top of page
חיפוש

טיפים לכתיבת עמוד "אודות" באתרי אינטרנט


בחורה שרועה על חוף הים

אולי לא צריך שיהיה עמוד אודות?.

מה אני אכתוב?.

אין לי שום דבר מעניין להגיד!.

למי איכפת מי אני?.

את מי זה מעניין?


אלה הן התגובות שאני מקבלת מלקוחות בכל פעם שאני שולחת אותם לכתוב עמוד אודות.



עמוד אודות באתר הוא אחד מעמודי התווך של האתר. של כל אתר.


בעידן הדיגיטלי בו ההיכרות שלנו התרחבה [או הצטמצמה] להופעה במסכים, האופציה הכמעט יחידה של הלקוח להכיר אותנו 'פנים אל פנים' היא דרך עמוד אודות באתר.


אנשים קונים מאנשים. אנחנו רוצים לדעת מי בעל העסק. איפה נולד. באיזה בי"ס למד. אם הוא במקרה מכיר את החבר של השכן של הדודה שלי. איפה הוא שירת בצבא. ואיך הוא התגלגל והגיע לעסק הזה.

הכל (!!!) מעניין אותנו. אנחנו חייבים לדעת ולהכיר לעומק את מי שאנחנו עושים איתו עסקים.


אבל שניה לפני שנמשיך עם הרציונל של עמוד אודות ...

אם הגעתם עד הלום רק בשביל הטיפים, ולא מתחשק לכם לקרוא למה העמוד חשוב. הטיפים מחכים כאן, ממש בסוף המאמר.


דף אודות הוא העמוד שבו נכתוב על עצמנו, אפשר לכתוב הכל – כל מה שאנחנו רוצים לפרסם על עצמנו – איפה נולדנו, באיזה גיל התחלנו ללכת, איך קראו לגננת הראשונה שלנו, מה למדנו, איפה שירתנו, כמה ילדים יש לנו, וכו' ...

כל מה שאנחנו רוצים שידעו עלינו יכול להופיע בדף האודות.

יחד עם זה, כדאי מאד שהפרטים שאנחנו מפרסמים על עצמנו יהיו רלוונטיים למוצרים או לשירותים שאנחנו רוצים למכור. ולא פחות חשוב מזה - שיעשו רושם טוב.

אני לא אומרת שהעובדה שאני שונא לאכול תפוחים לא צריכה להתפרסם. אני רק אומרת שלצד זה כדאי שנכתוב טקסט רלוונטי.

אז אם אנחנו מגדלים עצים של תפוחים, או קונדיטורים, יתכן שלאיזכור הזה יש מקום, לצד ציון העובדה שאנחנו זכינו במקום הראשון בתחרות אפיית פאי תפוחים, או שלמרות שנאתנו לתפוחים, עצי התפוחים שאנחנו מגדלים זכו להכרה בינלאומית.


אם אתם פוחדים מחושך, ומתחשק לכם לשתף – שתפו. מותר.


במילים אחרות – אנקדוטות מעניינות מחיינו מוסיפות פיקנטריה לעמוד, ומקרינות לקוראים שיש לנו חוש הומור בריא, שאנחנו 'שובבים', מקוריים, לא מקובעים. ובעיקר - מעידים על כך שגם אנחנו בני אדם [בדיוק כמותם]. ושאנחנו סובלים או נהנים מדברים קטנים, בדיוק כמו כל בן אדם.

באין אמצעים אחרים, הגולשים מתרשמים מאיתנו באמצעות עמוד אודות. זו לא כתיבת קורות חיים. אנחנו לא בראיון עבודה. אנחנו במפגש הכרות ראשון, שיכול להתפתח לרומן סוער עם הלקוח, או לסכל כליל את מערכת היחסים. ולכן כדאי לחשוב היטב איך אנחנו מעוניינים להציג את עצמנו.

לא נכתוב בגוף שלישי ...


לא מעט מלקוחותי שולחים לי עמוד אודות בו כתבו על עצמם בגוף שלישי "משה משה הינו בוגר בהצטיינות דיקן מטעם אוניברסיטת ..."


ממש לא !! עם כל הכבוד למשה משה – זה ממש לא עושה חשק לקרוא ובטח שלא להתחבר ולעשות עסקים.

בכל זאת - אנחנו העסק. העסק הוא אנחנו.


יש משהו אחר בקול אישי. זה יוצר מחוייבות אישית שלנו מול הלקוח. בעיקר כי אנחנו עסק קטן ולא פירמה גדולה.

ולמרבה הפלא והמזל [או לא...] רב האנשים מעדיפים לבצע עסקה עם עסקים קטנים, ופחות עם פירמות גדולות. הם רוצים "להכיר" את בעל הבית. הם מחפשים יחס אישי.


ועמוד אודות הוא בדיוק המקום שלנו לדבר לכל לקוח באופן אישי. בגובה העיניים. ולחבר אותו אלינו. לחזון שלנו. אנחנו מוכרחים לאפשר לו לתת בנו אמון. להראות לו שאפשר לסמוך עלינו.


לשון יחיד ולא רבים

עמוד אודות הוא המקום שלנו לדבר ללקוח שלנו. זו שיחה אינטימית. אישית. של אדם עם אדם אחר. אנחנו לא נפנה ללקוח בלשון רבים.


הרבה פעמים אני מקבלת מלקוחותי עמודי אודות כשהפניה ללקוחות היא ברבים: "אני אעניק לכם את השירות הכי טוב" / "אצלי תקבלו שמיים ורודים" וכו'...


וזו עוד שגיאה איומה.


אני יודעת שיש (לכולנו) נטייה משונה כזו בדיגיטל לדבר להמונים. כאילו שנתנו לנו מיקרופון ואנחנו עומדים בכיכר המדינה ונואמים מול קהל עצום.


אבל ... זו טעות. צריך לזכור שאנחנו מדברים לאיש אחד בודד כמונו, שמחפש לקנות מוצר או שירות, אותו אנחנו היחידים, הכי מוצלחים, הכי מומחים, הכי טובים ...You name it בעולם בתחום הזה.


כדאי מאד לכתוב על העסק, על הרעיון המרכזי שלו, על החזון שלנו.


למה בכלל הקמנו אותו. איך הגענו לנושא הזה. מה השאיפה והתשוקה שלנו. מה הידע שלנו בתחום. וכמובן – מה הבידול שלנו מעסקים דומים אחרים.


תכל'ס – למה דווקא אני ולא בונה אתרים אחר/ת?

אל תחסכו במילים ... הוציאו לאוויר העולם את הסיפור שלכם.


לא נשתמש במונחים מקצועיים, וכשאנחנו חייבים להשתמש במונח מקצועי – נסביר אותו במילים פשוטות, כדי שהגולש יבין. נשתמש, ככל האפשר, בשפה מדוברת, בהירה ונהירה, כזו שתהיה מובנת גם לאנשים שתחום העיסוק שלנו לא מוכר להם.

עמוד אודות יכול להיות חביב והיתולי. הוא יכול להיות ארוך או קצר. הוא יכול להיות מעונב ורציני. אבל הוא לא יכול להיות משעמם.

עמוד אודות חייב להיות רהוט, ומניע לפעולה – כי בסופו של דבר הוא זה שיוצר לנו חיבור ודיבור עם הלקוח. אנחנו רוצים שהלקוח יתקשר אלינו וירכוש מאיתנו את המוצרים או השירותים.

סיפור העסק הוא תמיד מרתק.

איך בחרנו לעסוק דווקא בתחום הזה? מתי בכלל ידענו שזה מה שנעשה בחיים? איך הכל התחיל? אנשים מתעניינים בדיוק בדברים מהסוג הזה. הם רוצים לדעת איך זה התחיל. למה בכלל חשבנו על זה. הם רוצים להיות איתנו ברגע ההוא המיוחד שהעסק שלנו נולד.

הם רוצים להרגיש שותפים לדרך שלנו. ואנחנו בהחלט יכולים לתת להם את זה. ובקלות רבה מאד.


אפשר לעלות בעמוד אודות גם סיפור מקרה – איך סייענו ללקוח מסויים להצליח. נכתוב על פתרון יצירתי שהגינו עבור הלקוחות שלנו. "פטנט" מיוחד שאנחנו המצאנו והוא מועיל ללקחות שלנו. סיפורים על המוצר או על השירות שלנו. גם הם סיפורים מרתקים.

בקיצור – זה לא הזמן להיות צנועים או ביישנים ולהחבא אל הכלים. ו... אנשים [כולל אנחנו] אוהבים לשמוע סיפורים. זה עוזר לנו להתחבר.

לנו הפתרונות

לצד זה נדבר ונכתוב גם על הצורך של הלקוחות, ועל כך שאנחנו מחזיקים בפתרון המדוייק עבורו.

כשאנחנו עסק שמוכר דיאטה, מרבית לקוחותינו יהיו אנשים שמנים, או אנשים שמרגישים שהם שמנים.

המטרה שלנו היא למכור להם סוג של מוצר או שירות שיעזרו להם להשיל את הק"ג המיותרים. אחרי שזיהינו את הבעיה ממנה סובלים הלקוחות שלנו, נבטיח ובהיר להם גם בעמוד אודות שהפתרון לבעיה ממנה הם סובלים מצוי בידינו.


למשל: העסק שלי – בונה אתרים - קם מתוך מטרה לענות על צורך של לקוחות להקים אתר עסקי ולנהל אותו בעצמם ... אני כמובן לא אשכח להבליט את היתרונות שלי ולבאר לגולש שהיתרון שלי הוא בכך שאני אקים לו אתר שיתאים למטרות שלו, ימקסם את החלום שלו, ושהוא יוכל לנהל בעצמו מבלי להיות תלוי באיש וללא עלויות נוספות.


צריך רק לזכור את הברור מאיליו - כל הבטחה שהבטחנו ללקוח, אנחנו צריכים להיות מסוגלים לקיים אותה ולעמוד מאחוריה. עמוד אודות הוא לא עמוד הבטחות נבובות שאין להן כיסוי. [אסור לנו להבטיח מה שלא נוכל לקיים].

תעודות וציונים

יש מי ששולחים לי צילום של התעודה או גיליון הציונים, ומבקשים לפרסם אותו באתר. ככלל אני סבורה שאין כל צורך להציג תעודות מקצוע והסמכה באתרים.

בסופו של דבר עמודי האתר הם לא קיר משרדי שעליו נציג את התעודות והמדליות. בעיני, ראוי להציג בהם תכנים אחרים חשובים יותר.

אני סבורה שרצוי לציין אילו תעודות צברנו ומטעם אילו מוסדות, מבלי להציג אותן. אבל ... יש בעלי עסקים שמעוניינים להציג את התעודה באתר.

כאן אני תמיד מציעה להציג אותה בעמוד פנימי עם אופציה למעבר מעמוד אודות. גם כדי לא להעמיס את עמוד אודות באלמנטים מסיחים - צריך לזכור שעמוד אודות יש לו מטרה להניע את הגולש ליצור איתנו קשר.


האם להוסיף את הצוות לעמוד אודות?


זו בהחלט אפשרות. כאשר התוכן בעמוד דל וקשה לדובב את בעל האתר, כדאי להכניס לעמוד אודות את צוות העובדים.


על פי רב אני ממליצה להוסיף עמוד נפרד לצוות, למקם אותו מתחת לעמוד אודות, ובו לכלול גם פרטים על הצוות או חברי ההנהלה.


כדאי לצרף תמונה אישית לכל עובד ולצידה להסביר בכמה משפטים את היתרון הרב, היכולות והמקצועיות של כל אחד מחברי הצוות וההנהלה. גם כאן, אגב, לא יזיק לתבל במעט פיקנטריה ואנקדוטות חביבות על כל אחד/ת. אולי לרשום מה התחביב שלו. או באיזו עיר נולד. או איזה צבע אהוב עליו ביותר.


פעמים רבות אני נתקלת בצוותים שחבריהם לא מעוניינים לחשוף פרטים על עצמם, ואינם מוכנים לשתף פעולה בעניין הזה. אני מציעה לבעלי העסק לערוך מעין "ראיון" עם העובדים ולשאול מספר שאלות זהות - למשל: כמה שנים אתה עוסק במקצוע?, לאן נסעת פעם ראשונה בחו"ל?, מה התחביבים שלך?, איך קראו לחיית המחמד הראשונה שלך? איזה צבע אהוב עלייך ביותר? מה עשית בשירות הצבאי? וכיו"צב שאלות מאד לא אישיות ופולשניות.

או לחילופין לבקש מכל עובד לשלוח איזושהי אימרה או ציטוט שהוא מתחבר אליו.


בראש העמוד כדאי מאד לצרף תמונה קבוצתית בה כולנו מחייכים, אולי גם עושים איזו פעילות חביבה יחד. זה תמיד עושה חשק לעבוד עם עסק שהעובדים שלו נראים מרוצים ונהנים.


האם להוסיף לעמוד אודות המלצות של לקוחות?

יש לא מעט שמפרסמים בעמוד אודות המלצות שקיבלו מלקוחות קודמים. אני סבורה שלא צריך לערבב בין עמוד אודות לעמוד ההמלצות, לדעתי עמוד המלצות הוא עוד עמוד עוגן חשוב, ויש לייחד לו את המקום שלו באתר.

מה בנוגע לתמונות וסרטוני וידאו ?

אני ממליצה להוסיף תמונה אישית בעמוד אודות. רצוי שזו תהיה תמונה עם פנים גלויות, עיניים שמישירות מבט. לא נסתתר מאחורי משקפיים וכובעים, לא נצטלם בפוזות - שרועים על החוף [כמו בתמונת המאמר] או רצים מרתון, [אנחנו לא דוגמנים].

התמונה צריכה להיות תמונת פספורט בה רואים מקרוב את הפנים שלנו. אפר לצלם "סלפי" בסמארטפון. לא צריך ללכת לסטודיו בשביל זה.


לגבי סרטון וידאו –תלוי. תלוי באיכות, באורך, בתוכן של הסרטון, בחשיבות שלו, ברלוונטיות שלו דווקא לעמוד הזה.

יחד עם זה – אני לא פוסלת.


הנעה לפעולה


בסופו של עמוד אודות כדאי להזכיר שאנחנו מחכים לטלפון / מייל / ווטסאפ – כלומר: אנחנו מחכים לקשר. אין צורך להיות ברוטליים וגסי רוח. לא נדחק בגולש ליצור איתנו קשר. זו צריכה להיות מניפולציה שקטה.

נאזכר את זה בפשטות, במילה "להתראות". או נוסיף קישור לאמצעי הקשר, או לעמוד יצירת קשר [אם אמצעי הקשר לא מופיעים בפוטר של העמוד].

אבל גם כאן כדאי להתייעץ עם איש המקצוע, שמתכנן ובונה לכם את האתר, כדי שלא תפגע הזרימה [flow] של האתר.


טיפ למתקשים


טיפ שמאד עוזר למי מלקוחותי שמתקשים לכתוב על עצמם עמוד אודות – דברו על העסק שלכם, רצוי מול המראה. עיצמו את העיניים ודמיינו שהוזמנתם לכנס ענק של בעלי עסקים, ונבחרתם להציג בפני כולם את העסק שלכם. תקליטו את עצמכם "נואמים". אח"כ תמללו את ההקלטה.


ומי שמתקשים לדמיין את עצמם מול קהל גדול. יכולים פשוט לדמיין את עצמם משוחחים עם חבר טוב, שפגשו לראשונה אחרי שנים, והוא מעוניין לשמוע מה עבר עליהם בעשור האחרון ומה הם עושים.

גם כאן, "בשיחה" הזו - תקליטו את עצמכם, ותתמללו אח"כ את ההקלטה.


ברב המקרים ה"טריק" הזה מצליח. והופך את עמוד "אודות" לעמוד מעולה.

בהצלחה רבה


162 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page