top of page
חיפוש

חדש: פיצול המרחב בפייסבוק



איור של ראש מפוצל

לאחרונה ערכה פייסבוק ניסוי ופיצלה את מרחב הפרסום. פייסבוק העבירה את הדפים העסקיים ל-Discover, כדי לפנות מקום נרחב יותר לשטחי הפרסום בפלטפורמה.

כידוע נפח האחסון של פייסבוק קטן יותר בהשוואה לזה של גוגל לדוגמא, ולכן נאלצת פייסבוק לחפש דרכים יצירתיות כדי לנצל את תזרים המזומנים ששטחי הפרסום מניבים לה.

פייסבוק מאשרת כי בכוונתה להפריד בין דפים חדשותיים ועסקיים לדפים אישיים.

אם עד עכשיו ניהלנו מאבקים על המקום הראשון, והבנו כי להיות ראשון זו מטרה, החליטה פייסבוק להוכיח לנו שאפשר גם אחרת. התכנים יוצגו לכל משתמש, בהתאמה מלאה להעדפותיו האישיות, בלי שום קשר לפופולאריות או לתהודה שעורר הפוסט ברשת החברתית.

פייסבוק גם עתידה לגבות מאיתנו כסף עבור צפייה בתכנים מסויימים, שמעניינים אותנו במיוחד.

השינוי הזה, כמו שינויים קודמים, יפחית וידלל עוד יותר את החשיפה (האורגנית) לה זוכים העמודים העסקיים, ויעלה במעט את החשיפה (האורגנית) שמעניקה הפלטפורמה לפוסטים שאנו מפרסמים בפרופיל האישי.

פייסבוק כאמור מאשרת את הדברים ומנמקת אותם בכך שהקו המנחה את פועלה מאז ומעולם הוא חיבור בין אנשים, ולכן החליטה לבחון את האפשרות להפריד בין העדכונים החברתיים והמשפחתיים לבין עדכונים עסקיים מסחריים.

איך יגיבו עולמות הפרסום והשיווק לשינויים האלה ? נראה שגם כאן נצטרך למצוא פתרונות יצירתיים, והרבה.

אם עד כה זילזלנו בנתוני החשיפה המרשימים, והתבאסנו מנתוני מעורבות דלילים, עכשיו נצטרך לעבוד קשה יותר כדי להגיע ללקוחות מתעניינים.

בשולי הדברים - רב הסיכויים שמעטים מכם/ן יקראו את הפוסט הזה, וגם אם תשתפו אותו הוא יצליח להגיע (אם בכלל) לחלק קטן (שלא לומר קטנטן) מהחברים שלכם.

ובדיוק כמו שכתבתי לפני כשנה במאמר מרותקים: כדי להמנע מעוגמת נפש והפתעות לא צפויות. על כן רצוי בעיני שנגבה את התכנים שאנחנו יוצרים, בפלטפורמה שהשליטה עליה היא בידינו (בלוג, אתר וכו').

בהצלחה

ואם יש לך עניין להקים אתר - אני בהחלט הכתובת שלך

8 צפיות0 תגובות
bottom of page