top of page
חיפוש

כל מה שרצית לדעת על הפיקסל של פייסבוק



faceboox pixel follow us

הפיקסל של פייסבוק הוא כלי נהדר, המאפשר להרחיב את מעגל הלקוחות, לפרוץ לשווקים חדשים, להעצים את השיווק ולהגדיל את ההכנסות.

מה זה בכלל הפיקסל הזה?

הפיקסל של פייסבוק הוא קוד קצר הכתוב בשפת JavaScript, המיועד להטמעה באתר או בדף נחיתה. הוא מאפשר לנו לאסוף אינפורמציה על הגולשים - לסמן את הגולשים שביקרו באתר שלנו, כדי שנוכל לעקוב אחריהם. הוא מנטר את פעולת הגולשים ואוסף פרטים רבים על התנועה שלהם ברשת, ומזהה מה גרם להם להגיע אלינו.

אפשר להתייחס אליו כאל מעין "מרגל קטן", שעוקב אחר גולשים שהגיעו אלינו לאתר או לדף הנחיתה, מאפיין ומזהה אותם עבורנו. בעגה המקצועית מכנים פעולה זו - "צביעת הקהל".

כאשר נטמיע את הפיקסל כמו שצריך ונגדיר את יעדי המרה שלנו בקמפיין, נצליח להגיע לתוצאות מדוייקות ולהשיג את המטרות הנכספות שלנו.

כך לדוגמא - נוכל להציג בפני מי שהתעניינו למשל במאמר שכתבנו בנושא שימור פאות נוכריות, גם מאמר בנושא צביעת פאות, ואם יש לנו חנות מקוונת נוכל להציע ללקוחות שרכשו מאיתנו בעבר נעלי ריצה גם נעלי הליכה, וכיו"ב.

הפיקסל מלקט נתונים על הקהל – הוא מזהה מה הניע את הגולש להגיע לאתר שלנו, מה סיקרן ועניין אותו, מה הוא עשה באתר.

כיוון שבפייסבוק עסקינן, הרי שהוא גם ידע לזהות למי שייך הפרופיל. אבל ... את הנתון הזה הוא לא יסגיר, ולא יאפשר לנו לזהות את הפרופיל ואת הפרטים האישיים של המשתמשים.

לכל חשבון יש רק פיקסל אחד. זה אומר שאם יש לנו מספר נכסים דיגיטליים (נניח, מספר אתרים, דפי נחיתה, מערכות דיוור וכיו"ב) נטמיע בכולם את אותו הפיקסל.

באופן עקרוני ומעשי ניתן לייצר מכל הגולשים בכל הנכסים הדיגיטליים קהל אחד, אבל האופציה הזו לא מומלצת, כיוון שהיא יוצרת קהל מעורב, ולא ממוקד, ערב רב של גולשים, בעלי צרכים שונים, שנכנסו לנכסים דיגיטליים שונים שלנו מתוך עניין או מטרה שונה.

הפיקסל של פייסבוק יודע לזהות ולצבוע (לסמן) גולשים שהגיעו לאתר שלנו ממקורות תנועה נוספים (מעבר לפייסבוק) כמו: גוגל, מערכת דיוור וכו', כל עוד הגולש מחובר לפייסבוק באמצעות אותו דפדפן.

הפיקסל מאפשר לנו לדעת אילו תכנים ריתקו את הגולש, כמה זמן שהה בכל אחד מדפי האתר, מסלול התנועה שהוא ביצע באתר, איפה איבד את הסבלנות, איפה גילה סקרנות, האם חזר לבקר בעמוד מסויים יותר מפעם אחת, וכו'

נתונים אלה חשובים, כיוון שהם מאפשרים לנו להבין מה בקמפיין הממומן שלנו עובד ומשפיע על הגולשים, איזה קמפיין או מודעה עניינה אותם, ומסייע לנו לערוך אופטימיזציה ומעקב אחר ההמרות.

הפיקסל של פייסבוק, בדומה לעמוד הענן שהלך לפני המחנה והורה את הדרך לבני ישראל, מנחה אותנו כיצד לנהל טוב יותר את הקמפיינים הממומנים בפייסבוק, כיצד להוציא מהם את היתרונות הגדולים ביותר עבורנו, כיצד להצליח להגיע ולכבוש את המטרות והיעדים שלנו.

כדי להגיע לפרסום מניב ומדוייק בפייסבוק יש להטמיע את הפיקסל באתר בצורה נכונה, להגדיר את הקהל שאנחנו מעוניינים לבנות ואת יעדי ההמרה (לידים, מכירות, פרסום, וכו').

איך מייצרים את הפיקסל של פייסבוק?

איך מטמיעים את הפיקסל של פייסבוק באתר ?

כל מה שצריך לעשות הוא "העתק הדבק". מעתיקים את הקוד של הפיקסל ומדביקים אותו ב-head של האתר, או דף הנחיתה.

אפשר גם להטמיע את הקוד בכל עמודי האתר, על ה-URL.

הסתבכתם? פייסבוק תשלח לכם למייל את הקוד, ותוכלו לבקש ממתכנת או בונה האתר שלכם להטמיע אותו עבורכם.

במרכז העזרה של פייסבוק למפרסמים נקבל הדרכה מפורטת כיצד להטמיע את הפיקסל של פייסבוק.

לא בטוחים ? בכל שלב נוכל לבדוק אם ביצענו את ההטמעה כראוי בלחיצה על הקישור הזה.

אבל .... לא די בכך שהטמענו את הפיקסל,

כדי לאסוף נתונים על הקהל שלנו, אנחנו גם חייבים להגדיר לפיקסל מי הקהל העדיפויי עלינו.

האם יש לנו עניין בכל המבקרים באתר שלנו, או רק באנשים שביקרו בעמודים ספציפיים, ואולי באנשים שביקרו רק בעמודים מסויים ולא ביקרו בעמודים אחרים, או אנשים שלא ביקרו באתר במשך פרק זמן מסויים וכד'.

בסופו של דבר יש לזכור שאנחנו מעוניינים "לחזר" אחרי הלקוחות הפוטנציאלים שלנו, ואין לנו כל עניין בקהל אקראי שבמקרה קפץ לאתר שלנו.

אין לנו כל צורך ממשי בקהלים שאינם קהלי היעד שלנו, למרות שהגיעו לאתר שלנו.

איך עושים את זה ?

קיימות מספר אופציות -

יצירת המרות מותאמות אישית:

נוכל, לדוגמא, להגדיר שכל גולש, שיפנה דרך עמוד "צור קשר" באתר, יקבל במענה דף תודה, או שאלה לגבי הבחירה שלו במוצר או בשירות מסויים וכד' - וכך בכל פעם שגולש יקליק על המודעה וימלא פרטים בעמוד צור קשר נוכל בעצם לקבל ליד.

נוכל גם ליצור המרות לפי אירועים / איוונטים:

כלומר - כאשר גולש מתעניין במוצר או בשירות שלנו, הפיקסל ידע לעקוב אחריו ולהציע לו הטבה כלשהי - כמו קבלת המוצר / השירות לתקופת ניסיון, רכישה בהנחה וכד' תמורת הרשמה.

10 צפיות0 תגובות
bottom of page