיק לנו פיסת קוד Javascript, אותה נטמיע באתר במיקומים שבחרנו להקצות למודעות ממומנות.

כדי למקסם את הסיכוי שהמודעה תניב רווחים, מבצעת גוגל את ההתאמה (Matching) לתוכן באמצעות אלגוריתמים, שבוחנים את התוכן בכל עמוד באתר ומשבצים בו מודעת פרסום רלוונטית, מתוך הבנה שגולש המתעניין במוצר X, יקליק על פרסום, המציג לו אופציות נוספות, המקושרות למוצר בו חפץ.

סגנון פרסום זה הוא קונטקסטואלי (Contextual Advertising) , כלומר: פרסום מסונכרן וממוקד, המותאם לטקסט ולתוכן האתר. הוא מאפשר לבעלי אתרים ובלוגים להגדיל את התנועה ואף לשפר את חוויית הגלישה של הגולשים.

לדוגמא באתר העוסק בנושא הסעות, תציג גוגל מודעות מתחום הרכב, ובבלוג שעניינו אוכל, תטמיע המערכת פרסומות של מסעדות וכו'.

לא פעם ניתן לראות באתר שלי פרסומים של קולגות, בהם מעצבי, בוני ומפתחי אתרים.

לעיתים יוצגו באתר מודעות, המותאמות אישית לגולש מסויים, אלה מודעות רימרקטינג (Remarketing), ה"רודפות" אחר הגולש, שהביע ברשת עניין במוצר כלשהו. (נניח שהמערכת מזהה כי הוא מעוניין לרכוש רכב חדש, או לצאת לנופש וכיו"ב).

רספונסיביות - התאמה למובייל

מודעות הטקסט או התמונה מותאמות גם למובייל. והן מופיעות גם ביוטיוב ובסרטונים שהעלנו לאתר.

הרווח מתקבל ממספר ההקלקות על המודעה שפורסמה אצלנו. בכל פעם שגולש מקליק על פרסומת באתר, אנחנו מרוויחים סכום כלשהו. הסכום משתנה בהתאם להיצע ולביקוש, לתשלום ששילם המפרסם, לאיכות האתר שלנו, לדירוגו ולנפח התנועה בו.

גוגל מעבירה את התשלום אחת לחודש ישירות לחשבון הבנק שלנו.

דרך נוספת להרוויח כסף מגוגל היא באמצעות התקנת Google Search, מערכת החיפוש של גוגל, באתר. בעת שגולש משתמש באופציית החיפוש מתוך האתר, אם הוא הקליק על תוצאה ממומנת, גוגל תשלם לנו גם על הקלקה זו.

כדי לעבוד עם גוגל אדסנס, יש להרשם בלינק הרצ"ב למערכת, ובתוך 3 ימי עסקים נקבל הודעת מייל מגוגל, המאשרת (או מסרבת) לבקשת ההצטרפות שלנו.

בהצלחה!

19 צפיות0 תגובות
bottom of page