top of page
חיפוש

מה זה האשטאג?


האשטאג

האשטאג הוא סוג של שפה רשתית, באמצעותה אנו מקבצים ומקטלגים נושא מסויים ברשת תחת "קורת גג אחת".

אפשר להאשטאג בעברית ובכל שפה אחרת.


הדרך לכתוב האשטאגית היא למצוא ביטוי, שמאפיין את המוצר או השירות העסקי שלנו. ביטוי הוא מעין מילת מפתח, (וכאן אני מנחה איך למצוא את הביטוי המתאים לנו).


הטכניקה לכתוב האשטאג היא באמצעות תג הסולמית # בראש הביטוי.


גם כאשר הביטוי מכיל 2 מילים או יותר, רושמים אותו במילה אחת, ללא רווח (אבל אפשר ורצוי לרווח בין המילים באמצעות קו הפרדה תחתון). הביטוי "הים השחור" ירשם בשפת האשטאג כך: #הים_השחור.


באנגלית ניתן להפריד ביטויים ארוכים באמצעות אותיות גדולות. למשל הקמפיין שהעלה למודעות ציבורית את נושא ההטרדה המינית #MeToo כאשר מדובר בביטוי קצר הוא ירשם לצד הסולמית, למשל: #האשטאג. כאשר מרווחים בין המילים, יוצרים נתק בהאשטאג.

בחיפוש ברשת ובהקלקה על האשטאג, נמצא את כל התכנים שנכתבו בנושא (ובתנאי שזכרתם להאשטאג אותם).

מנועי החיפוש ברשת מסננים את החיפוש בהתאם להאשטאג, וזה בעצם מועיל מאד לקידום האורגני ולחשיפה שלנו ברשת.


נניח שאנחנו בעלי עסק ליצור כובעים, ויש לנו כרגע עניין בקידום מוצר כובעי הקש שלנו. כאשר נפרסם תוכן כלשהו ונתייג את הביטוי #כובע_קש, הוא יופיע בתוצאות החיפוש של הגולשים, שיחפשו את הביטוי הזה ברשת. ויסייע להם כמובן למצוא אותנו.

האשטאג מסייע גם לטירגוט.

כאשר בכוונתנו לפנות לקהל יעד מסויים, נניח חיילים או אמהות, נוכל כמובן לתייג את הקהל שאליו מופנה התוכן שלנו #חיילים #אמהות ולהגיע אליו.

כדאי מאד לא להכביר בהאשטאגים

ולהשתמש באשטאג אחד (מקסימום שניים!), תוך שאנחנו עושים שימוש בביטויים קצרים ומוכרים.


אל תאשטגו (כלומר – אל תשתמשו בהאשטאג) שאינו רלוונטי לתוכן. אם אתם עורכים קמפיין למכירת איטריות ברשת, אז אל תתייגו #פיטריות, כיוון שאין לכם צורך בקהל שמתעניין בפיטריות.

כדאי לעשות שימוש נבון בהאשטאג, ולהמנע מביטויים פופולארים ונפוצים

כמו למשל בביטוי #blackfriday או #יום_שישי_השחור, כיוון ששימוש כזה יכול "לבלוע" את הפרסום שלנו בים הפרסומים של רשתות השיווק הגדולות, ולצמצם ולמזער את החשיפה העסקית שלנו.

כדאי להשתמש בכל הפלטפורמות בהאשטאג ייחודי לנו.

כך אנשים יזהו את העסק שלנו, ויהיה להם קל יותר למצוא אותנו ברשת.


עיקר השימוש בהשטאגים נעשה בטוויטר, שהיא בעצם הפלטפורמה הראשונה שהשתמשה בהאשטאג, באינסטגרם (בו אגב, ניתן ואפילו רצוי להשתמש גם ב-11 האשטאגים), ובפייסבוק.


בהצלחה
232 צפיות0 תגובות
bottom of page