top of page
חיפוש

מה זו סכמה (Schema) ?


סכמה למיקסום הקידום האורגני ברשת

לאחרונה הוסיפה חברת WIX אופציה לשדרוג ושיפור האופטימיזציה של האתרים שלה. צעד גדול נוסף לאתרי וויקס בדרך לקידום האורגני המתקדם.


השיפור החדש נקרא Advance SEO, בתרגום לעברית מדוברת: קידום אורגני מתקדם.

בעולם הפיתוח מוכרת האופציה בשמה "סְכִמָה" ( Schema).


הַסְכִמָה הגיחה לרשת ע"י החברות – גוגל, יאנדקס, יאהו, ומייקרוסופט ויש לה שלושה פורמטים שונים, אולם הנפוצה ביותר, והחביבה (או המומלצת ע"י גוגל עצמו) היא JSON-LD – ובה משתמשת גם וויקס.

מה זאת הסְכִמָה הזאת בכלל?

סְכִמָה [Schema) היא בעצם טיוב / השבחה של נתונים מובנים [Structured Data], המסייעים לנו לתאר ולבאר [באמצעות "אוצר מילים" או לכסיקון ספציפי] למנועי החיפוש את התוכן בכל עמוד באתר, כדי שידעו להציג אותו בפני גולשים פוטנציאלים.


הטמעת הַסְכִמָה באתר משפרת מאד ואפילו מסייעת לנו לשלוט על תצוגת האתר שלנו בתוצאות החיפוש ברשת. היא מאפשרת לנו לספק ולהדגיש מידע נוסף על תכנים בעמוד מסויים/

במילים פשוטות -

סְכִמָה היא פיסת קוד, ש"מתארת" ​​את התוכן שלנו ו"מסבירה" למנועי החיפוש כיצד להתייחס אליו. זה מגדיל את הסיכוי שגוגל יבין היטב את התוכן ויציג אותו למחפשים בתוצאות החיפוש.


למשל: בעמוד "אודות" – כמה שנות ניסיון צברנו, מה הם תחומי ההתמחות הספציפיים שלנו, או בעמוד "צור קשר" – מה הן שעות הפעילות, הכתובת הפיזית. וכיו"ב אלמנטים ותכנים שחשוב לנו להדגיש בעמודי האתר השונים. ולגרום לכך שביצועי ה-SEO (הקידום האורגני) שלנו יהיו טובים יותר. הרבה יותר.


להטמעה נכונה של נתונים אלה באתר, יש בהחלט יתרונות עצומים ומרחיקי לכת מבחינת קידומו האורגני ברשת. כיוון שהם מסייעים למנועי החיפוש "להבין" באופן מדוייק וטוב יותר מה מכיל האתר שלנו. למי הוא פונה. מה הוא מוכר. מה הם היתרונות שלנו על פני המתחרים.


ההטמעה נעשית באמצעות קטעי קוד לעמוד (מיקרו-דטה MicroData), המורכבים מערכים של HTML ומבארים למנועי החיפוש את תוכן העמוד.

המידע, שמועבר באמצעות הקוד למנועי החיפוש ברשת, מסייע לזחלני הרשת "להבין" טוב יותר מה מכילים התכנים באתר.


מה חושבים גוגל ומנועי החיפוש ברשת על ה-סכמה?


הַסְכִמָה מאפשרת להציג את הנתונים המובנים באתר.

אולם -

כאן המקום להדגיש (שוב) כי מנועי החיפוש לא מחוייבים לנו, והם יכולים להחליט שלא להציג את הנתונים המובנים באתר שלנו.

לא מאשרת ולא מכחישה

גוגל אכן לא מאשרת [ו... בהחלט שלא מכחישה] שהַסְכִמָה משפיעה על דירוג האתר.

אבל .... מעבר לכך שלאי ההכחשה יש משמעות אדירה ... מאד הגיוני וסביר להניח שאם התוכן באתר שלנו נהיר למנועי החיפוש, אז הם יציגו אותו למתעניינים פוטנציאלים. דבר שירחיב את התנועה באתר שלנו, ואולי גם את משך השהיה של הגולשים.

הטמעת הנתונים המובנים, חייבת להיעשות בצורה נכונה וחכמה.

כדאי לבדוק האם המידע והנתונים הספציפיים תורמים למידע שמחפש הגולש המסויים. (זה שאנו חפצים ביקרו).

האם הם רלוונטיים לאותו קהל פוטנציאלי, שמעוניין בשירות או במוצר שלנו. והאם הנתון מופיע באתר.



כל נתון שאנו בוחרים להדגיש חייב להופיע בעמוד עצמו. אי אפשר להדגיש נתון שאינו קיים. האלגוריתם של גוגל יודע שבני אדם הם בני אדם הם בני אדם. הוא מכיר את ניסיונות ההתחכמות שלנו, והוא מאמת את הנתונים לפני שהוא מציג אותם.



בהצלחה

ואם יש לך צורך בעזרה, אפשר לפנות אלי אשמח לדבר איתך ולתת לך הצעת מחיר מדוייקת לביצוע העבודה. אני זמינה בטלפון: 054-3050581 בימים א' עד ה' מהשעה 9:00 עד 18:00 רצוף.

346 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page