top of page
חיפוש

להטוטים ומעשי קסמים בקידום אתרים ברשת


קוסם

לא אחת אני רואה ברשת הבטחות על קידום ופרסומים מניבי תוצאות.


הכל טוב, עד שאני נתקלת ב... "מפלצות לידים", "מלאכי קידום", "להטוטני המרות", "קוסמי שיווק" וכיוצא באלה פיות, שודדים ועושי פלאות. (שרובם ככולם בעיני מפריחי סיסמאות ריקות מתוכן וחסרות כל שחר).


אין ספק שהרשת היא אחת מזירות המסחר העיקריות בעידן הנוכחי, אבל ... אנחנו כבר מספיק גדולים כדי לדעת שמפלצות, מלאכים וקוסמים יש רק באגדות...


למה אני מכנה את זה להטוטים ומעשי קסמים בקידום אתרים ברשת?


כי קידום ממומן הוא לא להטוט, ואין לו שום קשר למגיה, או למלאכים ופיות. זו עבודה קשה שרובה (ככולה) בניסוי ותהיה (וטעיה).

גילוי נאות מתחייב: אני לא עוסקת בקידום ממומן !

הקידום הממומן ברשת, בדיוק כמו פרסום באוף-ליין (אוטובוסים, שלטי חוצות, עיתונים וכו') נועד לפרסם מוצר שירות / עסק וכל תוכן אחר שאנחנו מעוניינים לשווק.


באון-ליין מנועי החיפוש ברשת מקדמים את התוכן על פי דירוג איכות שהם עורכים לאינפורמציה, כלומר: הם מדרגים גם את המודעה הממומנת, בדיוק כפי שהם מדרגים את הקידום האורגני של התוכן ברשת.

כלומר - גם הקמפיין הממומן מבוסס על מילות מפתח

ואלה יקבעו את מיקום המודעה בתוצאות החיפוש ובמידה רבה יחרצו את גורל הקמפיין.


הפרמטרים להם מייחס גוגל חשיבות בקידום המודעות הממומנות, זהות לאלה של הקידום האורגני; - רלוונטיות, שיעורי הקלקה, המחיר, זמן השהיה של הגולשים, מעורבותם במודעה (כלומר: האם ביצעו המרה או לא?).

אבל ...בניגוד לסיפורי המעשיות הרווחות - קידום ממומן לא מסייע לשפר את מיקום האתר בתוצאות החיפוש.

כדי שהאתר שלנו יופיע במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש, אנחנו צריכים לבצע אופטימיזציה וזה כבר קשור לשיפור ה- SEO, כלומר: לקידום האורגני.


ובכל זאת כיצד יכול הקידום הממומן להשפיע על הקידום האורגני?


בצעדיו הראשונים של האתר ברשת, כדאי מאד לערוך קמפיין קצר תוך שימוש בביטויי המפתח שהוטמעו באתר, כך נצליח להגדיל את התנועה, לאתר ולמצב את מילות המפתח במקומות טובים ברשת.

העבודה המקבילה תעשה שירות מצויין לקידום האורגני של האתר ברשת.


הקידום האורגני הוא איכותי יותר, אך הוא אורך זמן רב יותר, ואילו הקידום הממומן הוא קצר יותר ובעל תוצאות מיידיות (לטוב ולרע). ככזה הוא מאפשר לנו למדוד את מספר הגולשים, זמן השהייה שלהם, המרות שבוצעו או לא בוצעו, ועוד.


מדידת הנתונים האלה, מסייעת לנו לקדם אורגנית את האתר.

כדאי לזכור שהפרסום ברשת מבוסס גם על העניין שיש לקהל שלנו בפרסום.

כלומר: הפרסום יוצג למי שהשירות או המוצר שאנחנו מעניקים מעניין אותם באיזשהו אופן.

הפרסום באון-ליין מאפשר דיוק (או טרגוט) קהלים בהתאם לפרמטרים שונים – כדי להגדיל את ההמרות (כלומר: הגדלת המכירות של המוצרים או השירותים שלנו).


ביצוע קמפיין ממומן ברשת דורש תוכנית עבודה, לא מעט סקרים ובדיקות, וכמובן סבלנות ויכולת לקרוא ולהבין את הנתונים, ולשנות את הקמפיין במידת הצורך.

כאשר אנו עורכים קמפיין פרסום ברשתות החברתיות אנחנו מגבירים את החשיפה והמודעות לעסק שלנו.

כדי לעשות זאת נכון ולהגיע אכן לתוצאות מניבות, כדאי מאד להשקיע בקידום איכותי, לא כזה שמפריח סיסמאות והבטחות ריקות מתוכן באוויר, אלא כזה שבקיא ברזי הרשת ויודע כיצד להתנהל בה נכון ולנהל בה קמפיינים מדידים ומניבים.

אל תתפתו לכל מיני להטוטנים ומאחזי עיניים, שמבטיחים לכם תוצאות מיידיות, שאין להם בסיס.

בהצלחה!



30 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page