top of page
חיפוש

מבנה העמודים באתר

כדאי לזכור שכל עמוד באתר מחולק לשלושה חלקים :


1. הדר - Header.

2. קנבס - Canvas [או בודי - גוף - Body]

3. פוטר - Footer.

ההדר – Header

הוא החלק העליון ביותר, - הכותרת של העמוד, כל האלמנטים שנמקם בו יופיעו בכל עמודי האתר. ובו נהוג למקם את הלוגו, הסלוגן העסקי, שם האתר והתפריט הראשי. - [החלק מעל הקו האדום העליון - שמסומן בצילום בסיפרה 1]

העמוד באתר מחוולקת ל-3חלקים

מבנה העמודים באתר

הקנבאס – Canvas או הגוף - Body

הוא כל החלק בעמוד שבין ההדר לפוטר – כאן נמקם את התכנים החשובים לנו ביותר – טקסטים, תמונות, סרטונים, כפתורי הנעה, איורים, וכו'. [החלק שנמצא בין הקו האדום העליון לקו האדום התחתון - מסומן בצילום בסיפרה 2]

הפוטר – Footer

השוליים התחתונים ביותר של העמוד, גם הוא יופיע באופן זהה בכל עמודי האתר, ובו נמקם על פי רב את הקישורים לרשתות החברתיות, פרטי יצירת קשר איתנו [מייל, כתובת, טלפון], לעיתים גם עמודים פנימיים כמו – תנאי השירות, כללי האתר, טופס ניוזלטר וכד'. [הסטריפ הכהה מתחת לקו האדום התחתון - שמסומן בצילום בסיפרה 3].

פריסת העמודים

היא בעלת חשיבות מכרעת על חוויית המשתמש, כמו גם על חוויית העיצוב והיכולת שלנו להגיש לגולשים שלנו פתרונות פונקציונליים.


היא זו שבסופו של דבר תשפיע בהכרח על הרווח [הכלכלי, חברתי, תקשורתי ושיווקי] ובמילה אחת - על ההמרות, שנשיג באמצעותם, כבעלי האתר. פריסת העמודים משקפת את האסטרטגיה השיווקית שלנו.


גיבור האתר - Hero

בין ההדר לחלק התחתון של המסך [בטבורו של הקנבס] נמצא ה-Above the fold [- "מעל הקפל"].

זה החלק שאותו רואים הגולשים, לפני שהם גוללים מטה. חלק זה ראוי שיכיל את האלמנטים החשובים ביותר שנרצה שהגולשים יראו מיד עם כניסתם לאתר.

התפריט וכפתורי הפעולה

אנו מייחסים לכפתורי הפעולה [ובכלל זה התפריט] חשיבות רבה, כיוון שהם אלה שמניעים את הלקוחות שלנו לבצע את הפעולה, שאנו רוצים לגרום להם לבצע.

אלמנטים אלה הם כלים, המשמשים אותנו למניפולציות שאנו עושים על הלקוחות, אחרי שהבנו מה הם הרגלי הקניה שלהם, מה הם דפוסי התנועה / הגלישה שלהם.

יש חשיבות למיקום של כל אלמנט באתר, ובאופן מיוחד למיקום של אלמנטים מניפולטיביים, דוגמת התפריט והכפתורים.

לגבי התפריט כדאי לחשוב [ולחשב] האם דרוש לנו יותר מתפריט אחד באתר?

ברב האתרים מקובל למקם תפריט ראשי בחלק העליון, צמוד ל-הדר [header]. אך יש לא מעט אתרים מורכבים שבהם נדרש למקם 2 תפריטים, ולעיתים גם שלושה. ניתן למקם אותם בצד האתר (בשוליים הצדדיים של הקנבס) או מתחת לתפריט הראשי.

וכדאי גם לחשוב מה נרשום על הכפתור...

האם נרשום משפט קורא לפעולה כמו: "צלצל עכשיו" , "קרא עוד", "המשך" או אולי את מספר הטלפון שלנו? את כתובת המייל? את שם העמוד הבא?

אם נעבוד בצורה מסודרת, בהתאם לאיפיון שערכנו, נדע לבטח איפה למקם כל אלמנט.


{בשולי הדברים - אציין כי לאחרונה למדתי מחברתי המופלאה והמוכשרת, קארין אלימלך, כי ניתן באמצעות קוד, להסיר את הופעת הפוטר מעמוד ספציפי}


בהצלחה רבה מאד

ואם יש לך צורך בעזרה, אפשר לפנות אלי. אשמח לדבר איתך ולתת לך הצעת מחיר מדוייקת לביצוע העבודה.


191 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page