top of page
חיפוש

מה הם הגורמים המשפיעים על קידום אורגני (SEO) של אתרים ברשת?


הגורמים המשפיעים על קידום אורגני (SEO)
קידום אורגני ברשת

הגורמים המשפיעים על קידום אורגני [SEO] של האתר במנועי החיפוש הם רבים ושונים. חלק מהם הם בשליטה מלאה שלנו. ואנו יכולים בהחלט להשפיע על תוצאות ההופעה / הקידום שלנו ברשת, כבר בעת תכנון האתר, עיצובו, הקמתו ופרסומו.

וחלקם פחות. הרבה פחות.


הגורמים המשפיעים על קידום אורגני [SEO], שנמצאים באחריותנו ובשליטתנו המלאה הם:


- הטמעת כותרות ראשיות וכותרות משנה באמצעות תגיות מטא (Meta tags).


- ביצוע אופטימיזציה לתגים – וידוי שהתגיות מציגות תצוגה נכונה של האלמנטים הקיימים באתר.


- ניהול אבסולוטי והגדרה מדוייקת של שמות העמודים ((URL). תוך הקפדה על רישום כתובת מלאה, שכוללת את ה-WWW וה- HTTPS.


- אי הכללה של לינקים (URL) שבורים – כלומר: הסרת כתובות שלא קיימות, כדי שגוגל לא יאנדקס אותן.


- כתיבת קוד בהתאם לתקני הרשת.


- רספונסיביות, כלומר: התאמה למובייל.


- תזמון סריקה (Search console) – ויסות תדירות הביקורים של גוגל באתר, בהתאם לעדכונים שאנו מבצעים באתר.


- מפת אתר (Sitemap) – פריסה היררכית נכונה | מיקום העמודים והאלמנטים באתר, כדי שגוגל ידע מה חשוב לנו יותר ומה פחות. - הגדרת הפריוריטי, כלומר: הקדימות / העדיפות שאנו מעניקים לנושאים / תחומים באתר.


כדאי לבדוק האם מפת האתר היא דינמית או סטטית. כלומר: האם כתובות עמודים חדשים נוספים אוטומטית ל-Sitemap, או שיש צורך להוסיף אותם ידנית (ברב האתרים החדשים מפת האתר היא דינמית).


גוגל מקציב לכל אתר "Crawl budget" כלומר: גוגל מאפשר לכל אתר מעין תקציב סריקה (זה מתייחס למקסימום דפי האתר שהבוט של גוגל מאנדקס בפרק זמן מוגדר) – המספר המקסימלי נקבע בהתאם לשגיאות ולליקויים באתר.


צריך לזכור שגוגל מוּנַע (כלומר: מבצע סריקה) באמצעות קישורים (לינקים) חיצוניים ופנימיים. כך הוא מכיר עמודים חדשים וסורק אותם. כאשר מנוע החיפוש לא מגיע או לא מזהה עמוד (או אלמנט) מסויים באתר, הוא לא יאנדקס אותו, ולכן גם לא יציג אותו בתוצאות החיפוש.



אבל חשוב לזכור שיש דברים שתלויים בעיקר בנו, בעלי האתר, והם:

- הוותק והמוניטין שצבר האתר ברשת.


חשוב מאד לשמר אותו, וכאשר רוצים להקים אתר חדש לבצע הפניות 301. (אם תרצו לדעת למה עושים הפניות וגם איך לבצע אותן, יש לי סרטון הדרכה בנושא - תמצאו אותו ממש כאן).


- תוכן מעניין ורלוונטי שאנו מזינים.


חשוב ביותר לא להעתיק תוכן. לכתוב על נושאים מעניינים, שאנשים אוהבים לקרוא.כדאי לכתוב על נושאים שאנחנו בקיאים בהם. ולתת לגולשים ערך משמעותי.


- תדירות העדכון שאנו עורכים.


ככל שהתדירות תהיה גבוהה, גוגל יבין שכדאי לו לבקר באתר שלכם לעיתים תכופות יותר. אבל כיוון שברור לי שאתם גם עובדים ויש לכם עוד אי אילו דברים מעניינים לעשות בחייכם, אז עדכון יכול להעשות גם אחת לשבועיים, או אחת לחודש. אבל תהיו עקביים ככל האפשר.

אגב - עדכון לא מחייב רק כתיבת מאמרים, אפשר לעדכן את האתר באמצעים שונים - כדאי לפני שבונים אתר לבדוק מה הם האמצעים שבהם נצליח יותר להתמיד.


כדי להבין טוב יותר את ה"סינית" הזו, ולדעת מה הם הגורמים המשפיעים על קידום אורגני (SEO) של אתרים ברשת מציעה לכם לעיין כאן.



וכדי באמת לדעת איך גוגל עובד ועל מה הוא מקפיד, מצרפת סרטון שהפיק גוגל עצמו בנושא הקידום האורגני. - עבודה קשה וארוכה זו תמצית העניין.



בהצלחה רבה

ואם בכל זאת התקשית ויש לך צורך בעזרה - אשמח לדבר איתך ולתת לך הצעת מחיר מדוייקת לביצוע העבודה. אני זמינה בטלפון: 054-3050581 בימים א' - ה' מהשעה 9:00 עד 18:00 רצוף, חוץ מחגים וערבי חגים.


147 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page