top of page
חיפוש

כך בונים עמוד בית מנצח באתר – 6 אפשרויות לעיצוב נכון של העמוד הפותח שלך ברשת

פסל של ראש שמוט

עמוד הבית באתר הוא עמוד מרכזי ומוביל באתר, הוא המבואה, עמוד הכניסה לעסק שלנו. הוא חייב להרשים ולרגש את הבאים בשעריו, וזה אומר את הגולשים ואת גוגל [וכדאי שגם אותנו]. ולהניב לנו תפוקות [כלכליות, שיווקיות, תדמיתיות וכו', בהתאם למטרות שאנחנו רוצים להשיג].


מעבר לרושם ראשוני, הוא צריך גם להעביר לגולשים במהירות מידע על העסק והעיסוק שלנו.

הוא נועד כדי לספק לגולשים תשובות מיידיות לשאלות ששאלו ברשת. הוא צריך לגלות רצינות, מקצועיות ורלוונטיות לתחום העיסוק שלנו.

ראיתי בחיי הרבה מאד עמודי בית שונים ומשונים:


מינימליסטים – כאלה שלא מגלים טפח ומסתירים טפחיים.

משעשעים ומצועצעים - כאלה שגדושים במידע, עד שלא ניתן למצוא בהם דבר וחצי דבר. וכאלה שחסרים בו.

מתוחכמים ומתחכמים - שמעבירים את הגולש מבחן פסיכוטכני, כדי שיצליח לגלוש בהם.

כהים וחשוכים, או בהירים ומסנוורים.

רועשים או שקטים.

קופצניים ומלאי תזזית עד סטטיים וחסרי חיות.

סולידיים וחיוורים עד דהויים וחסרי מעוף.


אז איך בונים עמוד בית מנצח באתר?

כזה שיעורר סקרנות בקרב הגולשים ויגרום להם לשהות בו ולרצות להכנס פנימה לעמודים ולחלקים אחרים באתר? ולעשות איתנו עסקים? וללמוד על העסק שלנו ועלינו?

עמוד בית מנצח הוא כזה שכל האלמנטים בו חוברים יחד ומתפקדים כדי לשרת את המטרה שלנו, ולעמוד בכללים ובסטנדרטים של מנועי החיפוש. מהירות הטעינה בו טובה. כלומר: הוא עולה מהר, כי אחרת הגולשים ינטשו אותו. מה שמסביר שאין למקם אלמנטים רבים מדי בעמוד, ובוודאי כדאי מאד להמנע מאנימציות, סרטונים וגלריית תמונות [אפשר למקם בו אלמנטים אלה, ובתנאי שבנינו והגדרנו אותם נכון].


לכל אלמנט בעמוד הבית תפקיד מרכזי וחשוב, בדיוק כמו חיניותו ונחיצותו של כל פרט בצוות עובדים בעסק. הסנכרון ביניהם הוא מחוייב המציאות, כדי להשיג את התוצאות להן אנו מייחלים.


תכל'ס - איך עושים את זה?


הנה מספר אפשרויות. מראש אומרת – לא צריך לשלב את כולם [אפילו רצוי שלא לשלב את כל האופציות המוצעות. תסתפקו בלא יותר מ-3 – 4 אופציות מקסימום]:


1. יצירת חלל מעוצב וטיפוחו


בדיוק כמו שבמשרד או בעסק שלנו נרגיש לא נעים לשבת [או לארח] בחדר אפלולי, לא ממוזג וחסר פינת קפה, כך גם באתר.


כדאי לנצל את המבואה [עמוד הבית] כדי לעצב חלל מדהים, מאוורר ומואר. כזה שירתק אליו את הגולשים. שיהיה לנו נעים לארח אותם בו. אין צורך למקם בו את כל הפעילות שלנו. כדאי לזכור שעמוד הבית הוא מבואה. הוא צריך להיות נעים. מרתק. כזה שכל מי שיכנס אליו, ירגיש החמצה אם לא ביקר גם בחדרים האחרים.


כמו בעולם הפיזי, גם בעולם הדיגיטלי, אפשר למקם בו מטבחון קטן – כזה שמכיל פינת קפה, אולי גם חטיפים, עוגיות, או פירות, או בר סלטים קטן.


במילים אחרות: בר סלטים או מתוקים - הוא המקום להעניק טעימות לאורחים שלנו.

אם יש לנו חנות – זה המקום להציג חלק מהסחורה שלנו, קולקציה נבחרת של 3 – 5 פריטים, שאי אפשר בלעדיהם.

אם אנחנו מעניקים שירות – זה המקום להציג חלק נבחר מהשירותים שלנו. לצעוק את המומחיות והמקצועיות שלנו. מאמרים אחרונים שכתבנו. טיפים מקצועיים. חדשות מעניינות מהתחום.


2. הייחוד שלנו - לא צריך להיות צנועים, כדאי להיות ברורים


אנחנו צריכים לספר לגולשים מה הדבר המיוחד אצלנו בעסק. במה אנחנו הכי טובים. למה שיבחרו דווקא בנו ולא בעסק דומה אחר.

לא כדאי להסתפק בסיסמאות שחוקות ובמונחים כלליים כמו: אחריות, הוגנות, שירות אמין. אלה כבר עברו מן העולם. הלקוח שלנו כבר לא ממש מתרשם מהוגנות, אחריות ושירות אמין. אלה דברים מובנים מאליהם. אנחנו צריכים למצוא את הדבר המיוחד הזה, המייחד אותנו, שנותן מענה אמיתי לצורך של הקהל שלנו.


אפשר לחשוב על זה ככה: אף אחד לא מחפש נגר הוגן, אבל הוא מחפש נגר יצירתי. אנשים לא מחפשים אדריכל אחראי, הם מחפשים אדריכל קשוב. צבעי חרוץ. עורך דין מוכשר. רופא מומחה. מטפל מסור.


כדאי לספר להם בכמה מילים על עצמנו. כדאי לנקוט בכנות ובשקיפות בלי צניעות וצביעות.

אפשר, אם רוצים, לדבר בהזדמנות הזו גם על המטרה שלנו באופן גלוי – למה בחרנו לעסוק דווקא בתחום הזה? בנישה הספציפית הזו? מהם היתרונות שלנו?.


האם אנחנו נותנים שירות לאנשים שמנים מאד, או רזים במיוחד. קרחים מלידה. מתולתלים. וכו'. למה אנחנו עושים את זה? אולי כי גם אנחנו היינו פעם במקום בו הם נמצאים?.

[רב האנשים, אם לא כולם, אוהבים להזדהות עם סיפורי מקרה. הם יעדיפו לרכוש פאות מאנשים קרחים, לקנות דגים מצמחונים. להיות מטופלים ע"י מישהו שבעצמו חווה כאב. ככה אנחנו].


לא. אנחנו לא חייבים לסבול בעצמנו ממה שסובל הלקוח שלנו. לא צריך להגזים. אם אנחנו לא קרחים בעצמנו, או אין לנו חבר ובן משפחה קרוב שבעטיים פנינו להתמחות, זה בסדר גמור. אנחנו יכולים להציג "סיפורי מקרה" של אנשים שטיפלנו בהם. אנשים עם שם [כדאי אפילו תמונה שלהם, אם אפשר], לא אלמונים.


3. תמונה:


כדאי שלא נוותר על תמונה אישית שלנו. כזו שבה אנחנו מסתכלים לגולשים בעיניים. בלי משקפיים, בלי מטפחת או כובע, שמסתירים את תווי הפנים שלנו. בלי פוזות.

אנחנו, כמו שאנחנו רואים את עצמנו במראה.


אני יודעת. רובנו לא אוהבים את איך שאנחנו נראים באמת. אבל תחשבו על זה - כל האנשים רואים אותנו יומיום כמו שאנחנו באמת. אין לנו ממש שליטה על המראה שלנו. כאלה אנחנו.

תמונה שלנו היא הדרך לקשור בינינו לבין הגולשים. לתת להם "להכיר" אותנו. זו לא צריכה להיות תמונה טובה שלנו. זו צריכה להיות תמונה שלנו.


אנשים קונים מאנשים. אנשים אוהבים לדעת ממי בדיוק הם קונים. איך הוא נראה. הם גם רוצים לדעת - אולי יש לכם חברים / מכרים משותפים? איפה למדת? מה עשית בצבא? איפה שירתת? איך קוראים לכלב שלך? מאיפה ההורים שלך? איפה הכרתם את בן/בת הזוג שלך? איפה עבדת? מה התחביב שלך? ... דברים מהסוג הזה.

תקראו לזה צהוב. מלוח. פיקנטי. זה מעניין! זה מקרב! זה גורם לאנשים לעשות איתנו עסקים!.


לא צריך ללכת לסטודיו מקצועי. אפשר להצטלם [סלפי] במצלמת הסמארטפון. [רק שימו לב - אל תצלמו את עצמכם מלמעלה ולא מלמטה. תחזיקו את הסמארטפון מול הפנים. בגובה העיניים].


אם אתם ממש לא אוהבים להצטלם [חבל!!!], תעלו תמונה של העסק שלכם. של המשרד. של הצוות. משהו שיגרום לאנשים ללמוד על העולם שלכם. להתחבר אליכם. להרגיש שיש על מי לסמוך.


4. הצעה טובה היא לא הצעה מפתה:


ביומיום אנחנו כולנו [כצרכנים] חשופים להמון פיתויים, מכל צד ועבר. כך גם הלקוחות שלנו. כדאי לזכור את זה. אפשר, אם רוצים, לייחד חלק בעמוד הבית להצעה טובה באמת. להציע ללקוחות שלנו משהו מיוחד, שהם לא יקבלו כמותו בשום מקום.

אגב - זה לא חייב להיות בחינם או במתנה.

תתפלאו, אבל רב האנשים מוכנים לשלם עבור משהו שהם צריכים או רוצים, משהו שיעשה איזשהו שינוי אצלם. משהו בעל ערך. ובתנאי שהוא טוב.

אנחנו יכולים לתת להם תסרוקת בחצי מחיר בעת רכישת שמפו, אבל ... טוב יותר להעניק - טיפים, עצות טובות, דברים מהסוג הזה.

במאמר מוסגר – חשוב לי לציין שרב האנשים לא מעריכים מתנות חינם.


5. כפתור קריאה / הנעה לפעולה:


זה אחד הכפתורים החשובים ביותר. אסור לנו לתת לגולשים לחפש אותו. אסור לנו להסתיר אותו, ובטח שלא להתחכם.

צריך למקם אותו במקום בולט – לא בהדר [header], לא בראש הדף, אנחנו לא רוצים ליצור הרגשה שאנחנו מסתערים על כל מי שמתדפק בשער. אנחנו גם לא רוצים שיחשבו שאנחנו נואשים.


כפתור הקריאה לפעולה צריך להיות על פי רב [למעט מקרים מיוחדים] ממוקם בתחתית החלק העליון של עמוד הבית.


הנקודה הספציפית הזו נקראית בשפה המקצועית - Above the Fold [מעל קו הקפל]. זה מונח שגור שנילקח מעולם העיתונות. [כאשר העיתונים היו מונחים על המדף, ובמתקן המכירה, כשהם מקופלים לשניים - באופן שהכותרת הראשית והאייטם המרכזי גלויים לקוראים.

כל החלק העליון של המודעות שפורסמו באזור הזה [Abov the fold], נמכר במחירים גבוהים, כיוון שזה היה האזור הראשון אותו ראו הקוראים. [באתר הכוונה היא לתחתית הסטריפ של השליש העליון].

כדאי לוודא שבכניסה הראשונה לאתר רואים אותו מבלי לגלול מטה [בין אם מסתכלים במחשב או בטלפון הנייד].

זה כפתור קריטי. באמצעותו אנחנו אומרים לגולשים מה אנחנו מצפים שהם יעשו עכשיו. [הגולשים שלנו לא אמורים לנחש] אנחנו מוכרחים להגיד להם מה לעשות בשפה רהוטה וברורה - להתקשר אלינו. לעבור לעמוד אחר. להרשם לקורס. להשאיר פרטים וכו'...


אם אנחנו שואפים שהלקוח יצור איתנו קשר, כדאי גם למקם כפתור ווטסאפ [או טלפון] צף בשוליים הימניים או השמאליים של העמוד. - רב האנשים היום מעדיפים להתכתב בווטסאפ, ולא לטלפן.


6. טיפ אחרון חביב, למיטיבי לכת - שימרו על קשר חם, אבל לא חונק:


כדאי להטמיע באתר אוטומציה [= פיצ'ר אוטומטי], שישלח לגולשים שלנו, אחרי שביקרו באתר, מייל תודה או מייל ברכה. באמצעותו נספר להם שנשמח לראות אותם שוב, או שבשבוע האחרון קיבלנו משלוח חדש שעשוי לעניין אותם.

מייל אוטומטי קצר וחביב שיזכיר להם לא לשכוח אותנו. לחזור אלינו שוב. בקרוב אפרסם על כך מאמר.


אבל ... אל תחנקו אותם. אל תנדנדו. אל תחפרו.


בסופו של דבר אנחנו חייבים לזכור ש – עמוד הבית באתר חייב להיות נעים, אטרקטיבי ומאד אפקטיבי. מקום מחבק לגולשים, שיחבר אותם אלינו ויניב לנו תוצאות ותפוקות.

אז ... כמה טוב שבאנו הביתה ...


בהצלחה ואשמח לשמוע איך נראה עמוד הבית שלכם ? האם אתם אוהבים לארח ?

ואם יש לך צורך בעזרה, אפשר לפנות אלי. אשמח לדבר איתך ולתת לך הצעת מחיר מדוייקת לביצוע העבודה.


500 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page