top of page
חיפוש

מה ממקמים בהאדר ובפוטר של האתר?


ההדר {Header] של משאלה אחרונה - המתת חסד


למיקום של אלמנטים שונים באתר יש משמעות קרדינלית, הרת גורל ממש, על חוויית המשתמש, על קידום [או אי קידום] האתר ברשת וחשיפתו לגולשים, על התייחסותם של מנועי החיפוש, על התייחסותם של הגולשים, ובכלל.


מיקום האלמנטים השונים יכול להכריע ולחרוץ גורלו של אתר, עד כדי הפיכתו לכוכב זורח ומאיר ברשת, או לחילופין - לכוכב נופל.

מיקום נכון ומדוייק של אלמנט יש בו כדי להשפיע על ההמרות והמעורבות באתר.

הפעם נתמקד באלמנטים שכדאי מאד או כדאי פחות למקם בהדר ובפוטר.

ההאדר [Header] נמצא בחלק העליון ביותר של האתר – הכותרת העליונה. והוא אלמנט רוחבי סטטי – Site Wide

כלומר: הוא יופיע בכל עמודי האתר באופן זהה לחלוטין. לא ניתן להסתיר אלמנטים שמיקמנו בו מחלק מהעמודים [כן ניתן להסתיר את ההדר כולו, ולייצר עמוד ללא ההדר וללא הפוטר].


חשוב לציין שכיוון סריקת מנועי החיפוש את האתר הוא מחלקו העליון [ההדר] אל חלקו התחתון [הפוטר]. דבר המאפשר להם "להבין" שכל אלמנט שנמצא בראש העמוד – על ההדר – הוא אלמנט בעל חשיבות גבוהה, ולעומתו כל אלמנט הנמצא בתחתית העמוד [בפוטר - Footer] חשיבותו נמוכה יחסית.

לכן כדאי מאד למקם בהדר אלמנטים מהותיים בעסק שלנו, כאלה שיש לנו רצון לקדם אותם בתוצאות החיפוש ברשת.

למשל: מה ממקמים בהאדר ובפוטר של האתר ?


שם העסק שלנו - מיקום שמו של העסק בהדר, הוא בעל חשיבות ראשונה במעלה בקידום האורגני.

הלוגו - רצוי מאד למקם אותו לצד שם העסק. חשוב מאד להגדיר למנוע החיפוש כי מדובר בלוגו.

הסלוגן שלנו - שהוא אלמנט מרכזי עם זיקה משמעותית לעיסוק שלנו.

תפריט האתר – הוא סרגל הניווט. הוא מכיל קישורים לעמודים ראשיים ומאפשר ניווט קל, מהיר ואינטואיטיבי לכל עמוד באתר, כולל עמודי משנה ועמודים הפנימיים. לתפריט ייחדתי מאמר נפרד, ניתן לקרוא אותו כאן.

ברב המקרים אין צורך ואף לא כדאי למקם את פרטי יצירת הקשר איתנו [טלפונים, מיילים, רשתות חברתיות וכד'] בהדר. אלמנטים אלה אינם מקדמים אותנו ברשת החיפוש. נהפוך הוא!

לעיתים רבות מיקום אלמנטים אלה בהדר, גורמת להסחת דעת של הגולשים ולנטישות תכופות מהאתר, דבר ש"נרשם" ע"י האלגורתמים ומזוהה על-ידם כתנועה מזיקה לאתר, הפוגמת בדירוגו וחשיפתו ברשת.


צבעי ההאדר


כיום נהוג לצבוע את ההדר בגוון הרקע של עמודי האתר, או לעצב הדר שקוף.

בעבר נהוג היה לצבוע אותו בגוון כהה יותר מזה של העמוד. עניין הגוון הוא בעיקר עניין טרנדי אופנתי ואין לו משמעות רבה לגבי הקידום.


ההאדר של האתר

בעבר נהגנו לעצב הדר רחב, [PX250 – PX300], שהכיל כותרת גדולה באותיות מאירות עיניים.


השימוש במכשירי המובייל בשנים האחרונות גרם להיפוך במגמה, וההדר מעוצב כיום בגובה מינימלי, [90PX – 30PX] כדי לאפשר לגולשים לראות את כפתור הקריאה לפעולה מיד עם כניסתם לאתר.


העניין הזה מהותי מאד לשיפור חוויית המשתמש באתר. וככל שזו טובה יותר, יש לכך השפעה גם על הקידום האורגני.


פוטר (Footer) – הוא החלק התחתון ביותר בעמוד.

הפוטר של האתר

הפוטר אגב גם הוא, בדומה להדר [ header], נחשב אלמנט רוחבי סטטי – Site Wide כלומר: הוא יופיע בכל עמודי האתר באופן זהה לחלוטין. לא ניתן להסתיר אלמנטים שמיקמנו בפוטר מחלק מהעמודים [כן ניתן להסתיר את הפוטר כולו].


נהוג ומקובל לצבוע את הפוטר ברקע שונה, על פי רב כהה יותר, אולם גם כאן – עניין הגוון אינו מהותי, ויש לא מעט אתרים שמשתמשים בפוטר שקוף, ש"עושה שימוש" בגוון רקע הקנבס [הגוף –Body] של העמוד.


מידותיו של הפוטר משתנים ונקבעים במידה רבה בהתאם לאלמנטים שמיקמנו בהם. יחד עם זאת גם כאן ניתן להבחין בהיפוך מגמה בשנים האחרונות, ונטייה של מעצבים רבים להקטין האת ההדר עד דק ולהדק אותו, באופן שמתחשב בחוויית המשתמש, ובעיקר במשתמשי המובייל.


מה נמקם בפוטר ?


בפוטר כדאי מאד למקם קישור לרשתות החברתיות [פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, ווטסאפ וכיוצ"ב]

חשוב לאזכר בו כי שמורות לנו, כבעלי האתר, זכויות יוצרים על התכנים [הרי לא נרצה שמישהו יעשה שימוש כזה או אחר בחומרים שלנו ברשת].


חשוב לציין [באתרים של עו"ד, רופאים, רו"ח, מטפלים ובעלי מקצועות נוספים] כי העצות הניתנות באתר אינן מייתרות פניה לגורם מקצועי מוסמך, ואינן מהוות תחליף לסיוע מקצועי] הרי לא נרצה שמישהו יתבע אותנו בגלל שקיבל מאיתנו עצה שאינה נכונה / מתאימה לו לטיפול במחלה, פסק דין או מול רשויות המס.


חשוב לאגד בפוטר את כל פרטי יצירת הקשר איתנו [טלפון, מייל, פקס וגם כתובת פיזית של העסק, במידה ויש].

אפשר למקם בו טופס צרו קשר או טופס הרשמה לניוזלטר.


מקובל למקם בו קרדיט למפתח ומעצב האתר. [יש לזה גם לא מעט יתרונות עבורנו ובעיקר כשהאתר שלנו עושה את צעדיו הראשונים ברשת ומבקש לכבוש לעצמו מקום של כבוד. אפשר לקרוא כאן על היתרונות].


לעיתים נמקם בפוטר גם קישורים לעמודים באתר. חשוב לציין שכדאי שלא למקם שם קישורים, אלא אם אין ברירה אחרת, ואז רצוי כמובן למקם קישורים לעמודים שחשיבותם פחותה לנו [ולגולשים שלנו כמובן].

עמודים שניתן להטמיע בפוטר הם עמודים פנימיים, שהתוכן שלהם אינו מהותי, כמו: תנאי השירות / המכירה, הכללים שלנו, מדיניות העסק, ואפילו – הצהרת נגישות, אזהרות בנוגע לשימוש שאנו עושים באיסוף מידע [קוקיז] וכיוצ"ב.

לעיתים ובעיקר באתרים גדולים נוהגים למקם בפוטר גם את מפת האתר, כדי לאפשר ניווט מהיר של הגולש לעמוד בו הוא מעוניין.

ניתן למקם גם קישור לעמוד אודות או יצירת קשר, אך רצוי שלא לעשות זאת, ועדיף למקם את עמודי האודות ויצירת הקשר כקטגוריות משנה בתפריט, ולהמנע ממיקומם בפוטר.


עד כמה משפיעים האלמנטים בפוטר על קידום האתר ?


האלגוריתמים של גוגל מזהים קישורים הממוקמים ברכיב רוחבי [פוטר] ולכן אינם מתרשמים מהעובדה שהקישורים מופיעים בכל אתר בעמוד. הם מבינים כי חשיבותם פחותה, ומתייחסים לכך בהתאם.


בהצלחה רבה!

ואם יש לך צורך בעזרה, אפשר לפנות אלי. אשמח לדבר איתך ולתת לך הצעת מחיר מדוייקת לביצוע העבודה.


310 צפיות0 תגובות
bottom of page