top of page
חיפוש

תכנון אתר, שיניב תוצאות איכותיות. קחו דוגמא מגוגל.


גוגל האתר הגדול ביותר בעולם

פעמים רבות פונים אלי לקוחות ומבקשים שאקים להם אתר בסיסי, משהו קטן, לא מורכב. בתהליך הבניה הם איכשהו "מאבדים את זה" ומבקשים לשכלל את האתר. להוסיף עוד אלמנט ועוד עמוד. לא תמיד יש בכך צורך.

פעמים רבות לקוחות לא מבינים שככל שירעיפו על הגולשים עוד ועוד נושאים, הם יבלבלו אותם ויאבדו אותם.


כמה רעיונות לתכנון אתר:

מה המטרה העיקרית ומה מטרות המשנה שלנו בבניית אתר ?

ברגע שאנחנו יודעים להגדיר את המטרה העיקרית ואת מטרות המשנה שלנו, אנחנו נדע כיצד לגרום לגולש לבצע את הפעולה שרצינו שהוא יבצע.

ניקח לדוגמא את גוגל, שהוא האתר הגדול ביותר בעולם. הוא אתר פשוט ולא מתחכם עם שדה חיפוש אחד.

אנחנו משתמשים בו על בסיס יומיומי קבוע. שואלים שאלה, מחפשים שירות או מוצר.

גוגל הוא לא אתר מורכב מבחינה עיצובית. לא מסובך מדי. הוא דוגמא נהדרת לאתר מינימליסטי שעובד מצויין. המטרה שלו היא לגרום לנו להכנס אליו כדי לקבל אינפורמציה. הוא עושה את זה בצורה מעולה.


התכוונו לייצר מכירות?

לא נשכח להוסיף מחירון ברור [כולל מע"מ, לא כולל מע"מ]. מדיניות ביטול והחזרים, וכמובן – אמצעי סליקה פשוט. לא צריך יותר מטופס קצר ופשוט {שם, טלפון פרטי כרטיס אשראי] – אף אחד לא אוהב להשתרך בתורים ארוכים ולהתייבש ליד הקופה.


אנחנו מעוניינים שהגולשים יתקשרו אלינו?

נצרף ווטסאפ או טלפון קליקבילי לאתר. – במאמר מוסגר אציין שכדאי כמובן להתחשב בהלכות הרוח בשוק ובהתנהלות החברתית. למשל כיום רב האנשים לא מתקשרים בטלפון, אלא שולחים ווטסאפ. לכן הוספת ווטסאפ לאתר – חשובה מאין כמותה.


אנחנו מעוניינים לייצר לידים?

נוסיף לאתר שלנו טופס חכם לאיסוף לידים.


אם המטרה שלנו היא הקמת חנות און ליין – כדאי לנעוץ ליד סרגל הניווט [התפריט] אייקון של ארנק / עגלה, שמאפשר כניסה מכל עמוד לחנות. ורצוי כבר בעמוד הכניסה לאתר לאזכר את החנות – ע"י חלון ראווה שמציג מספר מוצרים, או כפתור מוביל, או פופ-אפ.

אם המטרה שלנו היא לעודד הרשמה לקורס או סדנא – גם כאן, כדאי לפעול באותה הדרך. להוסיף איזכור על כך בעמוד הבית.


בשורה התחתונה – לא נייגע את המבקרים. נגיש להם הכל מיד בכפית של כסף לפה.

הדבר הבא שעליו נחשוב הוא הזרימה והעיצוב.

כאשר אנחנו יודעים מה המטרה שלנו, נקבע את האופן שבו ננווט את הגולש מדף הכניסה לכיוון המטרה העיקרית שלנו. [קנה, שמע, עצור, עבור, צלצל וכו']


הזרימה באתר חייבת להיעשות בצורה הגיונית – בדיוק כמו שבעידן האוף-ליין הפרסומים, הספרים והעיתונים עוצבו באופן שהמשתמש ידע איפה למצא טקסט מסויים. בדיוק כך גם בעידן האון ליין – הזרימה חייבת להיות מאד הגיונית וברורה לבני אדם.

למיקום כפתור הנעה בעמוד הבית חשיבות קרדינלית.


עיצוב עמוד הבית חייב להתחשב בעובדה שאורך העמוד אותו רואה הגולש בכניסתו לאתר הוא 650 פיקסל [במחשב נייח] וכ- 500 פיקסל בסמארטפון – ולכן את האלמנטים החשובים ביותר נמקם במרחב הזה מול עיניו של הגולש. בחלק שבז'רגון המקצועי מכנים Above the fold.


ברב המקרים כדאי לחשוב על עיצוב מינימליסטי, שכבר ממבט ראשון מציג לגולש בדיוק את מה שהוא מחפש.


וכמובן שתמיד תמיד נקפיד שהמעבר של הגולשים ממקום למקום יהיה נח וקל. אין סיבה לשלוח את הגולשים לעמוד הפרוייקטים שלנו, מבלי לאפשר להם לעיין בפרוייקטים.

לשווק לשווק לשווק ולמכור

האתר הוא כלי שיווקי. זה לא אומר שהוא צריך לצעוק מכירות ומבצעים. זה לא אומר שחייבת להיות לו חנות או קופה רושמת.

זה אומר שבין אם הקמנו אתר בסיסי, או תיק עבודות, או כמו שכולם אומרים "אתר תדמיתי", "אתר אינפורמטיבי" וכו' – בסופו של דבר הוא משמש אותנו למכירה של השירות / המוצר שאנחנו רוצים לשווק.


זו עוד סיבה טובה לתכנון של אתר - לארגן נכון את העמודים, את המעברים ביניהם, ולמקם נווט [תפריט] ברור.

לא צריך להתחכם ולעצב תפריט מפונפן. התפריט הוא כלי מרכזי, שמאפשר לגולש לעבור מאזור לאזור באתר. לכן הוא חייב להיות פשוט ולהמצא במקום גלוי, בראש העמוד לכל רוחב העמוד, או בצד ימין [באתרים בעברית] לאורכו של העמוד.

כל מיני התחכמויות עיצוביות רק יגרמו לחוסר הבנה, הסחת דעת, בלבול ונטישה של הגולש.

כדאי לא להעמיס על התפריט יותר מ- 7 – 8 קטגוריות [נושאים עיקריים]. על פי רב הנווט יכיל – עמוד בית, אודות, סל שירות או מוצרים, יצירת קשר והצהרת נגישות.

הגודל לא תמיד קובע, ולפעמים הקביעה שלו סותרת את הרצונות שלנו.

גוגל אוהב תוכן. זה נכון. והוא מעדיף, ככל הנראה, אתרים מרובי תוכן.

אבל ריבוי תוכן זה לא ריבוי עמודים. ו ... זו לא סיבה להעמיס אלמנטים ועמודים על האתר.


מספר העמודים לא קובע. [גם עמודים נסתרים אגב נספרים ונסרקים ע"י גוגל]. כדאי לסדר את העמודים באופן שהגולש ידע איפה בדיוק ימצא התוכן שהוא מחפש.

ניסוי כלים ותהיה

במהלך בניית האתר ולקראת סיום בנייתו, אני תמיד מבקשת מהלקוחות שלי להציג את האתר לאנשים נוספים. חשוב מאד לשמוע איפה הם ניתקלו בקשיים, מה הם לא ראו, מה הם כן ראו. זה נותן לנו מושג נהדר לגבי נוחות השימוש באתר, כיוון הזרימה שיצרנו.

צריך לזכור שקהלים שונים מתנהגים שונה במכשירים שונים. תצפית על השימוש שהם עושים, מאפשר לנו לדייק את העיצוב.


אם נניח קהל היעד שלנו הם נערים ונערות בני עשרה, סביר להניח שהם יעשו שימוש בסמארטפונים ולכן חשוב יהיה להציג להם את הנושאים החשובים לנו בסמארטפונים. לעומת זאת - לקהל מבוגר יותר נצטרך להציג את האתר במחשב.


אם אתם נאלצים להסביר לגולש מה עליו לעשות ואיפה עליו ללחוץ ואיך הוא אמור להתמצא באתר שלכם – אזי, משהו לא תוכנן נכון, וחובה לתקנו.


חשוב לזכור שאתרים עושים מניפולציות. הם מכוונים את הגולשים לעבר המטרות שלנו.


בהצלחה רבה

ואם יש לך צורך בעזרה, אפשר לפנות אלי. אשמח לדבר איתך ולתת לך הצעת מחיר מדוייקת לביצוע העבודה.


77 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page