top of page
חיפוש

איך להגדיר ולדייק קידום אורגני [SEO] באתר ?


מה זה קידום אורגני [SEO] ?
 להגדיר ולדייק קידום אורגני

במה צריך להתמקד בהקמת ופיתוח האתר? ואיך

מגדירים ומדייקים קידום אורגני באתר ?


אחת ולתמיד – מה ההבדל המובהק בין קידום אורגני לממומן?

קידום ממומן – עולה לנו כסף (ממון).

קידום אורגני – קידום טבעי. לא עולה לנו אגורה.


ועכשיו לדקויות:

גוגל כידוע הוא מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם, בו אנחנו משתמשים כדי למצוא מידע. הוא מאנדקס אתרים על פי האיכות שלהם.

ה- Search Engine Optimization [בקיצור - SEO] היא מתודולוגיה (מערכת עקרונות) שמאפשרת לגוגל לבצע אופטימיזציה של הסריקה, כלומר: לסרוק ולאנדקס את האתר, שמניב את התכנים הכי רלוונטיים לחיפוש של הגולשים.


קידום אורגני - Search Engine Optimizasion - הוא "שירות" חינמי אותו מבצעים האלגורתמים (של גוגל) ללא תמחור וללא תלות.

למה שגוגל יעניק לנו קידום חינם?

כי גוגל מתחרה במנועי חיפוש אחרים [,Bing, DDG, WolfRamAlpha, Yandex, Yahoo ועוד רבית רבים אחרים]. בדיוק כמונו - גם גוגל רוצה לשמור על המיקום הראשון, וכדי שזה יקרה הוא רוצה שכל האנשים בעולם בכל רגע נתון ישתמשו רק בו.

כדי שלא ננטוש אותו, הוא צריך לתת לנו את התוצאות הטובות והעדכניות ביותר במהירות הרבה ביותר.


קידום אורגני (SEO) מקדם אותנו לאורך זמן. הוא נקבע לפי איכות התוכן, הרלוונטיות שלו, מספר החיפושים ועוד מספר פרמטרים.

חשוב לזכור שמדובר בתהליך ארוך ומורכב, שעלול להמשך זמן רב מאד (לעיתים גם חודשים רבים ואפילו שנה / שנים), אך יתרונו הוא בכך שבסופה של עבודה קשה, הוא מניב פירות איכותיים לאורך זמן.

הקידום האורגני מניב חשיפות רבות בתוצאות החיפוש, ולכן בפוטנציאל הוא מניב יותר לקוחות משלמים ומתעניינים מובהקים במוצרים ובשירותים שאנחנו מציעים.

אבל ... צריך לזכור שזה תובע מאיתנו עבודה.


קידום ממומן – אנו משלמים לגוגל לפי קליק (Pay Per Click) ובקיצור: PPC או תשלום לפי חשיפה Pay Per Impression ובקיצור:  (ppi) . הפרסום הוא מיידי, מהיר ומדיד.

ברגע ששילמנו, נופיע מייד בתוצאות החיפוש במקומות הראשונים. ברגע שנפסיק את התשלום, נצלול מייד אל תהומות הנשיה של הרשת.


תהליך הקידום האורגני מורכב יותר. הוא תלוי מאד בתחום העיסוק שלנו, במיקום הגיאוגרפי שלנו ובתחרות הסוערת ברשת.
  • תחום העיסוק שלנו - אם התחום ייחודי למעט מאד אנשי מקצוע [למשל: סנדלרים, לבלרים, חייטים ומיני מקצועות שנכחדו כמעט] - נצליח להגיע למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש, בקלות רבה יחסית.

לעומת זה - כאשר אנחנו עוסקים בתחום בו יש מאות ורבבות בעלי מקצוע [כמו: בונה אתרים, רואי-חשבון, עורכי-דין, מסעדנים, מטפלי NLP וכו'] - הקידום האורגני קשה יותר.

  • המיקום הגיאוגרפי שלנו - פרמטר חשוב שמשפיע על הקידום, בעיקר כאשר יש כמונו מיליונים. למשל: בונה אתרים במודיעין והסביבה. עורך דין בנהריה. רואה חשבון בגבעתיים. מטפל הוליסטי באזור גוש דן.

המיקום הגיאוגרפי מסייע לצמצם את רשימת המתחרים שלנו, ולייחד אותנו מהקולגות.

  • התחרות ברשת - יש לא מעט ביטויים, שמתחרים על מיקום בתוצאות החיפוש. למשל: המילה "עיצוב" / "מעצב". בשנים האחרונות אנחנו עדים לשימוש נרחב במילים אלה - מעצב אתרים, מעצב שיער, מעצב גרפי, עיצוב בתים, עיצוב גינות וכו'... כדאי לחשוב ולאמץ מילים חלופיות.

ככל שנשתמש במילים אחרות, אך רלוונטיות - נצליח להמריא בתוצאות החיפוש. בהקשר הזה אציין כי חשוב למצוא ביטויים אשר משמשים את הלקוחות שלנו בחיפוש. [המאמר הזה יעזור לכם להבין את השיטה}


איך להגדיר ולדייק קידום אורגני?

ממה מורכב התהליך? ומה עלינו לעשות כדי להחשף בתוצאות החיפוש?

הנה כמה פרמטרים עליו מקפידים מנועי החיפוש (אגב לא רק גוגל):

מנועי החיפוש מקדמים אתרים בהם התוכן (=טקסט, סרטונים, תמונות, איורים) הוא איכותי. עדכני ומקורי.

נתעכב על זה קצת:

  1. תוכן איכותי הוא תוכן שגוגל מסוגל לסרוק. [ואם הוא לא מסוגל לסרוק ולא יודע מה יש בו, אזי עלינו להגדיר לגוגל מה מיקמנו שם, כדי שגוגל "יבין" על מה מדובר, וכאשר מישהו ישאל אותו על כך, גוגל ידע להציג לו אותנו].

  2. חזרה על ביטויים. מנועי החיפוש ממש לא אוהבים, ואף מענישים, תוכן שמשתמש במילות מפתח רבות מדי, החוזרות על עצמן.

  3. תוכן מקורי – תוכן שלא העתקנו ממקור אחר ברשת. בין אם תמונה או טקסט או סרטון. תוכן שאנחנו יזמנו, המצאנו, הפקנו, עיצבנו ופרסמנו [במו עצמנו]. כדאי לזכור שגוגל אוהב מאד אתרים מרובי תוכן ועתירי מידע.

  4. תוכן עדכני – הוא כמובן תוכן שפורסם בזמן האחרון. אתרים בינוניים וקטנים יכולים לעדכן את התוכן שלהם אחת לשבועיים – שלושה. זה עוזר לגוגל להבין שהתוכן המוצג הוא רלוונטי – Up to date.

אם נסתכל על אתרים כמו Ynet ו- וואלה ודומיהם, סביר להניח שגוגל סורק ומאנדקס אותם מספר פעמים ביום. כיוון שהם מתעדכנים בתדירות גבוהה כל כמה דקות.

  • אין אנונימיות

  1. שקוף שהנוכחות שלנו חשובה – לא רבים יודעים, אבל כאשר התוכן המפורסם באתר נושא את החתימה שלנו, גוגל מבין שמדובר באתר שמאחוריו עומד איש מקצוע, שגם לוקח אחריות על מה שהוא מפרסם. למשל – עמוד אודות, הכתוב בגוף שלישי – יכול להזיק לבעל האתר. פרסום בלוג / מאמרים / פוסטים, מבלי שמצויין בהם שם הכותב – אף היא אינה מועילה.

  2. חשוב לציין תאריך פרסום - כדי שגם לגולשים (וגם למנועי החיפוש) יהיה ברור מתי פורסם המאמר, ובהתאם לכך – ידעו לזהות את הרלוונטיות שלו לרוח התקופה.

  • תכנון ובניית התפריט [סרגל ה-Menu] באתר

תכנון לא נכון של התפריט פוגע לא רק בקידום האורגני של האתר, אלא גם בחווית המשתמש ובאתר כולו.
  1. הקמת תפריט איכותי – התפריט הוא אלמנט מרכזי בחשיבותו בקידום (אורגני) של האתר. לא פעם אני נתקלת באתרים בהם התפריט מעוצב באופן מדהים וייחודי מבחינה ויזואלית, אך גרוע מבחינת תרומתו לקידום.

  2. היררכיה נכונה של תצוגת התפריט, בהתאם לשפת האתר. כלומר: בעברית – מימין לשמאל, באנגלית – משמאל לימין. עמוד הבית – תמיד, אבל תמיד, יהיה העמוד הפותח. הוא לא יכול להופיע בשום מקום אחר, אלא בראש התפריט. עמוד צור קשר / הצהרת נגישות – תמיד יהיה העמוד האחרון בתפריט.

  3. הקישורים של התפריט – חשובים לא פחות – חייבים להיות אבסולוטיים, כלומר: כאלה המכילים את הדומיין והעמוד. אם הקישור לא מורכב מכתובת מלאה של העמוד, אז גוגל לא סורק אותנו, ובוודאי שלא מאנדקס.

  4. קטגוריות ראשיות - לא נכון להעמיס על התפריט קטגוריות ועמודים רבים. התפריט אמור להכיל לא יותר מ- 7 – 8 קטגוריות ראשיות (עמודי אב).

  5. קטגוריות משנה - כדאי מאד גם "לקמץ" בתת-קטגוריות ובתת-תת קטגוריות (עמודי אם / בן), ועדיף להקים אותם על עמודים דינמיים, כדי להנגיש אותם גם למנוע החיפוש וגם לגולשים. עמוד, שמכיל קטגוריות משנה רבות לאין שיעור, מבלבל לא רק את הגולשים, ומפר את חוויית המשתמש, אלא מסרבל את הסריקה של גוגל.

  • קישורים ויוצאים ונכנסים

לינקים [URL] – גוגל משבח אתרים המכילים קישורים יוצאים ונכנסים. זה מצביע על כך שהאתר שלנו ראוי לאמון. ברור שצריך לשמור על איזון ומינון נכון ולא להוציא ולהכניס לינקים עד אין סוף.


אתרים "צעירים" ולא מוכרים על-פי-רב לא מכילים קישורים נכנסים, כיוון שאין מי ש"יסמוך" עליהם. איזה אתר ירצה להכניס אליהם קישור?


אפשר "לעקוף" את המשוכה הזו בשלוש דרכים:


1. הטובה ביותר – בקשו מבונה האתר להכניס קישור מהאתר שלו אל האתר שלכם (סביר להניח שהוא גם יוציא קישור מהאתר שלכם אל האתר שלו). 2. פרסמו את האתר שלכם ברשתות חברתיות ובפלטפורמות שונות.

3. שיתופי פעולה - כדאי ולעשות שת"פ עם קולגות מהתחום, או עם אנשי מקצוע מתחומים אחרים, ולהעניק להם קישור תמורת קישור.

כתבתי על הנושא בהרחבה במאמר על היתרונות והחסרונות שיש לקישורים באתר.

  • מוניטין

המוניטין שלנו בגוגל נבנה בתהליך ארוך, גוגל בוחן את האתר שלנו מיום עלייתו לרשת. ככל שהאתר שלנו ותיק יותר (ובתנאי שפעל כהלכה ולא נענש ע"י מנוע החיפוש) גוגל מדרג אותנו באיכות גבוהה ומזכה אותנו במוניטין טוב.

רצוי על כן, בעת שאנו משדרגים או מקימים את האתר שלנו מחדש, לבצע הפניות 301, כדי שמנוע החיפוש יזהה את האתר. "יזכור" לו חסד נעורים, ולא "נשליך" את כל העבודה שהשקענו במדמנת האשפה של הרשת.

בהצלחה !

ואם יש לך צורך בעזרה, אפשר לפנות אלי. אשמח לדבר איתך ולתת לך הצעת מחיר מדוייקת לביצוע העבודה.


306 צפיות0 תגובות
bottom of page