top of page
חיפוש

מה זה AMP ומה חשיבותו לאתר שלנו?

assembly line -פס יצור AMP

הביטוי AMP הוא ראשי תיבות של: Accelerated Mobile Pages, שזה בתרגום סימולטני לעברית - האצת עמודים במובייל.


ה-AMP הוא מרכיב חשוב בחוויית המשתמש, הוא מאיץ את טעינת עמודי האתר בדפדפן, כאשר אנחנו גולשים בטלפון הנייד.

מה זה אומר בעברית פשוטה?

כיוון שרובנו הגדול חסרי דחיית סיפוקים, ואנו חיים בעידן האינסטנט, בו הכל נעשה עכשיו ומייד, יש חשיבות עצומה לטעינה מהירה של האתר, אחרת הגלישה באתר תסתיים בנטישה. נוותר ונעבור לאחר. לפחות כך נוהגים מעל 75% מהגולשים.

במילים אחרות - כאשר האתר עולה לאט בטלפון הסלולרי שלנו, אנחנו ברב המקרים נוותר על "התענוג" לבקר בו, ונחפש אתר אחר.


נטישת גולשים את האתר היא פעולה קריטית [על פי רב גם בלתי הפיכה] ומאד משמעותית לנו, כבעלי אתרים - זה אומר שהגולשים שחיפשו [ומצאו] אותנו, נתקלו במכשולים בדרכם אלינו, וויתרו עלינו. מרביתם לא יחזרו אלינו כלל.


כאן נכנס לעבודה רכיב ה- AMP - הוא מעלה את האתר במהירות רבה ובתוך כך "שומר" מקום לאלמנטים השונים, הכבדים יותר, בעמוד – כמו: תמונות, מודעות פרסום, פופ-אפים / סליידרים / סטריפים / קרוסלות וכד'. באתרים, שעושים שימוש בטכנולוגיית AMP, מוצג לגולשים התוכן העיקרי [המלל] ורק אח"כ מוצגים התכנים הנילווים [תמונות, איורים, סרטונים וכו'].

האמת היא שאפשר לראות את זה בעין - התמונות והסרטונים עולים בשניות הראשונות באופן מטושטש ומפוקסל, ותוך כדי טעינת העמוד הופכות לחדות.

ה-AMP מווסת את הצגת האלמנטים, ובכך מצמצם עד מאד את הפגיעה בחוויית המשתמש.

הוא "מכיר", כביכול, את העיצוב של העמוד, ו"יודע" מראש איך אמור הדף להראות, כשהוא מכיל את כל האלמנטים. והוא מציג אותו, תוך שהוא "שומר מקום" לתמונות / סרטונים ולאלמנטים משניים, ופחות מהותיים, לחיפוש של הגולשים. וכך טעינת הדפים היא מהירה.


למעשה, דף AMP הוא דף HTML רגיל, הכולל את ספריית AMP JS, המכיל מספר תנאים לאספקת ביצועים אופטימליים, מתוך חשיבות שהוא "מוקיר" לשימוש הנרחב שאנחנו עושים במכשירי המובייל.


בתיאור ציורי יותר - כאשר השרת מתבקש להציג דף, הוא מבצע "איסוף" של האלמנטים השונים הנמצאים בדף, אבל מקדם את האלמנטים החשובים לגולש, ומשהה את הצגת האלמנטים החשובים פחות, [או מעלה אותם בהדרגה] תוך שהוא "שומר", להם מקום מראש. מבלי שיצטרך "לדחוף" את הכיתוב, כדי להציג את התמונה, ולבצע טעינה נוספת של העמוד.


בדרך זו אין צורך בעיבוד נוסף של העמוד ובטעינה נוספת, שמציגה בכל פעם פריסה מלאה. התוכן עולה בהדרגה [מהעיקר לתפל] ובפעם אחת, מבלי להטען שוב ושוב, ומציג את פריסת העמוד בטעינה הראשונה, כאשר הרכבים המשניים נטענים למקומות השמורים להם מאוחר יותר.

זה דומה במקצת לעבודה ב"פס ייצור" -

תתארו לכם שבכל פעם היו כל העובדים כולם עוצרים את העבודה, וממתינים שאחד העובדים בפס הייצור יעלה או יחבר רכיב, ושוב מתחילים להניע את הפס. זה היה מסרבל, מעייף ומטריד.


באתרים שלא עושים שימוש ב- AMP – העמוד נטען מספר פעמים, כי בכל פעם הוא "נזכר" שהוא צריך להציג אלמנט נוסף, וכך הדף מוצג בהבזקים מטרידים – העמוד טוען את הטקסט, ואז פונה לטעון שוב את הדף עם האלמנטים הנוספים. זה נראה כמו "גמגום" מתמשך.

בהצלחה

ואם יש לך צורך בעזרה, אפשר לפנות אלי.


101 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page