top of page
חיפוש

למה צריך עמוד המלצות באתר?


עמוד המלצות באתר
קרדיט לתמונה אתר Needpix

בואו נודה על האמת עמוד הממליצים הוא העמוד הכי "משוחד" ולא אובייקטיבי באתר שלנו. מאוגדות בו כל המילים הטובות שהלקוחות שלנו הרעיפו עלינו. אין בו אף לא מילה רעה אחת ....

ובכל זאת – חשיבותו רבה ולא תסולא בפז ...

עמוד ההמלצות הוא אחד העמודים הכי נצפים. בדיוק כמו מדורי הרכילות בעיתונים ...


הוא מאפשר לנו לחבר אלינו את הלקוחות שלנו, לשמר אותם, להפנות אליהם לקוחות נוספים, ובמקביל - להרחיב ולפתח את מעגלי הקשרים והשיווק שלנו.


הוא מהווה ערוץ נהדר להדברות והעמקת הקשר עם לקוחות חדשים וותיקים. הוא מפרגן ללקוחות שלנו ובמקביל קורץ ללקוחות חדשים.

הוא מקבע ומבסס את דעת הקהל עלינו, שופך אור ומציג פן נוסף של האישיות שלנו – מעבר למקצועיות שלנו בתחום הספציפי, הוא מאיר תכונות חיוביות באישיות שלנו - האדיבות שלנו, חדות החשיבה שלנו, היצירתיות שלנו, הסבלנות או הסובלנות, ועוד מעלות או יתרונות אישיותיים שנחנו בהם.


עמוד המלצות באתר משקף את החוזקות שלנו כספקי שירותים או מוצרים. לצד האיכויות שלנו כאנשים - הוא מתאר את הכישורים שלנו, היכולות שלנו, ניסיוננו, הידע המקצועי שצברנו, איכות התקשורת הבין-אישית שאנחנו מייצרים. ועוד.


מה אסור ולא כדאי לעשות בעמוד ההמלצות?


לא נכון לסרוק, או לצלם, את ההמלצות ששלחו אלינו הלקוחות ולהזין אותן באתר.

מעבר לכך שמנועי החיפוש לא יודעים לסרוק תמונות וצילומים, ברב הפעמים כתבי היד אינם קריאים וצילומים מטושטשים יגרמו לנטישה של העמוד.


צריך לזכור שעמוד הלקוחות הוא לא ארכיון תיעודי, ואין צורך למסמך את ההמלצות ולהציג אותן כראיות או הוכחות. זה לא הופך את העמוד לאמין יותר או פחות.

חשוב מאד להקליד ולהזין את ההמלצות שקיבלנו בצורה ברורה לאתר. ולא להדביק אותן.


לא הכמות אלא האיכות


לפעמים המלצה אחת עושה הבדל גדול. לא פעם אני מקבלת פניה מלקוח שהגיע כי אחת ההמלצות שקרא "נגעה" בו, משכה את תשומת לבו, ו"עשתה" לו את זה.


ככל שיש לנו יותר ממליצים הרושם שנשאיר על הגולשים יהיה ללא ספק אדיר, אבל ... עדיף להסתפק בהמלצה אחת או שתיים איכותיות וטובות, מאשר בעשרות המלצות שלא יתרמו לנו דבר.

אף פעם לא נוכל לדעת מראש איזו המלצה תשגר אלינו את הלקוח הבא.


Win Win – הרווח כולו של כולנו


עמוד המלצות מעניק מידע נוסף לגולשים וגם מציג ומייצג את הלקוחות שלנו באופן מכובד.


במידת האפשר, כשהממליצים שלנו הם ספקים בעצמם,

וכמובן אם יש איזשהו קשר הגיוני בין הדברים, כדאי מאד לשלב בעמוד הממליצים גם קישורים [לינקים יוצאים] אל אתרי הממליצים עצמם, או אל מספר הטלפון שלהם, עמוד הפייסבוק שלהם וכד'.


אני למשל מנצלת את עמוד הממליצים באתר שלי לפירגון חוזר – לקוחות שהמליצו עלי, או הודו לי, מקבלים לינק יוצא מהאתר שלי לאתר שלהם [דבר שמסייע לביסוס המוניטין של האתר שלהם ולקידום האורגני שלו ברשת]. בנוסף אני מספרת בעמוד – "מאחורי הקלעים" על התהליך שעברנו וגם שם הלקוחות שלי מרוויחים קישור יוצא נוסף לאתר שלהם.


אם הלקוחות שלנו הם אנשים פרטיים,

כדאי לבקש מהם רשות להציג תמונה שלהם באתר שלנו, או את מספר הטלפון פרופיל הפייסבוק, או הווטסאפ שלהם.


ברב המקרים רב האנשים אוהבים לראות את עצמם מפורסמים ברשת. והם מיידעים את חבריהם ומקורביהם, ובכך תורמים לא מעט להגברת והגדלת התנועה הנכנסת אל האתר שלנו.


כשנתקלים בלקוחות "סרבנים", כאלה שלא מוכנים להחשף בתמונה או בשם,

כדאי להוסיף כינוי או שם פרטי ואת האות הראשונה של שם המשפחה ולצד זה לציין עיר או אזור גיאוגרפי, כדי לשדר אמינות.

שימוש בראשי תיבות כמו ג. י. יוצר חשדנות כאילו כל העמוד פיקטיבי, לא אמיתי, ונוצר בחטא. עדיף לרשום ג. יצחקי ראשל"צ, או גדי י. מרום הגולן.

רק אם אין ברירה אחרת - להצמיד לראשי התיבות ג. י. גם מיקום. למשל: ג. י. - חיפה.


מה עושים כשחסרים לנו ממליצים?

אם אנחנו מעניקים שירות לחברות גדולות, ומתקשים לבקש המלצה מהמנכ"ל או מהמזכירה שלו. נוכל לייחד מיקום כלשהו בעמוד לאירגונים גדולים, ולמקם שם את הלוגואים של העסקים להם הענקנו שירות.


כאשר אנחנו מעניקים שירותים שמביכים את הלקוחות [טיפול מיני, טיפול פסיכיאטרי, השתלת שיער וכיו"ב] –


כאן אפשר לחשוב על מספר פתרונות יצירתיים למשל:


פניה למקורבים ומכרים ובקשה מהם להמליץ עלינו.

על פי רב ההמלצה שלהם תהיה על אישיותנו, אבל בלית ברירה נסתפק בה. בהקשר הזה כדאי לשים לב שהמלצות מהורים ואחים הם קצת בעייתיות. בעיקר כי אנחנו נושאים את אותו שם משפחה. אבל באין כל ברירה אחרת, אז גם ההמלצות שלהם.


אפשר לגייס חוות דעת מקולגות שעבדו איתנו ויכולים לשבח את סגנון העבודה שלנו, לקוחות מתחום אחר בו עסקנו בעבר, כשמילצרנו בבית הקפה, או היינו אחמ"שים בחדר כושר, וכו' שימליצו ויספרו על איכות השירות שקיבלו מאיתנו, מורים, שכנים, אנשים ששירתו איתנו בצבא, ובקיצור – כל מי שיכול לשפוך אור חיובי ולפרגן על איזשהו פן באישיות שלנו.


נוכל לגייס את הרשתות החברתיות [לינקדאין, פייסבוק והווטסאפ] לעבוד בשבילנו. וכל מילת תודה או הערכה שנכתבה עלינו ראויה לשימוש.


אבל ... לא. בשום אופן לא מציגים באתר תגובות סרוקות או מצולמות מהרשת החברתית. [ראו את ההסבר למעלה...].


וטיפ חשוב – אפילו חשוב מאד

חובה לתקן שגיאות כתיב ותחביר של הלקוחות. זה סופר חשוב! זה הרבה יותר קריא, מונע נטישה והתשה של הגולשים, וגם מכבד את הכותבים. אני יודעת שחשוב לנו לשמור על אותנטיות, אבל לא בעמוד ההמלצות.

וכדאי מאד להוסיף לצד ההמלצה גם את התאריך בו נכתבה או נשלחה אלינו.


אני אשמח לצרף לכאן רעיונות נוספים. אם יש לכם, תרגישו חופשי להוסיף או לשלוח לי בכל דרך אחרת, ואני אוסיף וגם אתן לכם קרדיט על כך.

ואם יש לך צורך בעזרה, אפשר לפנות אלי. אשמח לדבר איתך ולתת לך הצעת מחיר מדוייקת לביצוע העבודה.


189 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page